Lancer Evo 4 Full Rally Spec LHD, pełna rejestracja w PL, krótki VIN, rok produkcji 01.1997, oryginalny przebieg 113 500 km do przebudowy na samochód rajdowy N Group. 403 KM i 528 NM, na dużej mapie, oraz 361 KM i 428 NM na małej.
-
Pełna historia:
Najpierw auto zostało całkowicie rozebrane, a pod spodem odnowione: pozbyłem się drobnej rdzy i zabezpieczyłem, potem podkładem i białym lakierem. Również części znajdujące się pod spodem zostały śrutowane i pomalowane. Następnie samochód został przygotowany na klatkę bezpieczeństwa, w IRECO Motorsport. Oczywiście jest to lżejszy i mocniejszy chrom-molidben FIA 25CrMo4 – posiadam wszystkie Certyfikaty.
-
Regeneracja silnika 3500 km temu przez VTG: całkowicie kute korby i tłoki Manleya, ARP w całym silniku, turbo 01580 z Evo 9, wałki z Evo 8 MR, mocniejsze sprężyny i talerzyki z Evo 9, obrobiona i głowica, nowa pompa olejowa , nowe łożyska główne i korbowody, nowy kompletny pasek rozrządu, wtryskiwacze z Evo 9 560cc, nowa pompa paliwa DW300. W całym samochodzie nowe przewody paliwowe. ECU z Evo 8. Węże silikonowe Mishimoto, aluminiowa chłodnica wody, niestandardowe aluminiowe rury dolotowe + kuty silikon na całym dolocie, metalowy DV z Evo 9 RS, fabrycznie nowe sprzęgło grupy N z Evo 9 + zupełnie nowe koło zamachowe z Evo 9, większe chłodnica oleju od Evo 9, oleje Motul w całym aucie.
-
Krótka przekładnia kierownicza 2,1 obr z Evo 9, drążki są grubsze, dzięki czemu są bardziej odporne na uszkodzenia. Zawieszenie Protlum v3 Top Race – najwyższy model z pełną regulacją (hi speed, low speed, rebound). Przednie i środkowe LSD firmy KAAZ – bardzo rzadkie i drogie. Tylny dyferencjał Cusco LSD. AYC wyłączony, samochód jest w 100% pasywny. Poliuretan na całym zawieszeniu 80 sh. Nowy aluminiowy wahacz od Evo 5. Stabilizatory Whiteline przód i tył, duże hamulce Brembo przód i tył od Evo 9, z tarczami Ferodo DS2500+Brembo. Całkowicie nowe przewody hamulcowe w całym samochodzie. ABS nadal działa! Fotele z wygasłą homologacją pasy bezpieczeństwa również, instalacja gaśnicza Sparco z homologacją, osłona silnika wykonana z kevlaru pod przodem samochodu. 3-calowa obudowa o2 + 3-calowa wydech ze stali nierdzewnej. Wystrojony na EMU Black z dwoma mapami i dwoma ALS u Bieńkowskiego. Seryjna skrzynia 5 biegowa z nowym olejem+sekwencyjny wybierak biegów SSS - biegi zmienia się przód-tył a nie jak w zwykłym aucie w układzie H.
-
Przez ostatnie dwa lata Evo praktycznie nie używane, a w rajdach nie jeździło od 2020r.
-
Więcej zdjęć (268 szt.) z budowy auta:
https://imageshack.com/a/XqpW7/1
-
Aby zobaczyć filmy na Youtube kliknij tutaj:
https://youtu.be/7hflX5rvnHo
-
https://www.youtube.com/watch?v=86kvlxwKj60
-
https://www.youtube.com/watch?v=u3b--VwEUhY
-
https://www.youtube.com/watch?v=5yWN_UmrX8g
---
Lancer Evo 4 Full Rally Spec LHD, fully registered in PL, short VIN, 01.1997 year of production, original 103 000 km till rebuild for N Group Rally Car. 403 HP i 528 NM hi map, 361 HP i 428 NM low map.
-
Full history:
First the car was completely stripped, and refurbished underneath: get rid of small rust (took 2 weeks), and secure, then base and white paint. Also parts underneath were shot blasted and painted. After that, the car was prepared for roll cage, which made well known IRECO Motorsport. Of course it is a lighter and stronger FIA chrome-molidben 25CrMo4 – I have all Certificates.
-
Engine rebuild 1500km ago by VTG: fully forged Manley rods and pistons, ARP all over the engine, turbo 01580 from Evo 9, cams from Evo 8 MR, stronger springs and plates from Evo 9, machined and re bored cylinder head, new oil pump, new main bearings and con rod bearings, new complete timing belt, injectors from Evo 9 560cc, new fuel pump DW300. All new fuel hoses all over the car. ECU from Evo 8. Mishimoto silicone water hoses, aluminium water cooler, custom aluminium inlet pipes+forged silicone all over the intake, metal DV from Evo 9 RS, brand new N group clutch from Evo 9+brand new flywheel from Evo 9, bigger oil cooler from Evo 9, Motul oils all over the car.
-
Short steering rack 2,1 lock to lock from Evo 9, the rods are thicker, making them more resistant for damage. Protlum suspension v3 top race – the highest model with regulation high speed compression, low speed compression, rebound. Front and central LSD from KAAZ – very rare and expensive. Rear diff Cusco LSD. AYC out, the car is 100% passive. Polyurethane all over the whole suspension 80 sh. New alu swingarm from Evo 5. Whiteline stabilizers front and rear, big brakes Brembo front and rear from Evo 9, with Ferodo DS2500+Brembo discs. Fully new break hoses all over the car. ABS still works! Also forged break hoses. FIA seats with homologation SPARCO Ergo i Ergo II, seat belts Sparco 6pkt, fire extinguishing system Sparco with homologation, engine shield made from kevlar all under the front of the car. 3 inch o2 housing+3 inch downpipe made from stainless steel, test pipe, and exhaust system till the end of the car.
-
The car has been practically unused for the past two years and has not been used in rallies since 2020.
I speak German and English :) Price 22 000 euro
-
For more photos (268 pcs) click here:
https://imageshack.com/a/XqpW7/1
-
For Youtube movies click here:
https://youtu.be/7hflX5rvnHo
-
https://www.youtube.com/watch?v=86kvlxwKj60
-
https://www.youtube.com/watch?v=u3b--VwEUhY
-
https://www.youtube.com/watch?v=5yWN_UmrX8g