Dzień dobry,
mam do zaoferowania nietuzinkowe auto jakim jest Mini Cooper S. To auto, w wersji "S" już fabryki wyjeżdżało jako "mały gokart", ale zostało jeszcze dopieszczone przez poprzedniego właściciela.
Niewątpliwym atutem auta jest serwis i generalny przegląd, który ja wykonałem po zakupie samochodu w grudniu 2023.
Auto zostało oddane na generalną inspekcję i naprawy do znanej w środowisku Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski firmy DRIVE SQUAD (można sobie wygooglować). Jest to warsztat, który specjalizuje się w budowie i serwisowaniu właśnie tego modelu Mini R53, pod kątem profesjonalnych. wyścigów samochodowych.
Na wszystko jest książka serwisowa i faktura. Koszt serwisu po zakupie wyniósł niemal 10000 PLN (części i robocizna). Auto od tego czasu przejechało tylko 4 tysiące kilometrów w ruchu drogowym i nie brało udziału w żadnych zawodach na torze wyścigowym!
Wymienione zostało bardzo wiele elementów , z czego najważniejsze:
- nowe sprzęgło i koło zamachowe
- kompletne uszczelnienie silnika (silnik został wyjęty/włożony i wymiana wszystkich uszczelek, itp.)
- nowy alternator
- nowy wentylator i węże wspomagania
- oleje, płyny, geometria, itp (wszystko jest w książce serwisowej)
- nowy akumulator
Historia pojazdu?
Kupiłem je od pierwszego właściciela w Polsce, który sprowadził je ze Szwajcarii. W Szwajcarii poddane zostało kilku modyfikacjom, które poprawiają jego właściwości jezdne / dodają uśmiechu na twarzy w czasie jazdy.
Najciekawsze modyfikacje/wyposażenie?
- obniżone o 40mm zawieszenie firmy Vogtland Autosport (na foto certyfikat)
- sportowy wydech z homologacją (na foto certyfikat)
- mniejsze koło kompresora
- układ powietrza
- wskaźnik ciśnienia w kabinie (na foto)
- światła ksenon
- działająca i wydajna klimatyzacja
- radio bluetooth i zestaw głośnomówiący
- letnie opony w bardzo dobrym stanie
Jak się jeździ autem?
Daje sporo frajdy i uśmiechu na twarzy - jest cholernie szybkie, zwinne (domena Mini, że prowadzi się jak gokart) i pięknie brzmi:) Zawieszenie jest twarde, ale nie jest beton jak z jakiegoś wiejskiego tuningu i normalnie sprawuje się w ruchu drogowym.
Plan był wystartować nim w Super OES Toru Poznań, ale nie starczyło siły i czasu na zabawę a torze (co łatwo można zweryfikować zaglądając w listy startowe).
Czemu sprzedaję?
Sprzedaję z jednego powodu - szukam Berlingo albo Peugeot Partner bo jestem DJ i potrzebuje mieć auto do wożenia sprzętu DJ-skiego, a w kombi, które jest jako drugie w rodzinie już się nie mieszczę.
Mankamenty auta?
- Podsufitka z tyłu wymaga tapicera bo opadła (klasyka w Mini)
- pierwszy właściciel położył, celem ochrony i "wyglądu" na niektóre elementy czarny plastidip - np. felgi - można to usunąć, ja nie mam na to czasu i ochoty (nie przeszkadza mi to).
Jazda próbna i kontrola stanu auta?
Możliwa jazda próbna i sprawdzenie auta ja dowolnej stacji w promieniu 20km - aczkolwiek najrzetelniejszy w kwestii Mini R53 chyba w Poznaniu jest właśnie DRIVE SQUAD.
HANDLARZOM PODZIĘKUJĘ - proszę nie zawracać głowy. Istnieje możliwość negocjacji ceny jeżeli okaże się, że auto ma jakieś "ukryte" problemy, które wynikają z bieżącej eksploatacji. Ale nie przez telefon, a po oględzinach samochodu w Komornikach k/Poznania.