Samochód przypłynął do Polski w 2010 roku (w nawigacji ciągle jest adres domowy w Los Angeles), następnie w 2015 zmienił właściciela, a pod koniec 2020 trafił w moje ręce.
Auto serwisowane głównie w AutoTW na Warszawskim Ursynowie, gdzie panowie zjedli na tych autach zęby.
Pierwszy serwis kosztował 1757 zł i poza typowymi sprawami eksploatacyjnymi objął kompletny serwis hamulców (klocki przód i tył, tarcze przód, tarczo-bębny tył). Kolejna wymiana klocków miała miejsce wiosną tego roku.
Latem 2021 wymieniony kompresor klimatyzacji, który wyzionął ducha.
W pierwszej połowie 2023 wymienione wszystkie 4 sprężyny oraz akumulator.
Zakupione zostały również opony całoroczne Zetec (nowe). Niestety jedna poległa po najechaniu na jakiś śmieć na autostradzie, więc awaryjnie w trasie zostały zakupione 2 prawie nowe opony letnie. Nowy właściciel może dokupić jedną sztukę wielosezonowych (te nie od pary dodaję) lub inaczej wedle upodobań.
Poza tym regularne serwisy co roku.
Krótko po zakupie zostala zamontowana instalacja gazowa, do baku wchodzi około 42-44 litry gazu. Spalanie w granica 10-12 litrów przy prędkościach 100-120, na lokalnych drogach potrafi wyjść niższe, w mieście około 14-15 litrów aż po 18 litrów podczas jazdy w korku.
Obecny przebieg to 140 000 mil z czego około 40 000 są moim dzielem. W kilometrach przebieg to okolo 225 000. Niestety w formularzu otomoto nie da się zmienić jednostki na mile. Auto często kursuje Gdynia-Warszawa, lecz również dzielnie spisało się na wyprawie Warszawa-Bordeux-Alpy-Mediolan-Warszawa (ok. 7000 km w 3 tygodnie).
Auto ma wyjątkowo zdrową podłogę i poza odpryskami praktycznie brak oznak korozji.
Auto w najbogatszej wersji wyposażenia, ze skórzanymi, podgrzewanymi fotelami, genialnie grającym zestawem Rockford z wyświetlaczem oraz fabrycznym subwooferem w bagażniku. Tam również znajduje się 3 rząd siedzeń chowanych w podłogę, ponieważ auto jest zarejestrowane na 7 osób. Automatyczna klimatyzacja jednostrefowa. Możliwa manualna zmiana biegów łopatkami przy kierownicy. Auto bardzo dynamiczne (szczególnie jak na prawie 2 tonowego klocka) i przyjemnie brzmiące na wyższych obrotach.
Niedawno własnoręcznie obszyta nowa skóra kierownicą i wymienione przyciski na kierownicy na ciemne (zdjęcie przed obszyciem do wglądu dla chętnych).
Widoczny bagażnik rowerowy nie jest na sprzedaż, ale gratis zostawiam belki dachowe pod bagażnik dachowy oraz własnej roboty zabudowę do spania (która fajnie sprawdziła się na wspomnianej wycieczce).
W przyszłym roku samochód osiągnie pełnoletniość, więc nie jest to okaz bez wad, a ponieważ staram się traktować kupców tak jak sam chciałbym być traktowany to szczerze kilka słów ode mnie:
- samochód posiada trochę blizn odniesionych w boju poprzedniej właścicielki z miejscami parkingowymi, jak również, trochę odprysków itp., maska prawdopodobnie była już kiedyś malowana, natomiast przy zakupie na stacji diagnostycznej powiedziano mi, że nie wygląda jakby miał jakieś większe przygody za sobą.
- wymagana dokupienia wspomnianej opony
-światła w specyfikacji amerykańskiej, do przerobienia lub jeżdżenia,
- prawa przednia felga w wyniku nadżerki rantu delikatnie popuszcza powietrze
- niewielki odprysk na przedniej szybie od strony pasażera (poza polem widzenia kierowcy, nie ma problemu z przeglądem)
- sporadycznie zapala się na krótko kontrolka check engine, po zczytaniu kodu jest to błąd dotyczący mieszanki, spowodowany instalacją gazową, tzw. „ten typ tak ma”, w niczym nie przeszkadza w jeździe
- przy 150 000 mil (czyli za około 16 000 kilometrów) producent zaleca wymianę oleju w skrzyni
- można pomyśleć o wymianę rozrządu, z tego co pamiętam od poprzedniego właściciela, był wymieniany przy około 90 000 mil wiec może już czas, nie znam interwału na rozrząd
- więcej grzechów nie pamiętam, jakieś drobnostki na pewno bywają, ale nic co sobie teraz przypominam.
Jestem otwarty na inspekcję w dowolnym warsztacie lub stacji kontroli pojazdów lub wizytę z zaprzyjaźnionym mechanikiem.
Rok temu auto do autocasco wyceniono na około 36 000 zł. Podana cena jest adekwatnie obniżona ze względu na wspomniane wady oraz ma margines na ewentualne nieprzewidziane wydatki. Cena do rozsądnej negocjacji.
Oboje uwielbiamy to auto i sprzedajemy tylko ze względu na to, że czas przesiąść się na coś nowszego.
Zapraszam do kontaktu, w godzinach 8-16 jeśli nie odbiorę proszę o SMS. Samochód na co dzień do obejrzenia w Warszawie na Ursynowie i od czasu do czasu w Gdyni.