Po wielu przygodach z manualami w MX-5 zdecydowałem się spróbować automatu. Jest to na pewno auto bardziej do cruisingu, bardzo przyjemnie i szybko zmienia biegi. Jeśli ktoś chce się pobawić to włącza tryb manual, dwie ręce leżą na kierownicy i możemy łopatkami zmieniać biegi kiedy chcemy. Bardzo przyjemna opcja w połączeniu z doładowanym 2.0 i tylko 1150kg. Biegi zmieniane są bardzo płynnie i szybko, na 6 biegu w automacie obroty są niższe o jakies 400rpm niż w manualu, to powoduje że jazda autostradą jest o wyraźnie cichsza i oszczędniejsza niż manualem. Na trasie około 300km autostradowo, wyszło mniej więcej 8.7litra na 100km przy średnich prędkościach 140kmh (OEM 2.0 NCFL2 spaliło mi 9.2L).
Auto pochodzi oryginalnie z USA, są zdjęcia w galerii. Miało lekko uderzony przód i tył, lekko zgniecione zderzaki. Żadnych uszkodzeń ramy nośnej auta. Bagatela jak na to jakie auta się ściąga i naprawia... Auto dostało zestaw soft turbo wysterowany pod 260Nm tak, żeby nie ryzykować zdrowia skrzyni biegów. W USA piszą, że ta skrzynia wytrzymuje naprawdę wiele o ile nie przekroczy się 300Nm. Rdzy nie zauważyłem na karoserii ani na podwoziu. Na zdjęciach w galerii widać, że spód jest całkiem ładny i suchy. Miata jeździ dobrze, prosto, hamuje odpowiednio i płynnie zmienia biegi. Obecnie osiąga 6.5-7.0sekundy od 0 do 100kmh (mam film). Jest to na poziomie Mazdy MX-5 ND2 2021 184konie w manualu, więc najszybszej seryjnej MX-5. Oryginalnie 2.0 automat NC w softopie ma wedle danych 9s do 100kmh.
Aktualny przebieg to około 127.000km (78.000mil na liczniku). Mazda obecnie robi 210koni i 250Nm. Jeśli komuś to za mało to w cenie około 7000zł można to przerobić na luzie na 260-280koni i 320Nm. Samochód zakupiłem ponad 2 lata temu i zrobiłem nim dotychczas może 3000 czy 4000km. Auto stoi na wsi i czeka na wycieczki w lato, lecz niestety rzadko bywam w Polsce więc nie ma jak nabijać kilometrów. W samochód została wsadzona kupa pieniędzy i wiem, że nie ma opcji tego odzyska, niemniej nie mogę jej sprzedać za bezcen. W obliczu golasów z otomoto to moja mazda prezentuje się naprawdę zacnie (pakiet dokładek, obniżenie, kolorystyka). Oczywiście auto ma 17 lat i wieku nie da się oszukać, ale jak na swój wiek jest bardzo dobrze zachowane. Auto ma oryginalny lakier na obu drzwiach, wszystkich błotnikach, tylko zderzaki i maska były malowane, co jest zgodne z uszkodzeniami z USA. Kompresja zmierzona i wynosi 14 po równo, więc dobry wynik jak na 17letni doładowany silnik.
Podsumowujac:
+ 2.0 Turbo z przyjemną skrzynią i trybem manualnym
+ Piękne połączenie barw, bordowe blachy i kremowy środek
+ Amortyzatory Bilsten B12 + obniżenie sprezynami Eibach
+ Nacinane tarcze hamulcowe i nowe osłony tarcz
+ Bezkluczykowy dostęp do samochodu, 2 kluczyki
+ Pakiet oryginalnych dokładek Dynamik (przód, boki, klapa i tył)
+ Dodatki różne: Radio Pioneer 2 din, krótka antena,
+ Wzmacniacz JL audio + Focal K2 power 165 + wygłuszenie drzwi Dynamat Extreme
+ Obicie kierownicy oraz foteli, lepsze trzymanie i prowadzenie
+ Oryginalne odnowione lekkie japońskie felgi 17 Sport + Nowe opony letnie 205 45 R17
+ Custom wydech z nierdzewki, spawany na zlecenie poprzedniego właściciela
W ostatnich 24 miesiącach wymieniłem w aucie:
+ Nowy uszczelniacz między skrzynią a silnikiem, był wyciek mały, standardowy problem aut z tego rocznika. (1500zł)
+ Olej w skrzyni, skrzynia swoim życiu skrzynia otrzymała co najmniej 2x nowy olej. (1000zł)
+ Regeneracja turbo + strojenie całego układu za pomocą Romdrop (1000zł)
+ 4 regenerowane zaciski, tył i przód + olej w silniku + filtr oleju (1500zł)
+ Przerobienie przepływki oraz wstawienie nowego filtra KN (500zł)
+ Regeneracja lamp przednich, + wstawienie ringów DRL (1300zł)
+ Dorobienie i programowanie kluczyka keyless (1500zł)
+ Moduł komfortu (3x blink kierunkowskazów) (200zł)
+ Poliftowa prowadnica pasa bezpieczenstwa (150zł)
+ Wymiana rolek i paska wielorowkowego (500zł)
+ Podstawowy detailing lakieru i lamp (1000zł)
+ Nowe przewody cewek zapłonowych (300zł)
+ Uszczelnienie osłony rozrządu (400zł)
+ Siłownik maski i tylnej klapy (150zł)
+ Nowy przewód spływu oleju (200zł)
+ Ciecz chłodziwa i hamulców (200zł)
+ Obniżenie fotela kierowcy (150zł)
+ Europejskie skale licznika (500zł)
+ Wstawienie sensora MAP (300zł)
+ Zaimpregnowany softop (150zł)
+ Wyłączenie buzzera pasów (0zł)
+ Catch Tank + przewody (300zł)
+ Poliftowy bagnet oleju (150zł)
+ Termostat + obudowa (300zł)
+ Nowa Przepustnica (300zł)
+ Nowe wycieraczki (100zł)
+ Manetka RX-8 (100zł)
Z negatywnych rzeczy:
- Auto ma przecierke na rancie tylnego nadkola, po stronie kierowcy. Poprzedni właściciel spotkał sie z wysokim kołem SUVa. Mało widoczne, co ''widać'' na zdjęciach.
- Z racji bogatszej mieszanki i wyższych niż normalne obrotów przy rozruchu, auto dymi gdy jest zimne. Ustaje po krótkiej jeździe.
- Auto przy rozruchu łapie czasami błąd trakcji. Pojawia się i znika, bez znaczenia dla działania samochodu/trakcji.
- Przyciski na kierownicy czasami odmawiają posłuszeństwa, później znowu działają. Nieznana przyczyna.
- Małe przetarcie na softopie, pokazane na zdjęciach. Bez znaczenia dla szczelności dachu.
- Lekkie pocenie spod jednej śruby pokrywy zaworów.
Auto stoi w Lubuskim, okolice Krosna Odrzańskiego. Jesli ktoś chce przyjechać, obejrzeć to musi dac mi znac to będziemy ustawiać jazdę próbną.
Niemal wszystko zostało opisane o aucie w wątku.
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=34336
Raport autodna w linku:
https://drive.google.com/file/d/1MFHxYeU_xW58Wh0Zmcv1ARK9t4mx_BJS/view
Przyspieszenie od 0do100, bez launch control i na sredniej jakosci oponach.
Cirka 6,5s czyli jak fabryczne MX-5 2.0 184KM manual softop 2022.
https://www.youtube.com/watch?v=w_zoLn4-YHc&t=3s