Witam. Oferuję moje auto, które od 2019 jest w trakcie ciągłej renowacji.
VIN: WDB1240831F025769
Rej. SK 12H
Powód sprzedaży: kolejny projekt marzeń
Wracając:
Jest to Mercedes s124 (w124 kombi) z 1986 r., czyli z pierwszego roku produkcji kombi – wąska listwa lub pierwsza seria, charakteryzująca się najwyższą, spośród wszystkich generacji modelu 124, odpornością na korozję. Samochód jest w rzadkiej wersji 7 osobowej, z dodatkową kanapą i parą pasów bezpieczeństwa – auto oryginalnie wyszło tak z fabryki i w dowodzie rejestracyjnym jest adnotacja o rejestracji na 7 osób.
Historia: auto zostało sprowadzone do Polski z Niemiec osobiście przez p. Piotra, który pozostał właścicielem przez 10 lat, czyli do roku 2016 (z p. Piotrem jestem w stałym kontakcie). W latach 2013-2016 auto stało w w jego garażu sporadycznie przepalane, ale już nie eksploatowane. Kolejny właściciel (2016-2019) niestety unieruchomił auto (awaria silnika). W lipcu 2019 r. wszedłem w posiadanie tego pojazdu i cierpliwie podawałem kolejnym zabiegom renowacyjnym, m.in:
1. Kompleksowa renowacja tylnego zawieszenia
Piaskowanie tylnego wózka + zestaw wszystkich nowych elementów, typu tuleje, wahacze – wszystko Lemforder.
Koszt razem z robocizną i montażem (oraz geometrią przód i tył) – 2400 zł.
2. Renowacja i uszczelnienie dyferencjału – 400 zł
3. Renowacja układu hamulcowego – regeneracja zacisków przód i tył, nowe tarcze przód (ATE), nowe tarczobębny tył (ATE), nowe linki hamulca pomocniczego (ATE), nowe przewody hamulcowe miedziane oraz krótkie przewody elastyczne przód i tył (ATE) + wymiana płynu hamulcowego – 1600 zł
4. Nowy układ wydechowy – cały od miejsca za kolektorem, po wydech końcowy.m + ostatnia inspekcja w Katowicach u Gawrońskich – dokręcili lekko poluzowane śruby – wszystko jest szczelne i w najlepszym porządku – 1200 zł
5. Regeneracja wtrysku mechanicznego (w tym nowy "kalosz" - oryginał, komplet wtrysków Bosch) wraz z ustawieniem – 2800 zł
6. Wymiana reflektorów przednich (oryginał Hella) – 800 zł
7. Naprawa tapicerki – przeszycie fotela kierowcy – to nie jest przełożone oparcie fotela pasażera, tylko kompleksowo przeprowadzona renowacja. Oznacza to, że pokrętło regulacji oparcia jest po właściwej dla fotela kierowcy stronie. Ponadto wymieniono popękane sprężyny siedzisk oraz zastosowano nowe maty kokosowe. Do tego całe wnętrze zostało profesjonalnie wyprane w studiu detailingu Gajewski w Katowicach – 2300 zł
8. Korekty blacharskie – reperaturki progów z lewej i prawej strony (od samego przodu do mniej więcej połowy długości przednich drzwi – więcej nie było potrzeby) – zastosowano ocynkowane progi duńskiej firmy Klokkerholm. Naprawiono i uszczelniono tzw. "akwarium", czyli ramki szyb bocznych. Zlikwidowano dwa małe ogniska korozji przy uszczelce szyby tylnej – zamontowano nową uszczelkę. Wnętrze rozebrane do cna (została jedynie deska rozdzielcza) i poddane gruntownej inspekcji blacharskiej - wszystko zdrowe. Blacharz postanowił nawet zerwać skruszoną matę tłumiącą w schowku podłogowym (pod tapicerką podłogi bagażnika, tam gdzie pasażerowie jadący tyłem stawiają stopy) – wkleił nową matę bitumiczną o identycznym wzorze. Podłoga od wewnątrz zabezpieczona w całości Fluidolem – przestrzeń bagażnika (wnęka koła zapasowego i to samo miejsce po prawej stronie) zabezpieczone woskiem. Woskiem również potraktowano profile zamknięte oraz zabezpieczone czworo drzwi. Jedyny element pomalowany w całości to przedni prawy błotnik (nie miał rdzy, ale dwie wgniotki, które zostały wyciągnięte – mam zdjęcia sprzed naprawy).Nowa uszczelka bagażnika (596 zł). Koszt wszystkich napraw blacharskich – 4400 zł
9. Zakup silnika po remoncie w zestawie z nowym sprzęgłem i skrzynią biegów po rewizji. Tutaj muszę dodać, że silnik, choć typ m102, okazał się być pojemności 2.0. Celowo zaniechałem prac nad pierwotnym silnikiem 2.3 silnikiem, ponieważ obecny silnik ma świetną dynamikę i sam dla siebie nie mam potrzeby zmieniać go na 2.3 (pozostawiam taką decyzję potencjalnemu nabywcy we własnym zakresie) – 4000 zł
10. Procedura "żółtych tablic" – opinia rzeczoznawcy, wpis do ewidencji zabytków ruchomych, przegląd końcowy i w końcu żółte tablice – 1200 zł
11. Pozostałe rzeczy – trudno zliczyć: nowa pompa wody, nowe świece zapłonowe (oryginał Mercedes), nowy akumulator, nowe przewody WN, wygłuszenie maski (mata bitumiczna + wygłuszenie bardzo zbliżone do oryginału – nie żadne Febi), nowy termostat, czujnik temperatury, ciśnienia oleju, uszczelka grodzi silnika, felgi Gullideckel po renowacji (zimówki), celownik na maskę (nowy oryginał), nowa pompa paliwa – oryginał Pierburg (600zł) wymiana zamka klapy (domykanie nie działało) – suma tych inwestycji w granicach 4000zł.
12. Zawieszenie przód: Nowe amortyzatory (Sachs), wszelkie drążki tulejki itp. (Sachs Lemforder), nowe łożyska przednie, osłony tarcz hamulcowych (Lemforder w ocynku). Wahacze i zwrotnice po piaskowaniu i malowaniu, piasty wypiaskowane i w ocynku. Koszt wraz z robocizną – 4200zł
13. 2 czerwca odbyła się inspekcja i regulacja całego układu KE-Jetronic (układ zasilani paliwem) u jedynego specjalisty w tym zakresie - p. Andrzeja Matysa (dołączam zdjęcia) – koszt 1700 zł. Tym bardziej, w nawiązaniu do punktu nr 9. nie planuję zmieniać silnika.
14. Wymiana chłodnicy (oryginał Behr), termostatu, wymiana lewego tylnego amortyzatora nivo, wymiana akumulatora ciśnienia paliwa – 1200zł
15. MAJ 2024 – po zimowaniu w ciepłej i suchej szopie, w ramach przygotowań do sezonu zostało wymienione kompletne sprzęgło, a dokładnie: tarcza, docisk, łożysko + łożysko oporowe skrzyni, siłownik sprzęgłą i wysprzęglik (pod pedałem). Całość z robocizną wyniosła 1800 zł
16. LIPIEC 2024 - ponowna regulacja ciśnienia paliwa w kwocie 400 zł
Suma inwestycji WYŁĄCZNIE W CZĘŚCI I ROBOCIZNĘ wynosi ponad 34 000 zł.
Zachęcam do zakupu tego egzemplarza, ponieważ stara prawda głosi, że najtańsze Mercedesy są najdroższe... Kto choć raz od podstaw remontował taki pojazd przyzna mi rację.
Zapraszam