Frontier SE, 4.0 Crew Cab Long Bed - wersja z długą paką i zamykaną klapą Leer. Kupiony w 2023r. na własny użytek ze względu na długą pakę, dobrą ramę, zdrową blachę i niezniszczony środek, a także moje bardzo dobre doświadczenia z tym modelem (przejechałem podobnym ponad 200tys km).
Poprzedni właściciel doprowadził silnik do stanu wymagającego głębszej ingerencji, a co za tym idzie w ciągu ostatniego roku zostały zrobione następujące naprawy:
- praktycznie pełny remont silnika (wymienione wszystkie zużyte części, uszczelki, zrobiony szlif wału, nowe tłoki, pierścienie, rozrząd, świece, wisko, etc.)
- oryginalne ceramiczne (zapchane) katalizatory zostały zastąpione metalowymi zamiennikami spełniającymi normy Euro4
- wymienione zostały wszystkie zużyte elementy zawieszenia + tarcze i klocki
Mechanicznie samochód jest w tej chwili bez zarzutu. Naprawdę niewiele brakuje do stanu perfekcyjnego. Zawieszenie ciche, napędy sprawne, skrzynia biegów nie szarpie, silnik pracuje równo na obu paliwach, spalanie: od 14-15 l/100km wzwyż w zależności od stylu jazdy, co daje niecałe 50zł/100km. Środek czyściutki, klima sprawna, jedynie widoczne na zdjęciu niewielkie przetarcie na fotelu kierowcy (koszt naprawy tapicerskiej - 100-200 zł) Samochód robiłem dla siebie, więc nie za bardzo skupiałem się na estetycznych kwestiach: jest kilka wgniotek na tylnym zderzaku, dwie parkingowe rysy zostały dobrze zabezpieczone antykorozyjnie i pomalowane. Wnętrze wlewu paliwa ma początki korozji, ale zostało zabezpieczone - to niestety pięta achillesowa wszystkich navar i frontierów z tego okresu. Sprzedaję ze względu na zmianę priorytetów. Cena jest do minimalnej negocjacji (włożyłem w niego grubo powyżej 20k przez ostatni rok, więc serdecznie dziękuje wszystkim zbyt gorliwym negocjatorom). Samochód można sprawdzić na dowolnej stacji diagnostycznej.