Mercedes Sec 560 w126 coupe , 5.6 v8 , 1986/1987 , wersja Usa , kupiony na aukcji w Usa od firmy ubezpieczeniowej z tytułem Clean Title czyli jako normalne auto (nie salvage, czyli nie po szkodzie całkowitej). Całe życie jeździł w słonecznej Kalifornii gdzie nie było śniegu, zimy, soli. Co za tym idzie – jest zachowany w bardzo fajnym stanie, niewielkie ilości rdzy, podłoga kielichy, progi w bardzo fajnym stanie. Nawet są jeszcze widoczne fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne. Bardzo fajna baza do odrestaurowania, ma przewagę nad Europejczykami które jeździły w sezonach zimowych i które po głębszym zweryfikowaniu korodują w wielu miejscach i słabo rokują na przyszłość (również egzemplarze z Usa mogły jeździć przez całe życie w zimie i mogą mieć dużo rdzy, trzeba uważać z jakiego stanu w Usa pochodzi auto i skąd kupować).
Rozpoczęty projekt , wykonano w ostatnim roku wiele prac mechanicznych:
1. Kompleksowy remont automatycznej skrzyni biegów w specjalistycznym zakładzie zajmującym się klasykami
2. Serwis hamulców: klocki przednie i tylne, zregenerowane zaciski przód
3. Wymienione łożyska w przednich kołach (części z Aso Mercedes)
4. Wymieniona pompa paliwa wraz z filtrem (części z Aso Mercedes)
5. Wyczyszczone lampy
6. Wymienione przednie sprężyny (części z Aso Mercedes)
7. Wymienione końcówki drążków kierowniczych (części z Aso Mercedes)
8. Wymieniona miska olejowa ze smokiem (części z Aso Mercedes)
9. Wymienione świece zapłonowe (części z Aso Mercedes)
10. Wyczyszczona kopułka i palec
11. Wymieniony zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego (części z Aso Mercedes)
12. Naprawiony układ wydechowy
13. Zmieniony olej w silniku
14. Ustawiona zbieżność
15. Zmieniony płyn hamulcowy
16. Zmieniony płyn chłodniczy
17. I inne drobiazgi o których mogłem zapomnieć
Jak widać wyżej – w auto zostało włożone sporo pracy, serca, czasu i pieniędzy.
Auto sporo lat stało, silnik nierówno pracuje i jest do ogarnięcia, rozjeżdżenia itd.
Blacharsko do odrestaurowania, lakier wypalony przez kalifornijskie słońce, pęka szpachla w niektórych miejscach. Środek do odrestaurowania (przednie fotele ktoś obszywał na nowo w Usa). Mercedes na chodzie, odpala i jest w stanie pojechać . Jednakże transport tylko na lawecie z powodu braku tablic.
Stan licznika: 151 000 mil, czyli 245 000 km
Projekt do dokończenia, zdecydowanie egzemplarz warty do doprowadzenia go do dawnego blasku.
Sensowne egzemplarze (do odrestaurowania) na aukcjach to już koszt od 20 000 usd wzwyż (bez kosztów sprowadzenia) i z niewiadomą ilością rdzy. I Cały czas drożeją. Taniej nie będzie.
Auto miało być restaurowane w całości, ale plany się zmieniły i Mercedes jest do sprzedania. Polecam
Możliwa zamiana z dopłatą w obie strony
6*9*7*7*3*1*6*1*4