Mercedes-Benz SL 500 - 1
Mercedes-Benz SL 500 - 2
Mercedes-Benz SL 500 - 3
Mercedes-Benz SL 500 - 4
Mercedes-Benz SL 500 - 5
Mercedes-Benz SL 500 - 6
Mercedes-Benz SL 500 - 7
Mercedes-Benz SL 500 - 8

1 / 9

Mercedes-Benz SL 500 - 1
Mercedes-Benz SL 500 - 2
Mercedes-Benz SL 500 - 3
Mercedes-Benz SL 500 - 4
Mercedes-Benz SL 500 - 5
Mercedes-Benz SL 500 - 6
Mercedes-Benz SL 500 - 7
Mercedes-Benz SL 500 - 8

Najważniejsze

Przebieg

306 000 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Automatyczna

Typ nadwozia

Kabriolet

Pojemność skokowa

4 939 cm3

Moc

223 KM

Opis

Auto bezwypadkowe, bazuje na modelu 380SL (dostarczanym na rynek USA), który został całkowicie odrestaurowany i wyposażony w atrybuty charakterystyczne dla modelu 500SL Rallye (bardzo ciekawa historia udziału Mercedesa w rajdach modelem C107, który błysnął wygrywając kilka rajdów ostatecznie zajmując 4 miejsce w klasyfikacji generalnej WRC i modelem R107, któremu nigdy nie było to dane z uwagi na wycofanie się Mercedesa z rajdów WRC w sezonie 1981, na który przygotowano właśnie R107 500SL Rallye). Prace blacharskie łączące się z przeróbkami karoserii (zaślepienie otworów na listwy dekoracyjne, poszerzenia błotników, etc.) zostały wykonane i zabezpieczone cyną w renomowanym zakładzie karoseryjnym. Auto zostało wyposażone w sprężyny z modelu 500SL oraz amortyzatory Bilstein. Przy pewnej charakterystyce prowadzenia niedostępnej dla zwykłych R107 auto pozostało bardzo komfortowe. Wyjątkowe w aucie są felgi - oryginalne sportowe BBS Mahle 9x15 et= -2,1 mm. Model jaki w latach 80 używał dział sportowy Mercedesa dla C107 i R107. Przez 6 ostatnich lat na rynku wtórnym pojawiły się zaledwie 2 szt. takich felg. Opony Maxiss - nowe. Do auta został przeszczepiony wczesny silnik M117 (117.961) z 1980 roku wraz ze skrzynią biegów (722.3) z modelu 500. Oba kluczowe podzespoły zostały z największą starannością wyremontowane (m.in.: nowe pierścienie, panewki, wałki rozrządu, popychacze, olejarki wałków rozrządu, cały rozrząd ze ślizgami, układ paliwowy K-jet, obie głowice zostały zrewidowane i wybiałkowane, cięgno Bodena, tarczki i taśma w skrzyni biegów zostały wymienione) w Warsaw Classic Garage. Elementy fabrycznie nieudane jak np. sensor O2 zostały pominięte przy odbudowie. Silnik i skrzynia pracują bez najmniejszych uwag. Świetnie brzmi wydech oparty na tłumikach Magnaflow. Halogeny to dzisiejsza kontynuacja rajdowej linii Iode, która była montowana w rajdówkach Mercedesa w latach 80-tych. Para halogenów dalekosiężnych i para przeciwmgielnych. Odnowione jest również wnętrze auta, przy czym ideą było stworzenie auta na weekend, a nie rajdowego, stąd nie zdecydowałem się na elementy takie jak np klatka bezpieczeństwa, a zachowana została funkcja kabrioletu. W aucie jest świetny system stereo (wszystkie elementy pochowane pod tapicerką lub za fotelami) subwoofer, wzmacniacz, topowe głośniki sterowane jednostką Blaupunkt, która jest stylizowana na klasyczną linię Bremen, lecz ma możliwość streamingu muzyki z telefonu, radio cyfrowe, USB i zestaw głośnomówiący. Fotele to genialne Recaro z epoki. Gumowe zapinki klapy tylnej dokładnie takie same jak w rajdówce. Po renowacji auto jeździ już 4 lata (tylko sezon letni), więc jest już sprawdzone, również na długich trasach. Z uwagi na białe tablice co roku przechodzi bez uwag przegląd rejestracyjny. Przebieg na zdjęciach ok. 190 tyś podany w milach amerykańskich (bębenek licznika został oryginalny). Układ klimatyzacji całkowicie sprawny - skraplacz, chłodnica, kompresor są nowe. Jak wyżej informuję funkcja kabrioletu została zachowana (w oryginalnej rajdówce hardtop został dokręcony do karoserii i zespawany), dach płócienny jest nowy. Podsumowując to jest bardzo sprawnie jeżdżące auto, a nie projekt do renowacji. Cena brutto, faktura VAT 23%.

 

5 października 2024 19:15

Szczegóły

Pokaż oferty z numerem VIN

Tak

Ma numer rejestracyjny

Tak

Marka pojazdu

Mercedes-Benz

Model pojazdu

SL

Wersja

500

Rok produkcji

1984

Przebieg

306 000 km

Pojemność skokowa

4 939 cm3

Moc

223 KM

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Automatyczna

Typ nadwozia

Kabriolet

Liczba drzwi

2

Liczba miejsc

4

Kolor

Srebrny

Kraj pochodzenia

Stany Zjednoczone

Data pierwszej rejestracji w historii pojazdu

Numer rejestracyjny pojazdu

Zarejestrowany w Polsce

Tak

Bezwypadkowy

Tak

Tuning

Tak

Stan

Używany

VIN

Wyświetl VIN

Potrzebujesz finansowania?

Nowość

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

224925

PLN

Min. 2 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Usługi w ramach OTOMOTOPAY są świadczone na podstawie Regulaminu OTOMOTOPAY.

Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.

 

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Hardtop

Elektryczne szyby przednie

Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Michał

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2020

Kontakt bezpośredni

Znajdź na mapie

Warszawa, Białołęka

Znajdź nas

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store