Sprzedam mercedesa R129 500 SL, który jest ikoną i kwintesencją lat 90-tych, oraz tym, co było najlepsze w motoryzacji w tamtych latach, a zostało zastosowane w jednym aucie.
Co do ceny, czy to dużo? Oczywiście można wydać więcej, jeśli wybierzecie złą bazę, na prace renowacyjne oraz serwis. A tu przekręcasz kluczyk i jedziesz. Brzmi wystarczająco dobrze? Auto ma tak zwany pakiet startowy już za sobą, to co przez ponad dwa lata użytkowania wyszło, to zostało zrobione sporym nakładem banknotów NBP oraz poświęconego czasu. W aucie pozostaje bieżąca eksploatacja.
SL z 1990 roku pierwsza seria, niski przebieg 135 tys mil, bezwypadkowy, bardzo ładny, kolor srebrny metalik, dwutonowy ASTRAL SILVER (735O), dolne listwy i zderzaki w macie zgodnie z VIN. Przebieg w milach. Sprowadzony jako bezwypadkowy, posiadam raport Carfax – Clean Title. Samochód jest garażowany w ciepłym i suchym parkingu podziemnym. Mercedes jest zabezpieczony powłoką ceramiczną po przeglądzie w tym roku, auto wygląda bardzo ładnie :)
SL w moim posiadaniu ponad dwa lata ( sprowadzony w 2022 roku) , użytkowany tylko w ciepłe i suche weekendy, mercedes jest zarejestrowany na zabytek, oporny na "strefy czystego transportu", dożywotni przegląd techniczny oraz tanie OC. Obecnie obserwujemy już w kilku województwach tendencję do zwiększenia minimalnego wieku pojazdów zabytkowych do 50 lat, więc tutaj mamy bardzo dużą wartość dodaną do auta.
SL jest w bardzo dobrej kondycji jest wolny od korozji, wnętrze posiada znikome ślady użytkowania adekwatne do przebiegu i wieku auta. Silnik pracuje równo, generuje właściwą moc, nie przegrzewa się, nie posiada wycieków. Skrzynia biegów również. Hydraulika dachu jest sprawna po regeneracji wszystkich siłowników.
Po sprowadzeniu w 2022 roku w aucie zrobiono:
Wizualnie:
- zamontowano nowe lampy przód, wersja europejska wraz z pomarańczowymi kierunkowskazami,
- malowanie maski oraz lusterek gdyż schodził klar,
- malowanie listew bocznych oraz zderzaków, gdyż denerwowały mnie małe ryski i obtarcia,
- nałożona powłoka ceramiczna, po przeglądzie w maju 2023 oraz lipcu 2024.
Wnętrze:
- auto posiadało bardzo ładny środek praktycznie bez śladów użytkowania, zostały założone nowe zaślepki uchwytów daszków przeciwsłonecznych oraz poddane zostały profesjonalnej renowacji środkowy panel drewniany i drewniane dekory drzwi.
Mechanicznie:
- wszystkie siłowniki miękkiego dachu (12 szt.) uszczelnione na nowo - nowy olej w systemie, dach działa z guzika
- wszystkie oleje, płyny i filtry,
- tarcze hamulcowe przód i tył - nowe klocki przód i tył,
- nowe przewody hamulcowe,
- nowa wiskoza,
- pasek wielorowkowy, nowy napinacz już trudno dostępny ASO,
- świece,
- nowe kable zapłonowe,
- nowe kopułki x2 oraz palce aparatu zapłonowego x2,
- nowe odmy silnika,
- nowe wtryskiwacze Bosch,
- nowe wygłuszenie silnika,
- alternator po regeneracji,
- nowy włącznik świateł przednich,
- W marcu 2024 SL dostał nowe zawieszenie, koszt z robocizną - 10 600 zł:
- nowe sprężyny przód i tył,
- nowe amortyzatory przód i tył MONROE
- nowe wahacze przód, tuleje itp,
- nowe drążki kierownicze,
- nowy drążek pośredni układu kierowniczego,
- nowy drążek poprzeczny,
- nowe górne mocowania amortyzatorów przód,
- nowe łożyska kół przednich,
Czerwiec 2024 wtrysk K-Jet nowe uszczelki i regulacja spokój na kolejne 10-15 lat, faktura na 7 500 zł do wglądu,
Lipiec 2024 naprawa skrzyni biegów, nowy olej i filtr oraz uszczelki - 6 200 zł
Z uwagi na brak czasu, oględziny auta preferuję z poważnie zainteresowanym Klientem.
Delikatna i skromna negocjacja możliwa jedynie na miejscu.