Sprzedam prywatnie Nissana Leaf 40 kWh czyli sprzedażowy hit na całym świecie. Japońska firma sprzedała od 2010 r. do teraz ponad 660 tys. Leafów), do tego bogato wyposażony (wersja N-Connecta z PROPILOTem). Jest to już druga wersja Leafa, który na bazie wersji pierwotnej, został odmłodzony, poprawiony, wygląda nowocześnie i wciąż jest sprzedawany w salonach na całym świecie (od Japonii przez Europę, po Nowy Jork)!
- auto pochodzi z salonu Nissana, I rejestracja krajowa: 6 sierpnia 2019 r., zakupiony prawie 3 lata temu od Bartka - właściciela sieci warsztatów EV Repair Garage, zaufanej osoby - fana elektromobilności - mając udokumentowaną wcześniejszą historię, co gwarantuje spokojną eksploatację samochodu jeszcze przez wiele lat.. Leaf nie był sprowadzany po wypadku z USA czy Hiszpanii; jego historię można sprawdzić na stronie rządowej (II właściciel); ważna polisa OC i aktualne badanie techniczne. Przebieg 75800 km (na dzień 17.09.2024 r.),
- bezwypadkowy, bezkolizyjny, choć powłoka lakiernicza w prawym nadkolu nadszarpnięta obtarciem o słupek bramy wjazdowej, to jednak nie naprawialiśmy tego bo jest to kompletnie bez wpływu komfort jazdy (decyzję zostawiamy przyszłemu Właścicielowi),
- możliwość sterowania pojazdu z aplikacji (włączanie grzania/chłodzenia, monitoring stanu km, naładowania baterii, itp.): ogrzewanie/schładzanie postojowe kabiny można zaplanować, np. jeśli nie parkuje w garażu przed porannym wyjściem do pracy, mamy je nagrzane, auto ma rozmrożone szyby i do tego jeszcze możliwość grzania foteli (przód i tył) i kierownicy. Nawet jeśli o tym zapomnimy, to również po uruchomieniu auta w mroźne poranki po 60 s. nagrzewa kabinę już gorącym powietrzem,
- możliwość podłączenia Android Auto / Apple Car Play
- rozstaw osi prawie identyczny jak w VW Passacie, czyli to duży, rodzinny samochód, z ponad 430 litrami bagażnika oraz 10 litrami bagażnika z przodu (skrzynka typu frunk),
- posiada wszystkie nowoczesne systemy bezpieczeństwa, oraz wysoki poziom wyposażenia wnętrza, które nawet dziś, by tak skonfigurować dowolny pojazd w salonie, trzeba wybrać wiele dodatkowych i płatnych pakietów tj.:
a) podgrzewanie siedzenia z przodu oraz z tyłu (rzadkość!), podgrzewana kierownica i lusterka zewnętrzne boczne,
b) pompa ciepła (wydajne ogrzewanie i klimatyzacja),
c) światła do jazdy dziennej LED, zamontowane cztery oddzielne kamery dające wokół pojazdu obraz dookólny 360 stopni (z lotu ptaka) a także czujniki parkowania przód i tył, jednak nie zdołały one uchronić samochodu przed stuknięciem w bramę garażową powodując lekkie pęknięcie osłony plastikowej nad zderzakiem (bez wpływu na jazdę),
d) aktywny i inteligentny tempomat i asystent jazdy w korku (sam hamuje i przyśpiesza za poprzedzającym pojazdem), z regulacją odległości między pojazdami,
f) bardzo dobre utrzymanie pasa ruchu, inteligentny hamulec awaryjny z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, system ostrzegania o samochodzie w martwym polu, system rozpoznawania znaków drogowych, nawigowanie z ekranem dotykowym, a do tego system wspomagania ruszania na wzniesieniu,
g) bezkluczykowy system i-key (dwa kluczyki w zestawie), czujniki deszczu, zmierzchu i wiele, wiele innych dodatków, które mają dzisiejsze nowoczesne samochody,
h) kolor SZAMPAŃSKI / OLIWKOWY - niespotykanie piękny i oryginalny na drogach!
Samochód ma mocniejszą ładowarkę pokładową 6,6 kW, silnik o mocy 150 KM i momencie obrotowym 320 Nm. Te parametry pozwalają na osiągnięcie 100 km/h w czasie 7,9 sek. – tak sprawnym sprintem może pochwalić się niewielka grupa samochodów w tym segmencie i cenie.
State of Health (SoH) baterii wynosił ostatniej zimy ok. 84-85%. Auto ładowane głównie z garażowego gniazdka 230V (AC). Auto nie jeździło jako taxi albo pojazd dla przedstawicieli handlowych.
Wszystko działa bez zarzutu; auto sprawuje się naprawdę świetnie; jest bezawaryjne (nie interesują Cię jakieś zmiany oleju, wtrysków czy tłumików); w środku nie palono papierosów, nie przewożono zwierząt, sprzętów budowlanych, nart, desek surfingowych, itp. Pojazd był garażowany lub stał pod wiatą.
Dodatkowe informacje:
- Leaf ma możliwość ładowania baterii w konkretnych godzinach, np. gdy ktoś posiada drugą taryfę energetyczną (G12) i chce ładować auto taniej w nocy, albo gdy posiada fotowoltaikę - to już w ogóle jazda jest bezkosztowa,
- zasięg km oczywiście zależy od nogi użytkownika, a duża moc sprawia, że niejednokrotnie chciałoby się depnąć. Natomiast moje zużycie waha się w granicach 12-14 kWh/100km (jazda lokalna, po województwie, rzadziej nad morze czy do stolicy). Po naładowaniu baterii do 100%, auto przewiduje zasięg na poziomie 255-263 km; jednostopniowa skrzynia biegów powoduje, że ruszanie pod górkę z miejsca nie stanowi żadnego problemu (auto nie gaśnie, nie stacza się...),
- objęty przywilejami jazdy buspasami, bezpłatnego parkowania w strefach w całej Polsce, darmowe przeprawy promowe przez rzeki w ciągu dróg publicznych, przejazdy autostradami za 0 zł (EV Klub Polska),
- auto ma jeden z największych bagażników w segmencie C a nawet D (435 litrów!). Dla porównania: BMW i3 - ma 260 litrów, Peugeot e-208: 265 litrów, Opel e-Corsa - 309 litrów, Renault Zoe - 338 litrów, Hyundai Ioniq 28 kWh - 350 litrów, a większa gabarytowo Kia e-Niro posiada wg EV DATABASE - 451 litrów.
Przy ładowaniu w domu, u rodziny, znajomych, w pensjonacie/pod hotelem, z tzw. „siły” czy wallboxa / miejskiej stacji AC (32A) auto może się naładować 10-100% w ok. 6 h. Naładowanie w trasie na szybkiej "ładowarce" (10-80%) DC trwa około 35-45 minut (w zależności od warunków),
Przed ewentualną decyzją o zakupie, umożliwiam odpłatne użyczenie pojazdu na kilka dni w celu odbycia jazd próbnych, ładowania pod domem, bezstresowego sprawdzenia pojazdu (a nie ze sprzedawcą),
GRATISY: oryginalny kabel do ładowania Type2-Type2 firmy Delphi + zasilacz do ładowania z gniazdka 230V firmy NISSAN (10A) + niespodzianka.
Za dopłatą 3200 zł dodaję adapter EVNICULUS do korzystania również ze złącza CCS2!