Samochód kupiłem w lipcu 2018 roku z przebiegiem 30k km, od dealera Mercedesa - Grupa Wróbel (samochód służbowy jednego z pracowników, nie demo). Wszystkie przeglądy wykonywałem na bieżąco w ASO Mercedes-Benz Warszawa na ul. Daimlera. Drobne naprawy, jak wymiany klocków / tarcz, czy czujnika nox robiłem w VCentrum, specjalizującym się w obsłudze Mercedesa. Posiadam wydruk pełnej historii serwisowej - do wglądu.
Samochód w czerwcu '24 przeszedł badanie techniczne, które nie wykazało żadnych problemów. Dodatkowo, w czerwcu '24 cały samochód został kompleksowo wyczyszczony i wyprany. Nie używam myjni automatycznych, więc lakier nie był zniszczony, ale został delikatnie odświeżony, przy czym nie było to głębokie polerowanie. Wciąż jest kilka rysek, ale trzeba wiedzieć gdzie szukać.
Również w czerwcu '24 wymienione zostały tarcze tył. Klocki przód i tył wymienione w 2023 roku. Przez cały okres użytkowania samochód nie sprawiał żadnych problemów mechanicznych. Największa naprawa to wymiana wspomnainego czujnika Nox. W silniku nie ma poska rozrządu, tylko łańcuch, który pracuje cicho.
Stały napęd 4x4 działa fenomenalnie, zarówno przy ruszaniu, wyprzedzaniu, jak i jeżdżąc w głębszym śniegu. Do tego bardzo precyzyjny układ kierowniczy.
Skrzynia biegów i spalanie - 9-cio biegowy automat w połączeniu z trybami jazdy może być zarówno bardzo oszczędny, jak i bardzo dynamiczny. Jako ciekowostka - na 9-tym biegu, 2.000 RPM osiąga dopiero przy 170km/h (!). Na trasie, jadąc z przepisową prędkością autostradową, bak paliwa starcza na ponad 1.200 km - spalanie oscyluje w okolicach 5,4 L/100km. Po mieście trochę więcej - ok. 8,5 L/100km.
Samochód przeszedł dwie naprawy blacharskie. Uszkodzenia powierzchowne. Obie naprawy wykonane w ASO Mercedes Warszawa. Co warte podkreślenia, Mercedes w procesie technologicznym nie przewiduje naprawy komponentów, tylko wymienia na nowe. Dla przykładu, drzwi zarysowane o słupek parkingowy zdjęli i wstawili nowe. Mam całą dokumentację dot. napraw - oczywiście do wglądu. Nic do ukrycia.
Wyposażenie:
- elektryczne szyby oraz lusterka (składane i podgrzewane)
- lusterko centralne oraz prawe boczne - fotochromatyczne
- lustreko lewe boczne - obniżane przy cofaniu
- czujnik deszczu oraz zmroku (automatyczne światła dzienne)
- światła led (przód i tył)
- automatyczne światła drogowe (kamera wykrywa samochód z naprzeciwka)
- parktronic - system autonomicznego parkowania prostopadłego i równoległego
- czyjniki parkowania pród i tył, z funkcją autmatycznego ograniczenia prędkości, gdy samochód jest za blisko przeszkody
- kamera parkowania tył, chowana w klapie bagażnika, o bardzo wysokiej rodzielczości, z dodatkową funkcją szerokiego kąta (pokazuje ruch z obu boków samochodu, np. wyjeżdząjąc z miejsca parkingowego)
- system domykania drzwi (przód i tył) - wystarczy lekko domknąć, a reszta robi się sama
- dwa wielkie ekrany (12" każdy), z możliwością zmiany wyglądu zegarów i wyświetlanych danych
- nawigacja,
- apple carplay / android auto
- sterowanie systemem z kierownicy oraz głądzikiem i pokrętłem na konsoli centralnej
- oświetlenie ambiente (kilkadziesiąt kolorów)
- sportowa kierownia, perforowana skóra i aluminium, spłaszczona u dołu, manetki zmiany biegów
- tryby jazdy: eco (z trybem żeglowania), comfort (domyślny), sport, sport+, individual
- wszystkie głośniki wymienione na dedykowany zestaw firmy STEG (bez przeróbek instalacji, plug&play)
- deska rozdzielcza i konsola centralna wykończone w czarnym drewnie
- tempomat + ogranicznik prędkości
- rozpoznawanie znaków drogowych
- centralny zamek
- uruchamianie silnika przyciskiem
- przednie fotele sterowane elektrycznie + reg. odcinka lędźwiowego (niestety, fotele bez pamięci ustawień)
- kanapa dzielona w proporcji 40:60, z podłokietnikiem i otworem na narty
- gigantyczny bagażnik, otwierany z kabiny lub pilotem
- przyciemniane szyby tył + dodatkowe panele z siatki, przeciwłoneczne
- system monitorujący poprzedzający pojazd i hamujący awaryjnie w razie potrzeby
- system ochrony pieszych
- ABS, ESP, ASR i pewnie jeszcze kilka innych, ale już nie pamiętam
- system start/stop, który można całkowicie wyłączyć (zawsze mam wyłączony)
- DPF z systemem automatycznego oczyszczania (dopalania)
- kontrola ciśnienia powietrza w oponach z wyzualizacją wartości na ekranie
- hotspot wi-fi, radio internetowe
- system SOS - powiadamianie centrum alarmowego mercedesa w nagłym przypadku
- felgi 18"
Opony letnie: Pirelli PZero
Opony Zimowe: GoodYear Ultra Grip Performance Runflat
Filmy na youtube prezentujące samochód:
https://youtu.be/zRLLXsC9_cQ
https://youtu.be/gCZYge59SkQ
https://youtu.be/gYsydGrHXB4
https://youtu.be/0gX3IstScJY