Sprzedam Nissana Leafa
z końca grudnia 2016 r.
wersja Acenta 30kW,
Zasięg do 160 km, uzależniony od stylu jazdy i warunków termicznych.
Ostatnie zdjęcia z 30 i 31.01 br. obrazują stan naładowania baterii po przejechaniu 84 km i 128 km. Ostatnie ukazuje ile bateria przyjęła prądu po naładowaniu do 100 % - 21,4 kW. Oczywiście przy ładowaniu są straty, ale to i tak dużo zważywszy, że ładowanie nastąpiło od poziomu 18%.
Nissan Leaf uchodzi za auto niezwykle mało awaryjne, a przy tym dopracowane i funkcjonalne, zapewniające przestronne wnętrze i sporą przestrzeń bagażową.
Kolor czarny metalic
Przebieg 105 tys. km. Auto w codziennym użytkowaniu, a więc przebieg z dnia na dzień wzrasta.
Nr Rej. DOA87006
VIN: SJNFAAZE0U6056315
Data 1 Rej. 23.12.2016
Nawigacja
Zestaw głośnomówiący
Przyciemniane tylne szyby
Składane lusterka
Tempomat
Limiter
Czujniki ciśnienia opon
Czujnik zmierzchu
Czujnik deszczu
Kamera cofania
Fotele - welur
Pompa ciepła
Klimatyzacja automatyczna
Ładowarka samochodowa z możliwością ładowania do 6,6 kW
Opony letnie premium Continental
205 55 R16 - stan bardzo dobry.
Bardzo zadbany i w świetnym stanie technicznym, brak korozji na elementach zawieszenia w przeciwieństwie do aut sprowadzonych z Norwegii. Polecam sprawdzić stan podwozia w autach sprowadzonych z północy Europy tak by uniknąć kosztów związanych z mocno skorodowanymi elementami zawieszenia, które mają wpływ na bezpieczeństwo. Zainteresowanym mogę podesłać zdjęcia zawieszenia aut sprowadzanych z Norwegii, które oglądałem.
Po zakupie został zrobiony podstawowy serwis z weryfikacją stanu technicznego auta:
- wymieniony został olej przekładniowy (ostatnio przy przebiegu 104 tys. km),
- po serwisie układu hamulcowego wraz z wymianą płynu hamulcowego, w tym oczyszczenie i przesmarowanie prowadnic zacisków,
- wymienione pióra wycieraczek,
- Nowy akumulator 12V,
- wymieniony filtr kabinowy przeciwpyłkowy, z wcześniejszym ozonowaniem i odgrzybianiem klimatyzacji.
Przez ostatnie dni w warunkach lekkiej zimy ( rano ok. -3 stopnia) pokonywałam codziennie trasę Oława-Wrocław-Oława z ogrzewaniem i po przejechaniu 65 km pozostawało nadal ok. 50 % baterii.
OC do 15.12.2025
PT do 16.12.2025
Stan baterii umożliwia przejechanie w lecie ok. 130-160 km. W zależności od stylu jazdy i komfortu termicznego oraz pogody. Podaję realny zasięg, powtarzalny, nie w stylu „przy idealnych warunkach” itp. Proszę nie wierzyć w deklarowane zasięgi 200 km z baterią 24 kW, a nawet 30 kW ponieważ producent deklarował zasięg 250 km w nowym aucie przy baterii 30 kW (ale to tylko chwyt marketingowy). Przy bardzo oszczędnej jeździe i odzyskiwaniu energii w ruchu miejskim można się zbliżyć do 130 km mając jeszcze 10-15% baterii. Żeby zrobić 200 km 8 letnim i starszym Leafem trzeba mieć średnią poniżej 10kW/ 100 km i „wyjechać” baterię niemal do zera. Ale przecież to nie jest dobre dla baterii, dlatego w codziennym użytkowaniu 100-120 km i należy ładować. Zostaje wówczas 15-20 % baterii i tak jest bezpiecznie.
Dlatego to idealne auto dla tych których dzienny przebieg nie przekracza tych wartości, a jeszcze lepiej gdyby był w zakresie 60-80 km. Wtedy taki Leaf, z taką baterią, posłuży jeszcze kilka lat, umożliwiając pokonywanie takiej trasy bez konieczności ładowania i zachowując bezpieczny bufor na poziomie 15 % naładowania baterii. Bateria starzeje się nie tylko z rosnącym przebiegiem, ale przede wszystkim z upływem lat.
Jeśli po 8 latach ubywa ok. 25-30% baterii - co jest zgodne z przewidywaniem producenta - to po kolejnych 8 latach powinno nadal być ok. 50 %, a to oznacza, że zasięg tego auta przy zużyciu 13/14 kW nadal powinien pozwalać przejechać 80/100 km.
Jeśli założymy, że jeździsz 80 km dziennie to pewnie w rok zrobisz 20000 km, a to oznacza, że przejeżdżając ten dystans autem spalinowym, które przy ruchu miejskim pali 7/8 litrów zyskujesz każdego roku ok. 7000 zł - już po odliczeniu 15zł/100 km, oczywiście jeśli musisz ładować z gniazdka, a nie masz instalacji PV (Można taniej mając taryfę nocną). Do tego darmowe parkingi miejskie, jazda buspasami i wymiana raz na rok filtra kabinowego (50 zł), co 2 lata płynu hamulcowego (40 zł), 3 lata oleju przekładniowego (80 zł), co 5 lat płynu chłodniczego (100 zł) plus koszty usługi.
Oszczędność na paliwie po 5 latach to ok. 35000 zł ( jeśli pokonujesz 10000 km rocznie to oszczędność związana tylko z różnicą kosztów paliwa a energii elektrycznej to 17500 zł). Inne koszty jak w zwykłym aucie (klocki, tarcze, opony, akumulator, żarówki, - rzeczy eksploatacyjne).
Zapraszam do oglądnięcia i zakupu auta.