Mercedes-Benz A 190L (Long) / Elegance
Rok produkcji: 2002
Rok modelowy: 2003
Pierwsza rejestracja: 24.09.2002
Wersja: Elegance / Hatchback-VAN 5d / Long
Silnik: 1900ccm / MPI R4 8V / 125 KM (BENZYNA)
Przebieg: 138096 km
Kolor: Srebrny metalizowany / 761
Ważność badania technicznego: 28.08.2025r.
Ważność polisy OC: 21.03.2025r. (zapłacone w całości, przekazuję nowemu nabywcy)
Witam, proszę zapoznać się z szczegółowym opisem samochodu który jest moją prywatną własnością, jest na mnie zarejestrowany i jestem jedynym kierowcą. Wszystkie zawarte informacje są prawdziwe, z możliwością potwierdzenia na miejscu oględzin, lub wybranej pobliskiej stacji diagnostycznej lub ASO.
Samochód został w 2022r sprowadzony z Niemiec od pierwszego właściciela. W Polsce było łącznie ze mną tylko dwóch właścicieli. Od nowości jest w rękach prywatnych. W moim posiadaniu od niespełna roku czasu.
Mercedes pod każdym kątem bardzo zadbany, choć z racji wieku jest jeszcze kilka spraw do zrobienia, ale o tym w dalszym ciągu ogłoszenia.
Auto z reguły użytkowane dość sporadycznie, więcej czasu poświęciłem jak dotąd na przywracanie dawnej świetności, naprawy, niż jazdę. Efekty są widoczne, mimo swoich lat trzyma się całkiem dobrze.
Auto posiada zweryfikowany, poprawiony, udokumentowany przebieg. Komplet dokumentów, książki, instrukcje, dowód rejestracyjny z ważnym pozytywnym badaniem technicznym, polisa OC, klucze, itp. Dokładna dokumentacja pochodzenia i przebiegu także do wglądu w Centralnej Ewidencji Pojazdów RP - (3 zdjęcie).
Silnik to trwała, prosta w obsłudze, ekonomiczna i ciesząca się BDB opinią, jedna z najlepszych jednostek w tym modelu. Pracuje na półsyntetycznym oleju Castrol 10W40 - NIE kopci, NIE spala oleju, itp. Suchy, odkurzony nie był myty. Fabrycznie dopracowany, np. układ rozrządu na łańcuchu, wielopunktowy wtrysk paliwa, itp - co realnie przekłada się na spokojną eksploatację i dużo niższe koszty serwisowania.
Przebieg i wiek nie zrobił na nim większego wrażenia. Automatyczna skrzynia biegów typu Tiptronic ( nie mylić z wadliwym półautomatem! ) także działa cicho i precyzyjnie. Auto prowadzi się wzorowo, pewnie i przyjemnie - daje dużo radości z jazdy (przestronne i zwinne auto). Zawieszenie, układ hamulcowy czy kierowniczy, poprzez osprzęty są SPRAWNE i działają prawidłowo. Ogólnie bez zastrzeżeń, w adekwatnym stanie co do niskiego przebiegu. Nic z wymienionych rzeczy nie wykazuje większego zmęczenia.
Szyby są także w oryginale, bez uszkodzeń. Oryginalny bezwypadkowy stan, cały czas garażowane. Karoseria czy lakier jak na swój wiek i klasę auta jest bardzo w porządku, choć nie posiada żadnej znaczącej korozji, to kilka elementów wypadałoby odświeżyć jak, np. tylne błotniki.
Oczywiście jakieś drobne wgniotki czy ryski także się znajdą. Moim zdaniem typowe eksploatacyjne sprawy, ogólnie auto może spokojnie konkurować z dużo młodszymi rocznikami.
Mimo wszystko, PROSZĘ PODEJŚĆ DO TEMATU REALNIE i nie zapominać, że samochód ma już swoje 22 lat, i przebieg.
A-klasa jest bardzo uszanowana, przede wszystkim wewnątrz. Wnętrze w niczym nie odbiega od stanu auta kilkuletniego, utrzymane w porządku. Tapicerki są czyste, bez plam, przetarć, w uszanowanym stanie. Nikt nigdy nie palił w tym samochodzie papierosów ani przewoził zwierząt.
Wszystko w pełni sprawne, raptem najwyższa wersja wyposażenia - klasa premium.
Nie przerabiane graficznie zdjęcia i wideo prezentacja przedstawiają stan faktyczny, oczywiście nie oddają w pełni prezencji auta na żywo. Gwarantuję że samochód na żywo wygląda tak jak na zdjęciach! Zapraszam na oględziny i jazdę próbną.
Mocną stroną jest stan techniczno/wizualny auta. Z racji regularnego serwisowania i świetnej kondycji wszelkich podzespołów auto nie wymagało większych napraw (te ostatnie opisane poniżej i dołączone na jednym ze zdjęć).
Jak każde wieloletnie auto, także i te ma swoje wady. A więc na chwilę obecną ma tylko jedną specyficzną przypadłość którą należałoby usunąć, mianowicie jest to prawdopodobnie bendix rozrusznika, który po dłuższym postoju nie domaga. Objawia się to tym że silnik nie odpala od razu, po kilku próbach, ewentualnym odczekaniu auto zapala. Problem nie występuje w ogóle na ciepłym silniku. Wymiana rozrusznika powinna rozwiązać usterkę, ale z racji iż demontaż nie jest prosty a w.w problem nie jest aż tak dokuczliwy, nie zostało to jeszcze naprawione.
Oczywiście ująłem to w podanej niskiej cenie sprzedaży.
Naturalnie zawsze wszystkie inne części i płyny będące ofiarą zużycia były wymieniane na czas.
Spalanie samochodu wedle własnego przelitrażowania waha się w granicach 6,6l - 8,3l PB/100km!!! Cykl MIESZANY!!! tankowane zawsze paliwo potwierdzonej jakości.
Bardzo niskie koszty utrzymania jak na klasę premium, i dostepność dobrej jakości przystępnych cenowo części także przemawiają na plus.
Moim zdaniem na dzień dzisiejszy samochód nie zdaje się wymagać znacznych nakładów finansowych. Tak jak zostało to przezemnie wyżej opisane – auto jeździ, jest w nienagannym stanie i daje dużo komfortu i radości z użytkowania.
Jako trzecie auto w rodzinie okazało się nie opłacalne, dlatego też zapadła decyzja o sprzedaży.
Polecam !