Mazda MX-5 - 1
Mazda MX-5 - 2
Mazda MX-5 - 3
Mazda MX-5 - 4
Mazda MX-5 - 5
Mazda MX-5 - 6
Mazda MX-5 - 7
Mazda MX-5 - 8
Mazda MX-5 - 9
Mazda MX-5 - 10

1 / 11

Mazda MX-5 - 1
Mazda MX-5 - 2
Mazda MX-5 - 3
Mazda MX-5 - 4
Mazda MX-5 - 5
Mazda MX-5 - 6
Mazda MX-5 - 7
Mazda MX-5 - 8
Mazda MX-5 - 9
Mazda MX-5 - 10

Najważniejsze

Przebieg

125 000 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Automatyczna

Typ nadwozia

Kabriolet

Pojemność skokowa

1 999 cm3

Moc

160 KM

Opis

Po wielu przygodach z manualami w MX-5 zdecydowałem się spróbować automatu. Jest to na pewno auto bardziej do cruisingu, bardzo przyjemnie i szybko zmienia biegi. Jeśli ktoś chce się pobawić to włącza tryb manual, dwie ręce leżą na kierownicy i możemy łopatkami zmieniać biegi kiedy chcemy. Bardzo przyjemna opcja w połączeniu z doładowanym 2.0 i tylko 1150kg. Biegi zmieniane są bardzo płynnie i szybko, na 6 biegu w automacie obroty są niższe o jakies 400rpm niż w manualu, to powoduje że jazda autostradą jest o wyraźnie cichsza i oszczędniejsza niż manualem. Na trasie około 300km autostradowo, wyszło mniej więcej 8.7litra na 100km przy średnich prędkościach 140kmh (OEM 2.0 NCFL2 spaliło mi 9.2L).


Auto pochodzi oryginalnie z USA, są zdjęcia w galerii. Miało lekko uderzony przód i tył, lekko zgniecione zderzaki. Żadnych uszkodzeń ramy nośnej auta. Bagatela jak na to jakie auta się ściąga i naprawia... Auto dostało zestaw soft turbo wysterowany pod 260Nm tak, żeby nie ryzykować zdrowia skrzyni biegów. W USA piszą, że ta skrzynia wytrzymuje naprawdę wiele o ile nie przekroczy się 300Nm. Rdzy nie zauważyłem na karoserii ani na podwoziu. Na zdjęciach w galerii widać, że spód jest całkiem ładny i suchy. Miata jeździ dobrze, prosto, hamuje odpowiednio i płynnie zmienia biegi. Obecnie osiąga 6.5-7.0sekundy od 0 do 100kmh (mam film). Jest to na poziomie Mazdy MX-5 ND2 2021 184konie w manualu, więc najszybszej seryjnej MX-5. Oryginalnie 2.0 automat NC w softopie ma wedle danych 9s do 100kmh.


Aktualny przebieg to około 127.000km (78.000mil na liczniku). Mazda obecnie robi 210koni i 250Nm. Jeśli komuś to za mało to w cenie około 7000zł można to przerobić na luzie na 260-280koni i 320Nm. Samochód zakupiłem ponad 2 lata temu i zrobiłem nim dotychczas może 3000 czy 4000km. Auto stoi na wsi i czeka na wycieczki w lato, lecz niestety rzadko bywam w Polsce więc nie ma jak nabijać kilometrów. W samochód została wsadzona kupa pieniędzy i wiem, że nie ma opcji tego odzyska, niemniej nie mogę jej sprzedać za bezcen. W obliczu golasów z otomoto to moja mazda prezentuje się naprawdę zacnie (pakiet dokładek, obniżenie, kolorystyka). Oczywiście auto ma 17 lat i wieku nie da się oszukać, ale jak na swój wiek jest bardzo dobrze zachowane. Auto ma oryginalny lakier na obu drzwiach, wszystkich błotnikach, tylko zderzaki i maska były malowane, co jest zgodne z uszkodzeniami z USA. Kompresja zmierzona i wynosi 14 po równo, więc dobry wynik jak na 17letni doładowany silnik.


Podsumowujac:

+ 2.0 Turbo z przyjemną skrzynią i trybem manualnym

+ Piękne połączenie barw, bordowe blachy i kremowy środek

+ Amortyzatory Bilsten B12 + obniżenie sprezynami Eibach

+ Nacinane tarcze hamulcowe i nowe osłony tarcz

+ Bezkluczykowy dostęp do samochodu, 2 kluczyki

+ Pakiet oryginalnych dokładek Dynamik (przód, boki, klapa i tył)

+ Dodatki różne: Radio Pioneer 2 din, krótka antena,

+ Wzmacniacz JL audio + Focal K2 power 165 + wygłuszenie drzwi Dynamat Extreme

+ Obicie kierownicy oraz foteli, lepsze trzymanie i prowadzenie

+ Oryginalne odnowione lekkie japońskie felgi 17 Sport + Nowe opony letnie 205 45 R17

+ Custom wydech z nierdzewki, spawany na zlecenie poprzedniego właściciela


W ostatnich 12 miesiącach wymieniłem w aucie:


+ Nowy uszczelniacz między skrzynią a silnikiem, był wyciek mały, standardowy problem aut z tego rocznika. (1500zł)

+ Olej w skrzyni, skrzynia swoim życiu skrzynia otrzymała co najmniej 2x nowy olej. (1000zł)

+ Regeneracja turbo + strojenie całego układu za pomocą Romdrop (1000zł)

+ 4 regenerowane zaciski, tył i przód + olej w silniku + filtr oleju (1500zł)

+ Przerobienie przepływki oraz wstawienie nowego filtra KN (500zł)

+ Regeneracja lamp przednich, + wstawienie ringów DRL (1300zł)

+ Dorobienie i programowanie kluczyka keyless (1500zł)

+ Moduł komfortu (3x blink kierunkowskazów) (200zł)

+ Poliftowa prowadnica pasa bezpieczenstwa (150zł)

+ Wymiana rolek i paska wielorowkowego (500zł)

+ Podstawowy detailing lakieru i lamp (1000zł)

+ Nowe przewody cewek zapłonowych (300zł)

+ Uszczelnienie osłony rozrządu (400zł)

+ Siłownik maski i tylnej klapy (150zł)

+ Nowy przewód spływu oleju (200zł)

+ Ciecz chłodziwa i hamulców (200zł)

+ Obniżenie fotela kierowcy (150zł)

+ Europejskie skale licznika (500zł)

+ Wstawienie sensora MAP (300zł)

+ Zaimpregnowany softop (150zł)

+ Wyłączenie buzzera pasów (0zł)

+ Catch Tank + przewody (300zł)

+ Poliftowy bagnet oleju (150zł)

+ Termostat + obudowa (300zł)

+ Nowa Przepustnica (300zł)

+ Nowe wycieraczki (100zł)

+ Manetka RX-8 (100zł)


Z negatywnych rzeczy:

- Auto ma przecierke na rancie tylnego nadkola, po stronie kierowcy. Poprzedni właściciel spotkał sie z wysokim kołem SUVa. Mało widoczne, co ''widać'' na zdjęciach.

- Z racji bogatszej mieszanki i wyższych niż normalne obrotów przy rozruchu, auto dymi gdy jest zimne. Ustaje po krótkiej jeździe.

- Auto przy rozruchu łapie czasami błąd trakcji. Pojawia się i znika, bez znaczenia dla działania samochodu/trakcji. - Przyciski na kierownicy czasami odmawiają posłuszeństwa, później znowu działają. Nieznana przyczyna. - Małe przetarcie na softopie, pokazane na zdjęciach. Bez znaczenia dla szczelności dachu. - Lekkie pocenie spod jednej śruby pokrywy zaworów.


Auto stoi w Lubuskim, okolice Krosna Odrzańskiego. Jesli ktoś chce przyjechać, obejrzeć to musi dac mi znac to będziemy ustawiać jazdę próbną.


Cena: 49.999zl. Tylko dodatkowe wyposażenie auta, zestaw turbo i serwisy to jest koszty około 30 tys zł. Nie odpowiadam na niepoważne oferty.


Niemal wszystko zostało opisane o aucie w wątku.

https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=34336


Raport autodna w linku:

https://drive.google.com/file/d/1MFHxYeU_xW58Wh0Zmcv1ARK9t4mx_BJS/view


0do100

https://www.youtube.com/watch?v=w_zoLn4-YHc&t=3s

 

20 października 2024 19:10

Szczegóły

Podstawowe

Rok produkcji

2006

Model pojazdu

MX-5

Liczba drzwi

2

Liczba miejsc

2

Kolor

Bordowy

VIN

Potrzebujesz finansowania?

Nowość

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

35250

PLN

Min. 2 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Usługi w ramach OTOMOTOPAY są świadczone na podstawie Regulaminu OTOMOTOPAY.

Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.

 

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo
Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Konrad

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2018

Kontakt bezpośredni

Znajdź na mapie

Bytnica, krośnieński, Lubuskie

Znajdź nas

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store