Witam,
Auto zostało zakupione w 2014 r. przez członka rodziny przy przebiegu ok. 193k. Przejechało w jednych rękach 7 lat i ok. 120k km. W moim rękach od sierpnia 2021, od przebiegu ok. 310k.
Z wyposażenia – skórzana, perforowana tapicerka, czterostrefowa klimatyzacja + jakiś standard w tych modelach, tj. doświetlanie auta po otwarciu i zamknięciu, fotele sterowane elektrycznie + 4x szyby w prądzie, tempomat, czujnik deszczu itd.
Auto mocno doinwestowane, przedstawiam niektóre z wymian/napraw:
Olej, MOTUL 5w30 wymieniany co 10 – max. 12km wraz z kompletem wszystkich filtrów – ostatnia wymiana 22.11 przy przebiegu 381k.
07.10.2021 – zakup nowych opon zimowych, Nokian WR D4 – 225/55/R16 – koszt 1648 zł (fv oponeo),
14.06.2022 – zakup nowych opon letnich, Hankook Ventus Prime3 – 225/55/R16 – koszt 1904 zł (fv oponeo),
Opony są w dobrym stanie, pojeżdżą jeszcze spokojnie 2 sezony albo i dłużej. Auto posiada dwa komplety felg, letnie kilka lat temu zostały poddane regeneracji.
Na początku 2023 zakupiłem nowy główny akumulator (na pokładzie znajdują się dwa), wsadzona Centra, 100 Ah, bez AGM – auto nie ma problemów z odpalaniem przy każdej temperaturze.
Przy przebiegu 330k, przy końcówce kwietnia 2022, został zrobiony większy remont auta, w skład którego weszło, m.i.n.
- wymiana oleju + filtrów,
- wymiana sworznia (lewy przedni),
- wymiana wahacza (tyl, lewy dół)
- wymiana gum stabilizatorów na przedniej osi,
- wymiana linek hamulca ręcznego,
- zrobiony zestaw odpowietrzenia skrzyni korbowej,
- wymiana konwertera skrzyni biegów, uszczelnienie skrzyni biegów oraz wymiana oleju (skrzynia szarpała, po wymianie problem więcej się nie pojawił, biegi chodzą płynnie i bez problemów),
- wymieniona podpora wału napędowego,
- regeneracja maglownicy,
- wymiana tulejek na tylnej osi, tulejek dyferencjału, zwrotnicy,
- wymiana czujnika temperatury we wnętrzu (auto w zimę, mimo sprawnej klimy nie podawało w ogóle ciepłej temperatury – problem rozwiązany),
- wymiana przewodów hamulcowych,
Dla osób zainteresowanych kosztorys do wglądu, pozycji jest więcej.
W aucie został zrobiona również dedykowana laserowa geometria do Mercedesów z inklinometrem wydruk z geometrii również posiadam do wglądu.
Układ klimatyzacji przynajmniej raz do roku samodzielnie odgrzybiałem, w 2023 auto przeszło profesjonalny serwis, odgrzybienie + nabicie klimy, weszło prawie pół kilograma czynnika.
Pod koniec 2023 wymienione kolejne dwa wahacze przednie (nie pamiętam już dokładnie, które) oraz sworzeń tylny lewy. Nowe, firma Meyle, posiadam również zdjęcia z wymiany. Do tego wymieniona pompa wspomagania na nową, również Meyle, koszt ok. 900 zł samej pompy.
W 2024 wymieniona pompa hamulcowa wraz z płynem hamulcowym, naprawiony przedni lewy zacisk i wymienione dwie tarcze kotwiczące z przodu na nowe (zdjęcia do wglądu). Przy okazji zdiagnozowana została profilaktycznie pompa SBC w serwisie specjalizującym się Mercedesami, nic się z nią nie dzieje.
Dorobiony nowy kluczyk, tzw. rybka. Poprzedni przerywał i gubił sygnał, został jako zapas.
Wymienione tylne klocki.
W kwietniu 2024 wymienione drążki kierownicze + kolejne wahacze z przodu, przyznam, że nie pamiętam już które, dodatkowo został uszczelniony główny przewód od wspomagania, biegnący do maglownicy – typowa usterka tych modeli.
W listopadzie wymieniony został sworzeń prawy tylny, olej z zestawem filtrów, zrobiona wiązka przewodów w bagażniku (kolejna typowa usterka tych modeli, gasnące oświetlenie tablicy rej. Oraz nieotwierający się bagażnik), uszczelniony oraz wyczyszczony zamek bagażnika.
Auto generalnie w ładnym stanie, zadbane również wewnątrz. Regularnie sprzątane, w środku nigdy nie było palone. Użytkowane z głową, nie pałowane na zimnym silniku, nie katowałem skrzyni, nie gaszone od razu po jeździe by turbina mogła odetchnąć itd.
Zrobiony chip na 162 km i 369 nm. Wydruk z hamowni do wglądu.
Przegląd ważny do 28.11.2025, OC do czerwca 2025.
Pierwsza data rejestracji – 04.07.2006, końcówka produkcji przedliftowej.
Auto jest użytkowane na bieżąco i na bieżąco serwisowane, usuwane wszelkie usterki, tak by nie sprawiały problemów. Odpala bez problemów, silnik chodzi równo, jedzie prosto i ładnie hamuje. Skrzynia płynnie zmienia biegi, nie szarpie. Stan blacharski oceniam na poziom dobry+, zgodny z przebiegiem. Na masce trochę odprysków od kamyków czy różnych odprysków na aucie. Na dachu znajduje się jedna wgniotka (nieduża). Prawe lusterko nie grzeje po spotkaniu z jednym z sąsiadów, który chciał być tak miły i złożyć lusterka na siłę. Winnego niestety nie znalazłem, nie przeszkadza to natomiast w jeździe.
Na zdjęciu głównym znajduje się auto na felgach zimowych.
Zapraszam do kontaktu telefonicznego czy SMS.
Auto do obejrzenia na terenie Pruszkowa, czasem również i Płocka czy Przysuchy. Sprzedaję jako osoba prywatna.