Mercedes CLK 320 Elegance ( W208 )
Pierwszy rok produkcji modelu 1997 (wtedy nie było jeszcze dostępnej wersji 430) tzw. przedlift. Dla mnie był to plus, ponieważ przedlift jest rzadziej spotykany.
Auto kupiłem w 2021 roku jako weekendową zabawkę, z przebiegiem licznika 233 tys. km, żeby nacieszyć się jazdą klasycznego coupe z wolnossącym silnikiem V6. Silnik M112 to jeden z najbardziej udanych silników benzynowych, a przy tym ma rewelacyjne parametry. Auto mimo wieku ma naprawdę czym pochwalić się w kwestii osiągów, choć nie jest to auto sportowe a raczej Gran Turismo. Lepiej jeździ po autostradach niż górskich drogach.
Ładne połączenie kolorystyczne zgodne z VIN
Kolor: 744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Wnętrze: 412A FABRIC - BLUE
Auto naprawdę dobrze wyposażone, jako nowe było sprzedane w Luksemburgu (pełną listę można rozkodować po VIN) m.in:
- elektrycznie sterowane fotele z pamięcią
- pompowane fotele
- ogrzewanie postojowe WEBASTO ( choć nigdy go nie używałem)
- elektrycznie składane i podgrzewane lusterka
- klimatyzacja
- bagażnik otwierany z pilota
Poza skórzaną tapicerką, ma wszystko co powinien mieć Mercedes w latach 90-tych XX wieku.
Obecnie auto ma niecałe 247 tys.km, przez 3,5 roku zrobiłem 14 tys. km ( do sprawdzenia w Cepiku), nigdy nie miało instalacji LPG ( dla mnie też był to plus).
W 2023 założone nowe opony wielosezonowe Kleber Quadraxer ( mają minimalny przebieg). Auto bez problemu przechodziło przeglądy. Jeśli coś należało zrobić i diagnosta na to wskazywał od razu było wymieniane, posiadam do wglądu faktury z napraw na kwotę 7500zł.
Zaraz po zakupie wymieniona została sonda Lambda, wymieniony płyn hamulcowy, wymieniony olej w silniku, nabita klimatyzacja, uzupełnione brakujące lub połamane dekory we wnętrzu. Nieco później wymiana przewodów hamulcowych tylnej osi i przy okazji delikatna konserwacja za zbiornikiem paliwa, bo był ściągany przy tej okazji. Wymienione zostały też przewody paliwowe i delikatna konserwacja przy okazji ściągania tylnego wózka. Ostatnio wymieniony olej oraz sprawdzenie układu wydechowego.
OC: do listopada 2025
PT: do października 2025
Trzeba pamiętać że Mercedes ma 28 lat! Auto wizualnie wymaga zajęcia się przednimi błotnikami. Mercedesy z tych lat niestety tak miały, mi to nie przeszkadzało, ponieważ nie jeździłem nim na zloty.
Miał zostać na dłużej, ale jest to kolejne auto w rodzinie i straciłem nadzieje że doczeka się żółtych blach. Świetny Youngtimer, który nadal cieszy analogową jazdą.
Nie rozmawiam o cenie przez telefon, przyjedź, zobacz, zaproponuj rozsądną cenę.
Szukasz perełki – szukaj droższych, szukasz gruza – poszukaj tańszych.
Takich aut jest coraz mniej.