Mercedes CLK 430 Kabriolet A208
Data produkcji: 01.06.2001
Pojemność silnika: 4266 ccm
Moc silnika: 279 KM / 205 kW, 400nm @3000 obr./min
Przebieg: 95,450
Skrzynia biegów: automatyczna 5-biegowa
Osiągi: 0-100 7.4sek, prędkość maksymalna 250km/h ograniczona elektronicznie
Przedmiotem sprzedaży jest Mercedes CLK 430 Kabriolet serii A208 w kolorze „744 Brillantsilber Metallic” z czarną skórzaną tapicerką. Wersja wyposażenia Avantgarde (najwyższa). Model ten jest ostatnim kabrioletem Mercedesa ze stojącą gwiazdą na masce (tzw. celownikiem) i czołowym reprezentantem dizajnu niedawno zmarłego legendarnego Bruno Sacco.
Samochód w wersji najbardziej cenionej i poszukiwanej – poliftingowej, europejskiej specyfikacji z największym oferowanym, legendarnym silnikiem V8 o oznaczeniu M113, który uważany jest za najlepszy silnik mercedesa wszechczasów.
Samochód jako nowy został zamówiony w Szwajcarii i pozostał w rękach 1 właściciela aż do jego śmierci (87 lat – kupił go sobie na emeryturę) w 2021 roku. Następnie został sprowadzony do Polski przez znanego kolekcjonera Mercedesów z pomocą znanej w Niemczech firmy handlującej klasykami.
Samochód w fenomenalnym stanie zachowania, od nowości garażowany, na co dzień stoi pod pokrowcem, regularnie podpinany pod inteligentną ładowarkę CTEK i jako ciekawostka – nigdy nie jechał w deszczu o złych warunkach nie wspominając. Stan nowego pojazdu.
Samochód jest bezwypadkowy, w pierwszym lakierze, w pełni zgodny z VIN, oryginalne szyby, żadne śrubki pod maską nigdy nie odkręcane, wszystkie dokumenty, książeczki, naklejki, klucze, narzędzia fabryczna apteczka z epoki – perfekcyjny, w pełni kompletny egzemplarz w stanie jakby wczoraj wyjechał z fabryki. Dach jak nowy, w fabrycznym stanie zachowania, bez zagięć i zmechaceń. Na wyposażeniu oryginalne dywaniki z któymi wyjechał z fabryki - jak nowe. Towar absolutnie deficytowy.
Każdy kilometr samochodu od nowości jest udokumentowany w ASO (ostatni przegląd 400km temu), a w aucie nie ma żadnej części, która byłaby zamiennikiem. Samochód w pełni doinwestowany i dopieszczony w najmniejszym szczególe (faktury na ok 20 tyś pln). Zrobiony duży profilaktyczny serwis by auto było w stanie absolutnie perfekcyjnym m.in. nowe oleje, filtry, uszczelki pokryw zaworów, świece, paski, elementy gumowe, nowy olej w dachu, nowy akumulator (varta), nowe opony z homologacją, ustawiona geometria, regularnie smarowane uszczelki dachu specjalnym dedykowanym smarem mercedesa, wyprany, nawoskowany – gotowy by zasilić kolejną kolekcję czy gotów do podróży na drugi koniec Europy.
Samochód posiada absolutnie każdą możliwą opcję z wyposażenia dodatkowego np. sportowe zawieszenie, xenon, fotele multikonturowe z pompowaniem po obu stronach, pamięciami oraz grzaniem, nagłośnienie BOSE, Comand APS (nawigacja) ze zmieniarką, telefon Nokia w podłokietniku, podgrzewany płyn spryskiwaczy, parktronic, kierownica w drewnie i poduszka w skórze, guziki do bram garażowych, składane lusterka, duża bateria, alarm, dodatkowe zamki bagażnika HZS, czujnik deszczu, lusterka fotochromatyczne i składane elektrycznie, winshott i wiele innych. Są to są opcje dodatkowe, ponad to co było w standardzie, a samochód bazowo był świetnie wyposażony ze względu na największy oferowany silnik w kabriolecie. Ciekawostką jest fakt, że tylko wersja V8 miała dokumenty w sztywnej, tekturowej okładce a pozostałe silniki w wiotkiej papierowej wersji.
CLK 430 w wersji bez dachu w katalogu z epoki był droższy niż bazowa S klasa W220 i niewiele tańszy niż nowo zaprezentowany SL R230. Prezentowany egzemplarz kosztował ok 70 000 EUR w 2001 roku.
Samochód w niespotykanym stanie oraz rzadkiej europejskiej konfiguracji z piękną historią właścicielską oraz serwisową.
Zapraszam do kontaktu osoby zainteresowane, które kochają prawdziwą motoryzację z duszą i podobnie jak ja potrafią docenić rzeczy wyjątkowe. Samochód z pewnych rąk, od znawcy i pasjonata. Nie wymaga absolutnie żadnego wkładu finansowego, jeździ i wygląda jak nowy samochód. Pełna historia ASO, dziś praktycznie niespotykana (nawet są wizytówki osób opiekujących się autem w serwisach Mercedesa od momentu produkcji).
Jeden z 7 samochodów w domu i kilku motocykli. Sprzedaję, ponieważ poszerzam moją kolekcję mercedesów i potrzebuję miejsca.
Doskonała inwestycja, nieporównywalne właściwości jezdne i jakość materiałów wykończeniowych względem poprzednika – cenionego na polskim rynku W124 (który oferował jedynie V6 jako największy silnik w kabriolecie). Co ciekawe CLK z tym silnikiem ma podobną dynamikę jak SL500 R230 przedlift i stanowił bazę dla CLK 55 AMG, którego w kabriolecie w specyfikacji europejskiej wyprodukowano tylko 12szt. Samochód w takim stanie w specyfikacji europejskiej z pełną historią to najrzadsza i najbardziej ceniona konfiguracja w przeciwieństwie do ulepów z USA i pomników z Japonii, które ostatni raz jeździły i widziały mechanika dwie dekady temu.
Future classic, unikat w skali europejskiej na poziomie zachowania dla najbardziej wymagających klientów - subiektywnie czołowy egzemplarz oferowany w Europie. Zapraszam do obejrzenia samochodu u mnie w domu w Warszawie-Wawer. Cena do delikatnej negocjacji.