Dzień dobry,
Na sprzedaż kultowy już samochód. Mercedes-Benz C63 W204 w poszukiwanej wersji Performance. Samochód uznawany jest za niemieckiego muscle-cara, głównie za sprawą szalonej wręcz pojemności, jakiej nie było wcześniej, ani później w samochodzie tej klasy. Jest to jednocześnie najmniejszy, najlżejszy i najbardziej sportowo nastawiony cywilny samochód tej marki z czterodrzwiowym nadwoziem z tym ukochanym silnikiem, co szczególnie szybko podniosło przez ostatnie lata jego wartość.
Myśląc o tym samochodzie trzeba w pierwszej kolejności skupić się na silniku (M156). Był to pierwszy piec V8 budowany samodzielnie przez Affalterbach, dodatkowo mocno nastawiony na sport. Za projekt odpowiadał Pan Ramler, który był człowiekiem odpowiedzialnym między innymi za osławiony silnik 5,7 V10 z Carrery GT.
Mimo realnej pojemności 6,2 litra, samochód trafił do samochodów z symboliką sugerującą pojemność 6,3, co było hołdem dla słynnego 6,3 z 1963 roku (M100) czyli pierwszego V8 produkcji MB.
Do jakich konkretnie samochodów trafił obecny w C63 M156? Praktycznie do wszystkich topowych wersji z tamtych lat. Zaczęło się od CLK, żeby dalej przez CLS, E, S, ML docelowo trafić do najlżejszego i najdzikszego z samochodów czyli do C63. Konkurencja nie spała i również pakowała mocne V8 do swoich modeli z tej klasy, ale żaden nie mógł równać się pojemnością, dźwiękiem przy niższych obrotach oraz charakterystyką. V8 od Audi i Mercedesa miały mniejsze pojemności i kręciły się wyżej, podczas, gdy Mercedes w towarzystwie charakterystycznego gulgotu generował największą z nich moc z czystej i brutalnej pojemności.
Oferowany egzemplarz to wersja Performance z 2008 roku, czyli z samego początku produkcji. Wersja Performance wyróżniała się między innymi innym wydechem, zwiększoną o 30 KM mocą oraz opcjonalnym obecnym w tym egzemplarzu dyferencjałem o ograniczonym uślizgu. Do tego kilka akcentów wizualnych, inny układ hamulcowy oraz kierownica obszyta alcantarą. Tutaj dość nietypowo bo samochód w niepowtarzalnej konfiguracji – niespotykany na tym modelu lakier Carneol Red – znany raczej z normalnych klas C, modeli GLK czy CLS lub S-klasy. Z niepotwierdzonych informacji wynika, że taki kolor na C AMG pojawiał się tylko w USA i, że mówimy tutaj raczej o populacji kilkunastu sztuk. Do tego piękne jasne wnętrze z drewnem, ciemna podsufitka i mocny set wyposażenia obejmujący między innymi:
- szyberdach
- automatyczną klimatyzację
- nagłośnienie Harman Kardon
- fotele regulowane elektrycznie (i podpompowywane boczki) z pamięcią ustawień
- czujnik deszczu
- biksenony
- tempomat
- elektryczną roletę tylnej szyby
- podgrzewane siedzenia
Dzięki automatycznej, siedmiobiegowej skrzyni 7G-Tronic jazda samochodem jest bardzo przyjemna i w każdym z trybów (Comfort, Sport, Manual) zapewnia odpowiednią płynność zmiany przełożeń. Zawieszenie raczej sztywniejsze, nastawione na precyzję podobnie jak układ kierowniczy.
Oferowany egzemplarz to łakomy kąsek. Samochód przybył z USA w 2020 roku po drobnej szkodzie przodu auta i trafił do obecnego właściciela, który w swoim własnym warsztacie złożył go na nowych częściach żeby przywrócić maksimum oryginalności. Stos faktur do wglądu podobnie jak zdjęcia uszkodzeń oraz robione w trakcie naprawy pojazdu.
Oprócz nietypowej i unikalnej konfiguracji samochód jest w idealnym stanie technicznym dzięki czemu jedzie jak samochód nowy. Zachęcam do weryfikacji we własnym zakresie podczas oględzin.
Technicznie:
- V8 N/A – 6208 ccm, 487 KM, 600 Nm
- Napęd na tylne koła, sportowy dyferencjał AMG
- 7-stopniowa przekładnia 7G-Tronic
- 4,4 sekundy do setki
- okolice 300 km/h prędkości maksymalnej
Podsumowując najważniejsze:
- przebieg poniżej 200 tysięcy
- regularnie serwisowany
- zadbany, z udokumentowaną historią oraz naprawą blacharską
- unikatowy kolor i konfiguracja wyróżniająca się spośród wszystkich C63 AMG