Dzień dobry,
Sprzedajemy, z pewnym żalem, rodzinny MINI Clubman S, który służył nam dzielnie od 2016 roku. Dzieci wyrosły i kupiliśmy nowe auto - MINI przejechało niecałe 3000km od ubiegłorocznego przeglądu. Czas się rozstać… Obecny przegląd techniczny wykonany w Euroautocontrol jest ważny do listopada 2025.
Samochód jest solidny i szybki, wg specyfikacji max 227km/h i 7.5s do 100km/h. Wrażenia z jazdy całkowicie to potwierdzają. Zwłaszcza w trybie SPORT i przy 6-stopniowej skrzyni biegów. Do dyspozycji jest tempomat obsługiwany z kierownicy.
Czarna skórzana tapicerka świetnie zestawiona jest z podsufitką w kolorze ecru. Całości dopełniają poukrywane podświetlenia LED o zmiennym kolorze i natężeniu oraz wykończenia pakietu S: karbonowe i aluminiowe elementy. W samochodzie jest wiele ciekawych schowków. Podgrzewane oba przednie fotele.
Jazdę umila doskonałej jakości system audio Harman-Kardon (chyba 10 głośników), a system głośnomówiący BT działa bez zarzutu. Napęd CD i wejście AUX/mini-jack. Podstawowe funkcje systemu audio-tel. obsługują przyciski na kierownicy.
Samochód pochodzi z USA (sprowadzili go poprzedni właściciele), więc posiada atrakcyjne dodatkowe oświetlenie obwodowe. Kseneonowe lampy przednie dają silne, białe światło. Po włączeniu automatycznie reguluje się poziom świecenia. Spryskiwacze reflektorów chowają się w obudowę. Na dachu zamontowane są relingi o opływowym, płaskim przekroju (nie hałasują). Dwa szyberdachy elektryczne: przedni odsuwany, drugi uchylny. Szyby w przednich drzwiach bez ram, chowają się całkowicie w drzwi.
Dostęp do tylnych siedzeń ułatwiają dwudzielne, bezsłupkowe drzwi z prawej strony - przy otwarciu przednich drzwi i wyłożeniu tylnych, widzimy praktycznie całe wnętrze. Tylna kanapa jest dwudzielna i rozkłada się na płasko (można nawet spać - testowałem). Bagażnik ma podwójne dno, które można zsunąć lub wyjąć, pogłębiając przestrzeń ładunkową.
Kolor karoserii to czarny metalik z ozdobnymi detalami charakterystycznymi dla serii S (m.in. wlot nad silnikiem, oznaczenia czerwono-srebrne, progi aluminiowe), nie ma oznak korozji. Tylne drzwi bagażnika mogą być otwierane zdalnie kluczykiem, są wyposażone w małe wycieraczki i ogrzewane szyby.
Mamy dwa komplety kluczyków. Dwa komplety dywaników: na zimę i firmowe MINI na lato. Opony są całoroczne Michelin i sprawdziły się w naszych warunkach, ale mieszkamy w centrum i nie jeździmy dużo.
Ostatnio zostały wymienione uszczelki czujników położenia wałków, przy czym serwis umył silnik. Można obejrzeć co i jak:)
Samochód można obejrzeć w Warszawie na Ochocie. Zapraszam!