Uwaga: samochód jest po przeglądzie okresowym w ASO Mazda (11.09.2024).
Nie wymaga żadnych nakładów finansowych.
Wykonano zalecane czynności, wymiana: olej w silniku, filtry, płyn hamulcowy.
Dodatkowo: wymiana uszczelki w układzie wydechowym przy łączeniu tłumika.
W zdjęciach raport z tego przeglądu (3 strony).
Zweryfikowano stan techniczny, dysponuję nagraniami z przeglądu.
Mazda CX-5, 192KM - chyba najlepszy samochód jaki użytkowałem. Wahałem się długo pomiędzy CX-5 a Tucsonem. Czemu CX-5? Za silnik! 2,5 litrowa i 192-konna wirtuozeria budowy silników. Bez turbiny i dobrze zestrojonym 6-biegowym automatem. Pamiętajmy, że to końcówka 2016 roku, a technologia napędu, której wielu producentom nie udało się osiągnąć do dziś. I za to, czego doświadczyłem, przez i po tych 7,5 latach jazdy, za wykończenie i spasowanie wnętrza, w którym nic nie jęczy, nic nie skrzypi i nic się nie tłucze, oprócz tego co sami sobie włożyliśmy np. kasztany (moja Żona), w sumie tu już nie wiem po co, czy dla zdrowia czy dla wspomagania niezaśnięcia za kierownicą.
Samochód był najpierw w leasingu, następnie został wykupiony.
Zaletą jest bardzo dobry system nagłośnienia BOSE. Oczywiście przez Bluetooth można podłączyć telefon (zestaw głośnomówiący oraz muzyka z zasobów telefonu). Również przez USB A, z tą samą funkcjonalnością.
Jest też system I-Eloop, może zacytuję wyjaśnienie:
"System i-ELOOP Mazdy (Intelligent Energy Loop) jest pierwszym na świecie seryjnie stosowanym w samochodach osobowych układem odzyskiwania energii opartym o superkondensator. i-ELOOP należy do gamy rozwiązań SKYACTIV, mających redukować zużycie paliwa, emisję szkodliwych substancji oraz zwiększać przyjemność z jazdy. Dzięki jego zastosowaniu średnie spalanie w typowych miejskich warunkach zostaje zmniejszone o 10%".
Muszę również wspomnieć o tempomacie, jest dobry, a układ automatycznego hamowania (ustawiana odległość od pojazdu poprzedzającego) i ponownego przyspieszania działa bardzo sprawnie. Ciśnienie powietrza w kołach, układ podstawowy, "wyczuwa" tylko ewentualny spadek (różnicę) i sygnalizuje to. Nie ma wskazań ciśnienia.
System oświetlenia z przodu jest bardzo efektywny.
Obecnie koła: felgi 19" i opony całoroczne jak na zdjęciu, założone przy przebiegu 104 tys.km w dniu 08.05.2024.
Awarie samoistne zakończone na lawecie: NIE.
Awarie wywołane przez działania ASO: TAK. Nieudana naprawa tylnego zacisku hamulca elektrycznego zakończyła się jego blokadą po 6 km i powrotem na lawecie do Autorów tejże naprawy. Zmieniłem ASO i efekt... Mazda przyznała mi 2 nowiuteńkie zaciski tylne (2023r.).
W roku 2022 wymieniłem akumulator (ASO), w roku 2023 przedni wahacz lewy (oryginał ASO). Naprawa lewego lusterka elektrycznego (ASO).
W roku 2021 auto doświadczyło gradobić (24.06.2021 i 09.07.2021), naprawa "zbiorcza" w ASO metodą PDR (żaden element samochodu nie jest ponownie lakierowany).
Z akcji serwisowych to pamiętam wymianę obydwu reflektorów przednich (samopoziomujące, miały jakąś wadę i Mazda zleciła wymianę) oraz jeden zacisk hamulcowy tylny. W 2019 roku wymieniono koło kierownicy - nadmierne zużycie powłoki do przebiegu.
Auto ogólnie nie "psuło" się, co roku jeździłem na przegląd do ASO oraz wg harmonogramu wymiany "czegoś".
Samochód, przynajmniej mnie, zapewnia dużą frajdę z jazdy.
Zapraszam do kontaktu telefonicznego, chętnie odpowiem na wszelkie pytania.
PS
- Nie ma papierowej Książki Gwarancyjnej. Mazda ma system elektronicznej rejestracji przeglądów, aplikację mobilną (do okazania) oraz wydruk danego przeglądu z historią poprzednich, mam chyba ze wszystkich lat, choć wystarcza posiadać ostatni...jest w załączeniu.
- Specyfikacja wyposażenia tegoż pojazdu również w załączeniu
- Jedyne obecnie zarysowanie - na ostatnim zdjęciu