Mazda RX-8 z 2006 roku o numerze nadwozia: JMZSE17N260140874. Wersja silnikowa 192 HP.
Samochód pochodzi z Niemiec i do Polski trafił w 2012 roku. Jestem jego 4 wlascielem w Polsce.
Poprzedni właściciele jak i ja bardzo dbali o samochód z czego jest teczka dokumentów, instrukcja po niemiecku, książka serwisowa, 3 kluczyki itd.
Samochód jest w oryginalnym lakierze oraz posiada oryginalny przebieg 92 000km (może wzrosnąć bo jest w ciągłym użyciu).
Polisa ważna do: 25.03.2025
Przegląd ważny do: 20.04.2025 od dnia jego wykonania jestem też właścicielem.
Za mojej kadencji auto przeszło następujące naprawy/modyfikacje:
Naprawy:
- Wymiana oleju i filtrów: pierwszy raz przy 83 940km i drugi raz przy 90 150km
- Wymiana cewek: pierwszy raz na NGK przy 83 940km i drugi raz na OEM przy 87 120km
- Wymiana przewodów na NGK przy 83 940km
- Wymiana świec na NGK przy 83 940km
- Filtr kabinowy na Bosch przy 83 940km
- Oleje dyferencjału oraz skrzyni biegów przy 84 120km
- Uzupełnienie klimatyzacji przy 85 000km
- Czyszczenie przepływomierza przy 83 940km oraz 90 150km
- Umycie tylnich nadkoli, tylnich osłon wraz z zabezpieczeniem całości woskiem do podwozia Cx-80 przy 86 000km
Modyfikacje:
- Montaż zegara temperatury oleju oraz temperatury wody od Autogauge wraz z najwyższej klasy uchwytem od OctoClassic
- Montaż podstawki pod filtr oleju od Autogauge oraz montaż "podstawki" pod temperaturę oleju Epman,
- Montaż chłodnicy wody od Turboworks wraz z wymianą płynu OEM przy 85 000 km
- Montaż podstawki własnej produkcji za chłodnice na dwa wentylatory typu SPAl (jeden mocniejszy drugi słabszy) przy 85 000km
- Montaż termostatu Mishimoto przy 85 000km
- Wymiana rozrusznika na N3R3 wraz z jego regeneracją przy 86 298 km
- Montaż oraz "regeneracja" używanego suchego układu dolotowego od Injen (czyszczenie go przy montażu 85 000km oraz przy ostatniej wymianie oleju w/w)
- Montaż AirDucta "ala" RB od Borysa wraz z pozbyciem się zaślepki zderzaka przy 85 000km
- Podczas wymiany chłodnicy wszystkie wyjęte wtedy elementy metalowe zostały poddane regeneracji: jak śrubki dane do ocynku oraz kratki, mocowania itp. oddane do malowania proszkowego
- Wymiana przewodów płynu chłodniczego na dedykowane od FMIC przy 85 000km (opaski wymienione na nierdzewne)
- Wymiana pompki sprzęgła na Blueprint było to na szybko bo padła w trasie i nie zapisałem kiedy była wymiana, myślę że przed 85 000km
- Wymiana pękniętego pedału sprzęgła na taki nie pęknięty, oraz dodatkowe spawanie go w celu uniknięcia kolejnej takiej awarii przy 92 000km
- Kolejna wymiana pompki sprzęgła na nową od TRW przy 92 000km
- Odrazu o zakupie wykonana "mapa" pompu oleju oraz zmiana temperatur załączających wentylatory przez Revservice
- Dla chętnych mogę zostawić maskę "ala" Rmagic od Borysa lub założyć seryjną. Maska + 1000 zł.
To chyba wszystko potwierdzone w prowadzonej przez mnie książeczce serwisowej.
Z minusów:
- na fabrycznej masce jest odprysk,
- auto kiedyś cofając uderzyło w słupek i zderzak wyskoczył z mocowanie rysując siebie oraz prawe tylne nadkole na czubku, jest zrobiona zaprawka przed poprzedniego właściciela,
- alarm czasem potrafi żyć własnym życiem i nie wiem czemu ale we wtorki potrafi samemu się włączyć, a np od środy do soboty zero problemu. Wyczyściłem już zamek maski i się poprawiło, może trzeba jeszcze wyczyścić zamek klapy bagażnika i będzie temat z głowy.
- trochę wytarty fotel kierowcy oraz lekkie zadrapanie na kierownicy od tyłu.
- zawór SSV potrafi przygrzechotac ale auto wkręca się normalnie i nie ma żadnych problemów.
Więcej grzechów nie pamiętam.
Jeśli chodzi o korozję. Ja nie znalazłem. Podwozie było zabezpieczane w ASO Gołembiewscy przez pierwszego lub drugiego właściciela a pare lat od tego minęło i nic nie wyszło ( oczywiście nie licząc jakiś nalotów na wahaczach) także robota wykonana prawidłowo. W podłużnicach dalej jest jeszcze ciepły wosk.
Auto prezentuję się bardzo dobrze, wielokrotnie zwracając swoją uwagę na ulicy wyglądem oraz niesamowitym dźwiękiem układu dolotowego.
Stan silnika oceniam na bardzo dobry:
Pali od strzała zimny/ciepły lub czasem rozrusznik musi wykonać 3 obroty.
Poprzedni właściciel podczas zakupu pokazał mnie zdjęcie z wykonaniem pomiaru kompresji i była książkowa.
Na pełnym zbiorniki robię od 350km w górę po mieście.
Można obejrzeć codziennie Warszawie rano i wieczorem w podziemnym garażu.
Dla pewnego człowieka daję broszurki do dokładnie tej RX8 oraz RX8 MPS przywiezione z Japonii, a dla takiego co będzie dbał i się cieszył 2 szt. regulowanych tylnych wahaczy na Uniballach również przywiezione z Japonii.
Aby każda wiadomość została odczytana proszę odradzu dzwonić albo SMS na:
Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.