Witam zainteresowane osoby.
Na sprzedaż wystawiam Mini Cooper S z 2004 roku.
Jest sporo do przekazania, więc przejdę do rzeczy.
Auto zakupiłem w marcu 2004, w Polsce. Cały czas daje mi i moim córkom sporo frajdy ale czas przesiąść się na tylny napęd.
Wyposażenie:
- sprawna klimatyzacja automatyczna
- grzane fotele
- grzana przednia szyba
- dach panoramiczny (szczelny, sprawny, rolety też)
- radio / CD
- akcesoryjne Android Auto / Apple Car Play podpięte do fabrycznego stereo
- UltraGauge – monitorowanie bieżących parametrów z OBD2
- indukcyjna ładowarka Magsafe
- elektryczne szyby
- czujnik deszczu - automatyczne wycieraczki
- światła xenon
- felgi 17 cali
Rzeczy, które ja zrobiłem w ciągu minionego roku (ostatnie 3 500 km):
Wykonywane w serwisie – pełna dokumentacja:
- Sonda lambda
- alternator
- klocki hamulcowe – przód
- końcówki drążków kierowniczych
- górne mocowania amortyzatorów przód
- termostat
- uszczelka podstawy filtra oleju
- tylne tuleje wahaczy
- czujnik ciśnienia oleju
- uszczelka pod głowicą
- wymieniony moduł i pompa ABS (używane) + płyn hamulcowy
Poniższe robiłem sam – na część rzeczy powinienem mieć dowody zakupu:
- Olej silnikowy + filtr
- zawór przelotowy w podstawie filtra oleju
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- nowy kolektor wylotowy z katalizatorem
- nowe świece NGK BKR7EQUP (4 elektrody)
- nowe kable zapłonowe NGK
- nowa cewka zapłonowa NGK
- nowe wtryskiwacze paliwa Bosch 0 280 156 063 – 380 cc
- nowa pompa paliwa
- nowy filtr paliwa
- nowe opony całoroczne (Bridgestone Turanza AllSeason 6) 215/45 R17
- nowe ograniczniki drzwi
Poza tym poprzedni właściciel – również hobbysta zrobił m.in.:
1.Wymiana rozrządu zaraz po zakupie w 2019 zrobiona w „Świat MINI” + wszystkie uszczelniacze.
2.Nowe amortyzatory przód w 2020.
3.Komplet tulei wahaczy w 2020.
4.Wymienione sprzęgło w 2021 + wysprzęglik i pompa sprzęgła.
5.Wymienione na nowe wszystkie sztywne przewody hamulcowe.
6.Wymieniona pompa wspomagania (standard w tym modelu).
7.Wymieniony zbiorniczek wyrównawczy (standard w tym modelu).
8.Wymieniona pompa paliwa (standard w tym modelu).
9.Wymieniona przednia szyba po uderzeniu kamieniem. Dzięki temu grzeje elegancko cała.
Został też wymieniony kompresor – na kompletnie zregenerowany z teflonową powłoką (model poliftowy).
Przednie hamulce pochodzą z R56.
Jeśli chodzi o układ napędowy to jest w super formie – jak widać powyżej, krytyczne komponenty były wymienione w ciągu ostatnich kilku lat i mają bardzo mały przebieg.
Watro o tym pamiętać albowiem np. wymiana sprzęgła w tym aucie oznacza wyjęcie silnika i grube tysiące zł w kosztach.
Jeśli chodzi o osiągi… Po zmianie wtryskiwaczy i strojeniu hamownia Kreator Mocy pokazała 195 KM i 250 Nm. Wykresy do wglądu.
Auto ma -17% kółko na kompresorze, a wydech (catback ze stali nierdzewnej Gravity) raz po raz da posłuchać jakiś „pops & bangs”.
Czy jest wszystko idealnie – oczywiście nie. W kilku miejscach mamy rysy mniejsze i większe. Na masce jakaś nieudolna poprawka lakiernicza – wielkości pocztówki – nie ma dramatu ale pod odpowiednik kątem widać. Tylna klapa cierpi na 2 ogniska rdzy – klasyczne miejsca dla tej wersji Mini. Pod tylną prawą lampą jest wgniotka. Można by też podkleić podsufitkę nad bagażnikiem. Jak jest zimno piszczą poduszki przednich amortyzatorów – wymienione ale temat wrócił jak źle rzucona dziewczyna. Ja już nie mam na to pomysłów ;)
Nie będę ukrywał, że mnie aspekt wizualny tego samochodu nigdy nie pochłaniał. Wady w tym zakresie odziedziczyłem i po prostu zaakceptowałem. Zawsze celowałem w niepozornego wariata i takie to auto jest. Mechanicznie w bardzo dobrym stanie ale konkursów piękności nie wygra.
Do auta dołączam kilka drobiazgów
- 2 kluczyki
- fabryczny intercooler (mniejszy ale daje minimalnie szybą reakcję, za to nieco gorzej chłodzi)
- dokumentacja napraw poprzedniego właściciela oraz moja
- dokumenty urzędowe
Auto ma przegląd do października 2025r.
Za symboliczną dopłatą mogę dorzucić opony letnie Bridgestone Potenza Sport 215/45 R17 – w zasadzie nowe.
Zapraszam!