Dzień dobry zainteresowanym.
Sprzedaję mojego Mercedesa W210 E430 Avantgarde, w dość niespotykanym kolorze 339 violan.
Dobrze zachowany egzemplarz, który nie został skrzywdzony przez nieudolnych mechaników i blacharzy. Fajna baza na youngtimera.
Poniżej krótko na temat historii auta, którą znam.
Samochód został sprowadzony ze Szwajcarii do Polski w roku 2016, mając do teraz kilku właścicieli. Zdaje się, że każdy traktował je jako samochód „na niedzielę” ponieważ przez 8 lat, od stycznia 2017 do kwietnia 2025 auto przejechało niespełna 20 tysięcy kilometrów (07.01.2017 stan 207 701 km według historiapojazdu.gov ).
Samochód nabyłem w zeszłym roku, ale sprzedaję, ponieważ marzy mi się… W140, które kupię dopiero jak sprzedam to właśnie.
Naprawy.
Poprzedni właściciel zeznał, że dokonywał naprawy blacharskiej tylnych nadkoli, polerował całe auto, wymienił alufelgi oraz akumulator i mogę się z tym wszystkim zgodzić.
Ja z kolei, początkowo traktowałem ten egzemplarz jako auto na parę lat dlatego zacząłem wydawać pieniądze na dalsze naprawy i przywracanie go do świetności:
- Zakup z wymianą kompletu opon letnich Bridgestone 215 / 55 / 16
- Wymiana chłodnicy klimatyzacji.
- Wymiana kompresora klimatyzacji i osuszacza.
- Serwis klimatyzacji, nabijanie, sprawdzenie szczelności.
- Wymiana chłodnicy wody i naprawa podstawy chłodnic.
- Tarcze i klocki przód – wymiana.
- Tarcze i klocki tył – wymiana i regulacja szczęk hamulca ręcznego.
- Ustawienie zbieżności kół przednich.
- Zakup kompletu nowych dywaników welurowych na wymiar.
- Wymiana wkładu lusterka fotochromatycznego lewego.
- Nowe żarniki świateł ksenonowych.
- Polerowanie kloszy reflektorów przód.
- Wymiana oleju silnikowego z filtrem.
- Wymiana tylnych przewodów hamulcowych od grodzi do końca.
- Wymiana płynu hamulcowego
- Naprawa wieszaków układu wydechowego.
- Wymiana sprężyn zawieszenia i podkładek na oryginalne (auto było lekko obniżone).
- Oraz zakup/wymiana całej garści różnych drobnych elementów, których brakowało lub były zepsute: zaślepki, maskownice, osłonki, żarówki, uszkodzone głośniki, zatrzaski i spinki, oryginalny trójkąt ostrzegawczy i tak dalej..
Opis okulara nie miałby sensu bez opisu stanu blacharskiego i postaram się być tu szczery. Karoseria prezentuje się bardzo dobrze.
Różne elementy musiały być malowane w przeszłości. Nie wiem jakie cegiełki były dokładane przez kolejnych właścicieli, ale samochód z zewnątrz został doprowadzony do zadowalającego stanu. Po prostu jest bardzo dobrze utrzymany i ładny.
Nie bardzo nawet jest gdzie zrobić zdjęcia ukazujące ogniska korozji.
Nie będę też pisać „zero rdzy” jak niektórzy, bo wiadomo, że jak ktoś zacznie szukać z bliska to na pewno znajdzie kropkę tu, kropkę tam… życia nie oszukasz - to W210.
Spód auta jest w niezłym stanie. Rozważałem przez chwilę zrobienie porządnej konserwacji, z demontażem tylnego zawieszenia, oczyszczaniem wszystkich słabych punktów i zabezpieczeniem ale ostatecznie zrezygnowałem. Uznałem, że okazjonalne jeżdżenie w ciepłe i suche dni nie daje szans na dalsze zużycie. Być może nowy właściciel zechce się nad tym pochylić.
Zawieszenie i hamulce.
Wszystko sprawne – bez uwag.
Silnik / skrzynia biegów:
Dla mnie najlepszy punkt tego auta. Moc i dźwięk rozpędzającego się silnika V8 to poezja.
Są zapocenia, można wymienić uszczelki pod pokrywami głowic, prosty temat.
Poza tym wszystko działa – bez większych uwag.
Wnętrze – jak na zdjęciach, stan bdb. Tak powinien wyglądać okular z przebiegiem 200 tysięcy.
Wyposażenie:
- Grzane fotele przednie.
- Światła ksenonowe.
- Radio command z lingua tronic.
- Fotele przednie z regulacją elektryczną (bez pamięci).
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa.
- Lusterka fotochromatyczne – wsteczne i kierowcy.
- Telefon w podłokietniku.
- Czujnik deszczu.
Reszta widoczna na zdjęciach i standardowa dla W210 Avantgarde.
Samochód znajduje się w Gdańsku. Zapraszam do oględzin po wcześniejszym umówieniu się.
Odpowiem na wszystkie pytania najlepiej jak potrafię.