Witam serdecznie,
Mam na sprzedaż nietuzinkowe i obecnie rzadko spotykane już nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie auto, jakim jest tylnonapędowa Mazda 929 HB z silnikiem 2.0 na gaźniku o mocy 101 KM. Auto posiada manualną skrzynię biegów, jej przebieg obecnie to około 180 tysięcy kilometrów i ciągle rośnie.
Mazda jest wpisana do rejestru zabytków i zgłoszona w UM Warszawy, więc nie straszne jej żadne SCT ;-)
Mój egzemplarz wystąpił w teledysku Męskiego Grania 2023 oraz był bohaterem artykułu w magazynie Classic Auto (nr 187), do którego lektury przy okazji serdecznie zachęcam ;-)
Auto kupiłem i sprowadziłem z Niemiec w kwietniu 2021, jest zarejestrowane na mnie, posiada ważny przegląd i OC. Posiadam również oryginalną fakturę zakupu z 1986 roku, kiedy to Mazda została zakupiona przez 63 letniego obywatela Niemiec za kwotę 23300 marek niemieckich. Posiadam też do niej książkę serwisową oraz kilka niemieckich faktur. Auto przeszło po zakupie duży serwis: wymiana oleju i płukanie silnika (Liqui Moly), wymiania płynu chłodniczego, wymiana oleju w dyfrze i skrzyni biegów, wymiana świec, filtra powietrza, płynu hamulcowego i zacinającego się tłoczka. Wymieniłem też profilaktycznie cały rozrząd.
Auto jest regularnie serwisowane i bezawaryjne. Oczywiście, jak to w klasyku, jest kilka drobiazgów do ogarnięcia, o których poniżej.
Dodatkowo auto zostało poddane profesjonalnemu detailingowi tak z zewnątrz, jak i wewnątrz oraz została nałożona powłoka ceramiczna Ultracoat. Powłoka jej co roku odświeżana, ostatnio została odświeżona we wrześniu 2024.
Auto zostało również wygłuszone – podłoga, boczki oraz bagażnik. Usunięty został niewielki nalot rdzy z tylnych nadkoli, a podwozie zostało zabezpieczone woskiem. Lakier posiada kilka odprysków, niemniej zarówno nadwozie, jak i podwozie są w bardzo dobrym stanie i co najważniejsze – absolutnie bez rdzy. Posiadam całą historię zdjęciową od momentu zakupu auta.
Mazdą jeździ się jak współczesnym autem, tylko dużo fajniej. Pomimo stosunkowo niewielkiej mocy jest zwinna (jej masa to trochę ponad 1100 kg), silnik ciągnie w górnym zakresie obrotów chrapiąc przy tym metalicznie z wydechu w miły dla ucha sposób, a tylny napęd na krętej drodze potrafi dać dużo radości z pokonywania kolejnych zakrętów. Jednocześnie auto jest duże, przestronne i mocno przeszklone. Dodatkowy klimat tworzą podnoszone lampy (wraz z dedykowanymi spryskiwaczami!) i deska rozdzielcza, która przenosi nas w lata 80-te…
Do ogarnięcia:
Mazda pracuje trochę nierówno na niskich wolnych obrotach. W 2024 wymieniłem przewody wysokiego napięcia i wyczyściłem aparat zapłonowy. Kompresja sprawdzona, jest bez zarzutu. Pozostało wyczyścić gaźnik, może uda mi się to jeszcze ogarnąć przed początkiem sezonu.
Prawe lusterko elektryczne przestało działać. Klapka na środkowej konsoli jest pęknięta, podobnie jak obudowa zewnętrzna kratki tylnych nawiewów. Możliwe, że do czasu sprzedaży uda mi się to już ogarnąć.
Przyciski na konsoli są wytarte. Wraz za samochodem dostarczam w komplecie nowe naklejki na przyciski, niemniej ich naklejenie pozostawiam już przyszłemu właścicielowi.
Cena jest adekwatna do stanu auta i podlega niewielkiej negocjacji tylko na miejscu po obejrzeniu auta. Samochód nie wymaga i jeszcze długo nie będzie wymagać żadnego wkładu finansowego, można tankować i jeździć.
W cenie również drugi komplet kół, który dostałem wraz z samochodem: stalowe felgi z kołpakami Mazdy wraz z oponami z epoki w przyzwoitym stanie. Dodatkowo również szyta na miarę plandeka (wartość: 700pln), żeby Mazda nie kurzyła się kiedy odpoczywa w garażu przed następną trasą :-)
Oczywiście zgadzam się na sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej lub wybranym warsztacie. Zainteresowanym mogę również wysłać dodatkowe zdjęcia i filmiki.
Zapraszam do kontaktu.