Sprzedam Nissana Leaf 40 kWh, czyli sprzedażowy hit na całym świecie (japońska firma sprzedała od 2010 do teraz ponad 600 tys. Leafów), do tego bogato wyposażony (rozbudowana wersja N-Connecta). Jest to już druga wersja Leafa, który na bazie wersji pierwotnej, został odmłodzony, poprawiony, wygląda nowocześnie i wciąż jest sprzedawany w salonach na całym świecie (od Japonii przez Europę, po USA)!
- auto pochodzi z polskiego salonu Nissana, a nie sprowadzany z USA czy Francji, historię pojazdu można sprawdzić na stronie rządowej (data pierwszej rejestracji to 15.04.2020 r.); ważna polisa OC i aktualne badanie techniczne aktualne do 15 kwietnia 2025 r., przebieg 64 tys. km, cena 59000 zł.
Auto ma:
- udokumentowaną historię serwisową; posiada 8-letnią (limit 160 tys. km) gwarancję na baterię, co gwarantuje spokojną eksploatację samochodu jeszcze do 2027 roku.
- możliwość sterowania pojazdu z aplikacji na smartfonie (włączanie grzania/chłodzenia, monitoring stanu km, naładowania baterii, itp.): ogrzewanie/schładzanie postojowe kabiny można zaplanować, np. jeśli nie parkuje w garażu przed porannym wyjściem do pracy, mamy je nagrzane, auto ma rozmrożone szyby i do tego jeszcze możliwość grzania foteli (przód i tył) i kierownicy. Nawet jeśli o tym zapomnimy, to również po uruchomieniu auta w mroźne poranki po 60 sekundach nagrzewa kabinę już gorącym powietrzem,
- możliwość podłączenia Android Auto / Apple Car Play / bluetooth,
- rozstaw osi prawie identyczny jak w VW Passacie, czyli to duży, rodzinny samochód, z ponad 400 litrami bagażnika oraz 10 litrami bagażnika z przodu (o czym później),
- posiada wszystkie nowoczesne systemy bezpieczeństwa, oraz wysoki poziom wyposażenia wnętrza, które nawet dziś, by tak skonfigurować dowolny pojazd w salonie, trzeba wybrać wiele dodatkowych i płatnych pakietów tj.:
a) podgrzewanie siedzenia z przodu oraz z tyłu (rzadkość!), podgrzewana kierownica i lusterka zewnętrzne boczne,
b) pompa ciepła,
c) adaptacyjne światła drogowe (HBA) i do jazdy dziennej LED, zamontowane cztery oddzielne kamery dające obraz dookólny 360 stopni (z lotu ptaka) a także czujniki parkowania przód i tył,
d) czujniki ruchu poprzecznego (przydatna funkcja antykolizyjna przy wyjeździe np. tyłem z parkingu, z bramy, posesji, itp.),
e) aktywny i inteligentny tempomat i asystent jazdy w korku (sam hamuje i przyśpiesza za poprzedzającym pojazdem), z regulacją odległości między pojazdami,
f) bardzo dobre utrzymanie pasa ruchu, inteligentny hamulec awaryjny z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, system ostrzegania o samochodzie w martwym polu, system rozpoznawania znaków drogowych, nawigowanie z ekranem dotykowym, a do tego system wspomagania ruszania na wzniesieniu,
g) bezkluczykowy system i-key (dwa kluczyki w zestawie), czujniki deszczu, zmierzchu i wiele, wiele innych dodatków, które mają dzisiejsze nowoczesne samochody,
- Leaf ma tę mocniejszą ładowarkę pokładową 6,6 kW, silnik o mocy 150 KM i momencie obrotowym na poziomie 320 Nm. Te parametry pozwalają na osiągnięcie 100 km/h w czasie 7,9 sekundy – tak sprawnym sprintem może pochwalić się niewielka grupa samochodów w tym segmencie (wielkości C+).
State of Health (SoH) baterii wynosił ostatniej zimy ok. 92-93%. Auto ma za sobą tylko 70 szybkich ładowań na stacjach szybkiego ładowania (DC). Reszta to ładowanie z garażowego gniazdka 230V (AC).
Wszystko w samochodzie działa bez zarzutu; sprawuje się naprawdę świetnie; jest bezawaryjny, bezwypadkowy/bezkolizyjny, w środku nie palono papierosów, nie przewożono zwierząt, sprzętów budowlanych, nart, desek surfingowych, itp.
Dodatkowe informacje dotyczące użytkowania:
- oferowany Leaf ma możliwość ładowania baterii w konkretnych godzinach, np. gdy ktoś posiada drugą taryfę energetyczną (G12) i chce ładować auto taniej w nocy, albo gdy posiada fotowoltaikę - to już w ogóle jazda jest praktycznie bezkosztowa,
- zasięg kilometrów oczywiście zależy od nogi użytkownika, a moc 150KM sprawia, że niejednokrotnie chciałoby się depnąć. Natomiast moje zużycie waha się w granicach 13-14 kWh/100km (jazda lokalna, po województwie, rzadziej nad morze czy do stolicy). Po naładowaniu baterii do 100% auto przewiduje zasięg na poziomie 255-260 km; Leaf to pojazd bardzo zwinny i przyspieszanie czy wyprzedzanie to jest chwila/moment. Jednostopniowa skrzynia biegów powoduje, że ruszanie pod górkę z miejsca nie stanowi żadnego problemu (auto nie gaśnie, nie stacza się...)
- auto ma jeden z największych bagażników w segmencie C a nawet D (435 litrów!). Dla porównania: BMW i3 - posiada 260 litrów, Peugeot e-208: ma 265 litrów, Opel e-Corsa - 309 litrów, Renault Zoe -338 litrów, Hyundai Ioniq 28 kWh - 350 litrów, a większa gabarytowo Kia e-Niro posiada wg EV DATABASE 451 litrów.
- Do auta dołączam to, co dał producent czyli zasilacz EVSE do ładowania z gniazdka 230V
Przy ładowaniu w domu, u rodziny, znajomych, w pensjonacie czy pod hotelem, z gniazda tzw. „siły” czy wallboxa / stacji AC (32A) auto może się naładować 10-100% w ok. 6 h.