Krótka historia auta
Samochód zakupiłem w lipcu 2020 roku w salonie Mercedes-Benz Garcarek w Ociążu. Od nowości jestem jego pierwszym i jedynym właścicielem oraz użytkownikiem. Pojazd nigdy nie miał żadnych stłuczek, zarysowań ani najmniejszych szkód.
Modyfikacje auta
Samochód nigdy nie był modyfikowany. Jedyną wprowadzoną zmianą (bo trudno to nazwać modyfikacją) jest zabezpieczenie go bezbarwną folią PPF oraz powłoką ceramiczną tuż po wyjechaniu z salonu. Powłoka ceramiczna została nałożona na cały pojazd, natomiast folia PPF zabezpiecza przedni zderzak, maskę, reflektory, przednie nadkola, słupki A oraz przednią część dachu. Poza tym samochód nie był nigdy modyfikowany mechanicznie ani wizualnie.
Użytkowanie auta
Samochód był użytkowany bardzo sporadycznie, co potwierdza jego niski przebieg oraz doskonały stan. Nie był wykorzystywany na co dzień – głównie służył do weekendowych, dłuższych tras poza miasto. Auto nigdy nie było „upalane” ani nie brało udziału w żadnych wyścigach czy imprezach sportowych.
Serwisowanie
To jeden z najlepiej zadbanych pojazdów pod względem serwisowym. Po przejechaniu pierwszych trzech tysięcy kilometrów (zgodnie z zasadami docierania AMG, czyli przez pierwsze 1.500 km nieprzekraczanie prędkości 140 km/h oraz utrzymywanie obrotów poniżej 4500 obr./min, a następnie stopniowe zwiększanie obciążenia silnika) przeprowadzono wymianę oleju silnikowego, filtra oleju oraz oleju w tylnym dyferencjale.
Kolejne wymiany:
Przy przebiegu 8.000 km – samodzielna wymiana oleju i filtra (nie była konieczna, ale warto było ją wykonać).
Przy 12.000 km – wymiana oleju, filtra, filtra powietrza i oleju w tylnym dyferencjale w autoryzowanym serwisie.
Przy 17.000 km – ponowna samodzielna wymiana oleju i filtra.
Mógłbym tak wymieniać dalej, ale najważniejsze jest to, że olej wraz z filtrem był wymieniany co 5–7 tys. km, a wszystkie inne przeglądy były wykonywane zgodnie z zaleceniami producenta, a nawet częściej.
Zakup
Samochód nie jest własnością firmy – sprzedaję go jako osoba fizyczna na podstawie umowy kupna-sprzedaży. Pojazd można sprawdzić, najlepiej w autoryzowanym serwisie Mercedesa, gdzie potwierdzą również całą jego historię serwisową. Koszt sprawdzenia ponosi oczywiście kupujący.
Przed sprzedażą zlecę indywidualną ekspertyzę pojazdu przez niezależnego rzeczoznawcę w celu potwierdzenia jego stanu.
Ciekawostka
Auto zostało wyprodukowane jeszcze przed globalnymi problemami z łańcuchami dostaw, dzięki czemu posiada m.in. podświetlenie ambiente w tylnych zagłówkach.
W razie dodatkowych pytań proszę o kontakt telefoniczny.