Na sprzedaż Mercedes-Benz W203 2.2 CDI (OM611) o mocy 116 KM – niezawodny, oszczędny i komfortowy samochód, który idealnie sprawdzi się zarówno na długie trasy, jak i codzienną jazdę.
Pierwszy właściciel w Niemczech, następnie w 2005 roku auto sprowadzone do Polski i zakupione przez rodzinę z Gdyni.
Od 2017 roku auto praktycznie stało, użytkowane jedynie okazjonalnie i regularnie serwisowane w renomowanym warsztacie w Gdańsku.
W moim posiadaniu od czerwca 2023 roku – od tamtej pory przejechane ponad 30 000 km.
Serwis i inwestycje:
• Olej silnikowy Valvoline SynPower 5W-30 wymieniany co 10 000 km (ostatnia wymiana: listopad 2024).
• Zawieszenie tylne – wymiana wahaczy, sprężyn, tulei i elementów stabilizujących (~1000 zł).
• Nowy alternator – wymieniony po awarii w trasie (~300€ = ~1350 zł).
• Nowy akumulator Centra 74Ah (~450 zł).
• Hamulec pomocniczy – regeneracja i naprawa (~350 zł).
• Przewody hamulcowe – każdy padł osobno, wymienione za łączny koszt 600 zł.
• Turbina – regeneracja (~1000 zł).
• Nowy filtr paliwa i przewód paliwowy (~300 zł).
• Wszystkie uszczelki oraz obejmy przewodów powietrza (~200 zł).
• Czyszczenie intercoolera oraz zaworu EGR.
• Nowy przepływomierz Pierburg – najlepszy model (~250 zł).
• Czyszczenie wszystkich czujników – są sprawne i w dobrym stanie.
• Diagnostyka komputerowa wykazała konieczność naprawy kolektora ssącego (~200 zł) – przekażę nowemu właścicielowi instrukcję, aby uniknąć zbędnych kosztów wymiany.
• Nowe tarcze hamulcowe – tył (~550 zł).
• Nowy pasek klinowy (~100 zł).
Łącznie w auto zainwestowałem około 6350 zł – wszystkie naprawy i serwis były robione na bieżąco, bez oszczędzania na częściach.
Stan techniczny i wizualny:
• Silnik w bardzo dobrym stanie, odpala bez problemu w każdych warunkach.
• Skrzynia biegów działa płynnie, bez żadnych niepokojących objawów.
• Zawieszenie oraz hamulce sprawne – brak uwag po ostatnim przeglądzie olejowym.
• Przegląd techniczny (sierpień 2024) wykazał, że w przyszłości do wymiany będzie prawy przedni amortyzator oraz wahacz, ale mechanik nie stwierdził konieczności natychmiastowej wymiany.
• Wnętrze czyste i zadbane, brak większych uszkodzeń.
• Karoseria – auto przez 6 lat stało na dworze, więc lakier nie jest w idealnym stanie.
Wady:
- Brak klimatyzacji – poprzedni właściciel oszczędził na wymianie sprężarki.
- Karoseria ma oznaki eksploatacji, jak na auto z 2002 roku.
Zalety:
- Bardzo wygodny na długie trasy.
- Niskie spalanie – 4.5-5L/100 km w trasie.
- Nie był użytkowany na krótkie dystanse ani w korkach – każdy wyjazd to minimum 50 km.
- Najlepsze części (FEBI i inne renomowane marki) – nigdy nie oszczędzałem na serwisie.
Ubezpieczenie OC ważne do 28 sierpnia 2025.
Badanie techniczne ważne do 12 sierpnia 2025.
Auto szuka nowego właściciela, który będzie o nie dbał. Sprzedaję, ponieważ moje plany się zmieniły i nie potrzebuję już tego auta.
Cena do rozsądnej negocjacji.
Zapraszam do kontaktu – chętnie odpowiem na pytania