Sprzedam Nissana Leafa z końca grudnia 2016 r. wersja Acenta, bateria 30 kWh.
Zasięg do 160 km, uzależniony od stylu jazdy i warunków termicznych.
Tylko 6 szybkich ładowań, pozostałe z gniazdka domowego.
O Leafie dla mających chwilę czasu:
https://m.youtube.com/watch?v=usKi4oednzQ
https://elektromobilni.pl/nissan-leaf-ze0-2010-2018-poradnik-kupujacego/
https://youtu.be/K3AJEv8T_IA?si
Ostatnie zdjęcie ukazuje ile bateria przyjęła prądu po naładowaniu do 100 % - 21,4 kW. Oczywiście przy ładowaniu są straty, ale to i tak dużo zważywszy, że ładowanie nastąpiło od poziomu 20%. Nowe Leafy 24 kWh miały dostępnych netto ok 21,4 kWh.
Nissan Leaf uchodzi za auto niezwykle mało awaryjne, a przy tym dopracowane i funkcjonalne, zapewniające przestronne wnętrze i sporą przestrzeń bagażową.
Kolor czarny metalic
Przebieg 106 tys. km. Auto w codziennym użytkowaniu, a więc przebieg z dnia na dzień wzrasta.
Nr Rej. DOA87006
VIN: SJNFAAZE0U6056315
Data 1 Rej. 23.12.2016
Nawigacja
Zestaw głośnomówiący
Przyciemniane tylne szyby
Składane lusterka
Tempomat
Limiter
Czujniki ciśnienia opon
Czujnik zmierzchu
Czujnik deszczu
Kamera cofania
Fotele - welur
Pompa ciepła
Klimatyzacja automatyczna
Ładowarka samochodowa z możliwością ładowania do 6,6 kW
Opony letnie premium Continental
205 55 R16 - stan bardzo dobry.
Bardzo zadbany i w świetnym stanie technicznym, brak korozji na elementach zawieszenia w przeciwieństwie do aut sprowadzonych z Norwegii. Polecam sprawdzić stan podwozia w autach sprowadzonych z północy Europy tak by uniknąć kosztów związanych z mocno skorodowanymi elementami zawieszenia, które mają wpływ na bezpieczeństwo.
Po zakupie został zrobiony podstawowy serwis z weryfikacją stanu technicznego auta:
- wymieniony został olej przekładniowy (ostatnio przy przebiegu 104 tys. km),
https://youtu.be/Sfz_U5X0J7E?si=zJkr4DbUMmPPPRp1&sfnsn=mo
- po serwisie układu hamulcowego wraz z wymianą płynu hamulcowego, w tym oczyszczenie i przesmarowanie prowadnic zacisków,
- wymienione pióra wycieraczek,
- nowy akumulator 12V,
- wymieniony filtr kabinowy przeciwpyłkowy, z wcześniejszym ozonowaniem i odgrzybianiem klimatyzacji.
Przez ostatnie dni 4 dni pokonałem 140 km i zostało jeszcze ok. 20 % baterii.
OC do 15.12.2025
PT do 16.12.2025
Stan baterii umożliwia przejechanie w lecie ok. 130-160 km. W zależności od stylu jazdy i komfortu termicznego oraz pogody. Podaję realny zasięg, powtarzalny, nie w stylu „przy idealnych warunkach” itp. Proszę nie wierzyć w deklarowane zasięgi 200 km z baterią 24 kW, a nawet 30 kW ponieważ producent deklarował zasięg 250 km w nowym aucie przy baterii 30 kW (ale to tylko chwyt marketingowy). Przy bardzo oszczędnej jeździe i odzyskiwaniu energii w ruchu miejskim można się zbliżyć do 150 km mając jeszcze 10-15% baterii. Żeby zrobić 200 km 8 letnim i starszym Leafem trzeba mieć średnią poniżej 10kW/ 100 km i „wyjechać” baterię niemal do zera. Ale przecież to nie jest dobre dla baterii, dlatego w codziennym użytkowaniu 100-120 km i należy ładować. Zostaje wówczas 15-30 % baterii i tak jest bezpiecznie.
Dlatego to idealne auto dla tych których dzienny przebieg nie przekracza tych wartości, a jeszcze lepiej gdyby był w zakresie 60-80 km. Wtedy taki Leaf, z taką baterią, posłuży jeszcze kilka lat, umożliwiając pokonywanie takiej trasy bez konieczności ładowania i zachowując bezpieczny bufor na poziomie 15 % naładowania baterii. Bateria starzeje się nie tylko z rosnącym przebiegiem, ale przede wszystkim z upływem lat.
- Sprzedaję auto jako osoba prywatna na umowę kupno-sprzedaż.
Zapraszam do oglądnięcia i zakupu auta.