Witam miłośników klasycznej motoryzacji. Sprzedam swój i przez siebie odrestaurowany MGB z 1968 r., ponadczasowy klasyczny kabriolet, który ucieleśnia esencję angielskiej motoryzacyjnej. Sercem tego arcydzieła jest 1.8 litrowy silnik o mocy 96 KM. To nie tylko samochód; to legenda. Ten szczególny samochód pochodzi z drugiej serii linii MGB w wersji chrome bumper, czyli z chromowanymi zderzakami i na szprychowych chromowanych kołach. Bardzo dobrze się prowadzi, a szczególnie na krętych drogach.
Samochód zakupiłem w Anglii w roku 2012 w stanie do remontu, sprowadziłem do Polski i po kilku latach kupowania i gromadzenia części przeprowadziłem kompletną restaurację w profesjonalnej firmie zajmującej się renowacją klasycznych samochodów w której pracuję. Dostępna jest pełna dokumentacja zdjęciowa z przebiegu renowacji. Samochód był oczyszczony do gołej blachy, naprawiony blacharsko z wymianą progów z użyciem oryginalnych części, zabezpieczony antykorozyjnie i polakierowany na oryginalny kolor taki w jakim opuścił fabrykę, czyli Pale Primrose Yellow. Odnowiona została tapicerka z wymianą gąbek i gum siedzisk włącznie, wymieniona na nową w oplocie bawełnianym kompletna wiązka elektryczna i wszystkie elektryczne instrumenty, które nie przetrwały czasu. Samochód ma wstawiony zapasowy silnik z 1974 roku ze skrzynią biegów z nadbiegiem, który nabyłem przypadkiem i drugi kompletny oryginalny silnik ze skrzynią biegów, gaźnikami SU i osprzętem. Oba silniki po kapitalnym remoncie na oryginalnych częściach. Samochód posiada już servo, a dodatkowo zamontowałem elektryczny wentylator chłodnicy i wszystkie rurki wodne z czarnego silikonu oraz nową pompę wody i nową pompkę paliwa wraz ze zbiornikiem. Przy remoncie wymieniono dach na nowy oraz nowe koła szprychowe chromowane, bo oryginalnie były malowane oraz nowe 5 opon – koło zapasowe też nowe, szprychowe chromowane. W komplecie też lewarek oraz oryginalny, kolekcjonerski komplet kluczy w etui i sporo części zapasowych, które mi zostały z remontu plus licznik prze-kalibrowany w Anglii z mil na km. Samochód sprzedaję z Tonneau Cover, czyli pokryciem kokpitu przy złożonym dachu oraz pokryciem na złożony dach za siedzeniami. Samochód ma zainstalowane radio w stylu „retro” z Bluetooth i systemem głośnomówiącym oraz elektryczną anteną. Posiada dodatkowe oświetlenie – halogeny przeciwmgielne i dalekosiężne – bardzo pomocne przy jeździe nocnej (dzięki nim uniknąłem zderzenia z sarnami). Polepszyłem też trochę bezpieczeństwo poprzez zainstalowanie nowych bezwładnościowych pasów bezpieczeństwa.
Samochód po 4 latach spokojnej i dokładnej restauracji (robiłem go dla siebie, więc nie śpieszyłem się tym bardziej, że przy takiej renowacji grubo przeinwestowałem), w 2019 roku został zarejestrowany na żółte tablice, czyli pojazd zabytkowy i uznany za „przedmiot kolekcjonerski”. Nie wymaga więc corocznych obowiązkowych przeglądów i ma ważne ubezpieczenie do sierpnia 2025, choć w zimę nigdy nie jeździł. Od tego czasu uczestniczył już w wielu zlotach na terenie całej Polski, a najdłuższą trasę jaką pokonał było prawie 800km za co dostał nagrodę. Jak do tej pory niezawodny, ostatnio serwisowany w kwietniu 2024, a od momentu zakończenia renowacji przejechałem już nim ponad 5.000 km. Co roku wymieniany jest olej silnikowy – używam olej Millers Classic. Ponieważ po kilku latach zabawy tym samochodem kupiłem kolejny kabriolet – Alfa Romeo Spider, nadszedł więc czas, aby nowy właściciel zadbał o ten klasyczny MGB. Nie przegap swojej szansy na posiadanie kawałka historii motoryzacji i kontynuuj przygodę. Spodoba ci się, to coś więcej niż samochód, to przeżycie, które czeka, żeby się nim cieszyć. Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się ze mną w celu oględzin i jazdy próbnej lub jeśli miałbym przesłać inne zdjęcia. Cena mimo tego, że może niektórym wydawać się wysoka nie odzwierciedla poniesionego wkładu finansowego w remont i części tego samochodu, ponieważ robiąc go dla siebie przeinwestowałem projekt. Chcąc sprzedać samochód i tak obniżyłem ją do rozsądnej wartości. Oczywiście chętnie służę serwisem po sprzedażowym w mojej firmie.