CLS 500 W219
Sprzedam piękny egzemplarz Mercedesa CLS 500 z 2004 roku. Samochód jest wyposażony w wolnossący silnik V8 o pojemności 5.0 i mocy ponad 300 KM połączony z automatyczną 7 biegową skrzynią biegów (7G Tronic) i napęd na tylną oś. Przebieg 302 000 KM. Samochód jest bardzo komfortowy, świetnie wyciszony i zapewnia mnóstwo frajdy z jazdy. Przegląd techniczny ważny do listopada. Ubezpieczenie OC ważne do lipca. Samochód wyposażono w instalację LPG zapewniającą bardzo niskie koszty jazdy (butla w miejscu koła zapasowego, wlew gazu schowany pod klapką obok wlewu benzyny). Auto było używane jako drugie w rodzinie. Przez 7 lat przejechałem nim około 80 tyś km. Silnik jest znany z pięknego brzmienia i dużej trwałości (słynne V8 o oznaczeniu M113). Skrzynia biegów aksamitnie zmienia przełożenia. Samochód stoi aktualnie na 18 calowych felgach z oponami zimowymi w bardzo dobrym stanie (obecnie jeżdżą drugi sezon, rozmiar opon 245/45 R18). Dodatkowo dodaję piękne 19 calowe czarne felgi Mercedesa o dwóch szerokościach 255/35 R19 przód i 285/30 R19 tył.
Mercedes jest w bardzo dobrym stanie i śmiało można nim wracać nawet na drugi koniec Polski. Posiadam go od 7 lat i nigdy nie oszczędzałem na serwisie. Naprawy były wykonane w serwisach specjalizujących się w Mercedesach (AMG Gawron - Lisowice, Limak – Brzeg Dolny, ASO MB Grupa Wróbel - Lubin i inne). Naprawy wykonane w ostatnim czasie:
Kompletna regeneracja skrzyni biegów (posiadam fakturę, skrzynia jest na gwarancji do 18.10.2025)
Wymiana chłodnicy silnika
Wymiana poduszek silnika
Wymiana poduszek skrzyni biegów
Wymiana chłodniczki oleju
Uszczelnienie pokryw zaworów
Wymiana miechów i amortyzatorów pneumatycznych
Regeneracja rozrusznika
Regeneracja alternatora
Regeneracja 2 mechanizmów podnoszenia szyb (przód, standardowa usterka wszystkich aut z bezramkowymi szybami)
Tarcze przód nawiercane Zimmerman, klocki przód, przewody hamulcowe sztywne i elastyczne, płyn hamulcowy
Wymiana pierścieni ABS
Regeneracja pompy SBC
Regeneracja ogrzewania postojowego Webasto
Wymiana przedniej szyby (stara była porysowana i kiepsko było widać pod słońce)
I wiele innych. O szczegółach opowiem telefonicznie
Samochód jest bardzo bogato wyposażony
Skórzane, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień. Fotel kierowcy dodatkowo z funkcją Dynamic oraz masażem.
Podgrzewanie i wentylowanie przednich foteli
Podgrzewana tylna kanapa
4 strefowa klimatyzacja automatyczna
Ogrzewanie postojowe Webasto
Oryginalna Nawigacja Command APS z odtwarzaczem DVD, zmieniarką CD oraz złączem AUX. Dodatkowo wgrane polskie menu
Telefon z możliwością połączenia przez Bluetooth lub włożenia karty SIM
Aktywny tempomat Distronic
Elektrycznie składane lusterka fotochromatyczne
Bi-Xenon skrętny
Szyberdach
Świetne nagłośnienie Harman/Kardon Logic 7
Zawieszenie pneumatyczne Airmatic ze zmiennymi trybami jazdy (Comfort, Sport, Sport II oraz tryb podniesiony). Jest w pełni sprawne i auto nie opada nawet po bardzo długim postoju.
Wykończenie wnętrza w pięknym matowym drewnie
Elektryczna roleta tylnej szyby
Przyciemnione szyby
Czujniki parkowania przód/tył i wiele innych.
Oprócz powyższego autko przeszło kilka modyfikacji, które sprawiają, że jest wyjątkowe:
Przerobiona kierownica, podcięta, z potężnymi bicepsami. Wykończona perforowaną skórą, przeszyta kontrastową czerwoną nicią.
Poduszka powietrzna obszyta perforowaną skórą dopasowana stylem do kierownicy
Lewarek zmiany biegów i mieszek obszyty perforowaną skórą z czerwoną kontrastową nicią
Sportowe nakładki na pedały z modelu AMG
Delikatnie zmodyfikowany układ wydechowy. Pięknie podkreśla brzmienie silnika V8. 4 końcówki wydechu.
Podsufufitka z alcantary
Wiele elementów wnętrza obszyto alcantarą
Wady:
Pękająca skóra na fotelach przód - niestety standardowa usterka Mercedesów z perforowaną skórą. Fotel kierowcy jeszcze się trzyma, ale na siedzisku pasażera skóra jest do wymiany. Żeby nie straszyło założyłem pokrowiec imitujący perforowaną skórę
Obcierka z tyłu po prawej stronie (delikatne wgniecenie na nadkolu + obtarty lakier głównie na tylnych drzwiach)
Schodzący klar z lamp przednich – lampy przeszły parę lat temu kompleksową regenerację i świecą jak nowe. Niestety ostatnio zaczął schodzić klar z kloszy. To mankament tylko wizualny, do spolerowania. Jakość oświetlenia jest nadal świetna
Elektryczne zamykanie klapy bagażnika zostało odłączone - potwornie trzaskało i z obawy, że zmiażdży rękę dziecku odłączyłem zębatkę w bagażniku. Mechanizm reaguje na przycisk, silnik działa. Jeśli komuś nie przeszkadza trzaskanie, to może założyć zębatkę z powrotem i cieszyć się klapą zamykaną elektrycznie. Automatyczne otwieranie bagażnika działa dalej bez zarzutu.
Świeci się kontrolka Check Engine z powodu błędu pompy powietrza wtórnego - Wymieniłem pompę, zawory i przewody pneumatyczne, ale błąd nadal się świeci. Odpuściłem dalsze naprawy, bo to w zasadzie zbędny układ, który pompuje dodatkowe powietrze przez pierwsze pół minuty pracy silnika. Wiele wersji silnika M113 fabrycznie go nie miało.
Jak to w Mercedesie wychodzi trochę rdzy głównie na rancie drzwi kierowcy.
Na wszystkie pytania odpowiem telefonicznie. Zapraszam na oględziny i jazdę próbną.