Mercedes SL600 Fab Design (szwajcarski tuner produkujący krótkie serie marek: Mercedes, Maybach, Porsche i Lotus pracujący głownie na rynku szwajcarskim i rynkach bliskiego wschodu); sprowadzony 3 lata wstecz z Abu Zabi (ZEA) na moje bezpośrednie zamówienie. Bezwypadkowy, bez grama rdzy. Po imporcie wszystkie startowe czynności serwisowe i późniejszy serwis wykonywane były w stacji ASO Mercedes Nowakowski oraz Duda Cars (rachunki do wglądu na około 180 tyś zł, w tym całkowicie zostały wymienione wszystkie kluczowe elementy układu pneumatycznego zawieszenia ABC, łącznie z przednimi amortyzatorami, wszystkimi wężami hydraulicznymi, co stanowiło połowę wyżej wymienionej kwoty). Nie dysponuję specyfikacją przedmiotowego auta, niemniej - podobnie rzadkie jak samo auto - informacje odnalezione o tym modelu wskazują na moc 650 koni mech. i ponad 1100 Nm momentu obrotowego (fabrycznie to 500 koni i 800 Nm). Silnik V12 biturbo, określany jako niezniszczalny, skrzynia automatyczna 5-biegowa (jedyna zdolna do przeniesienia tak dużego momentu obrotowego). Piękne craft'owe wnętrze - wszystkie elementy obłożone skórą lub alcantarą. Mercedes SL600 Fab Design posiadał zmieniony system otwierania drzwi, co widać na ostatnim zdjęciu - skośnie w górę - za pomocą ukrytych pod błotnikami, dwóch pomp hydraulicznych w pakiecie z siłownikami hydraulicznymi podwójnego działania (góra i dół) oraz wspierających je siłowników pneumatycznych, całość jest kontrolowana i regulowana systemem sterownika Siemens. W tym systemie otwieranie manualne również było możliwe. Układ ten pracował bardzo dobrze, jednak ze względu na mały komfort użytkowania auta (parkowanie wymagało 2 miejsc parkingowych, natomiast wsiadanie i wysiadanie z auta łączyło się z gimnastyką kręgosłupa), system otwierania drzwi został przywrócony do stanu wyjściowego fabrycznego R230, tj. drzwi otwierane są klasycznie - w bok. Całość układu podnoszenia drzwi Fab Design została zabezpieczona w serwisie Duda Cars i zostanie dodana do auta w jego cenie, na wypadek gdyby kupujący chciał czerpać przyjemność z posiadania tego nietuzinkowego rozwiązania. Obecny przebieg to ok. 89 tyś km. Mercedes zachowuje się na drodze wspaniale, jest piekielnie mocny przy przyspieszaniu, ale dzięki elektronicznym systemom kontroli przyczepności bezpieczny mimo tylnego napędu, piękny dźwięk centralnego wydechu, na niskich obrotach bardzo łagodny, przy mocniejszym wciśnięciu gazu bardziej intensywny, ale nienatarczywy. Trzyczęściowe skręcane felgi OZ Wheels wyprodukowane dla Fab Design, opony 20”, pneumatyczne zawieszenie, system nagłośnienia Bose, TV, które niestety w Polsce nie działa, zmieniarka 10 CD, ceramika, Bluetooth jest oryginalny, folia 3M (z przodu pojazdu). Obecnie „sześćsetki„ są mało dostępne na rynku wtórnym (bardzo mała produkcja, w większości sprzedawana w USA), a auta w podobnym stanie jak oferowane praktycznie nie istnieją. Faktura VAT 23%. Proszę o tylko poważne oferty. Możliwa zamiana na AMG GT Roadster od 2018 roku wzwyż, z dopłatą po mojej stronie. Interesują mnie tylko bezwypadkowe auta w wersji europejskiej, z historią serwisową.