- Nissan Partol Y61 Super Safari
- Pojemność: 4,8 l. R6, benzyna, wolnossący
- Rok produkcji 2022
- Przebieg: niecałe 600 km (!)
- Stan fabryczny
Samochód sprowadzony z Emiratów w 2023 r. Z założenia miał być drugą terenówką obok Toyoty LC J7, ale z potencjałem kolekcjonerskim, a nie terenowym, ponieważ produkcja tej wersji została przez Nissana zakończona. Pojawiły się jednak inne pomysły motoryzacyjne dlatego wystawiam na sprzedaż.
Od razu po sprowadzeniu samochodu do Polski podwozie zostało profesjonalnie zabezpieczone szwajcarskim preparatem Waxoyl w firmie Wyprawa4x4 (cena ok. 8 000 zł). Przy okazji została zamontowana wyciągarka Warn VR EVO 12-S (obecnie to koszt z heblem, płytą i robocizną ok 10 000 zł) i przyciemnione tylne szyby. Wymieniłem również opony na większe – Yokohama Geolandar AT w rozmiarze 33” (ok. 5 000 zł) zostawiając oryginalne felgi. Z premedytacją nie przerabiałem auta, aby zachować jego oryginalność. Wyciągarka jest założona, ponieważ w mojej wersji nie była seryjnie zamontowana.
Oprócz powyższego auto wyposażone jest seryjnie m.in. w elektryczne sterowane szyby, lusterka i szyberdach, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i tyłu, tempomat, multimedia z bluetooth i Android Auto oraz Apple CarPlay ze sterowanie z kierownicy, kontrolę trakcji (w pełni wyłączalną), lodówkę w podłokietniku, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach, ładowarkę indukcyjną, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.
Produkcja Nissana Patrola Y61 została ostatecznie zakończona w 2024 roku. Można się spodziewać, że ta prawdziwie klasyczna terenówka – od dawna kultowa – zacznie nabierać wartości. Zwłaszcza egzemplarz w fabrycznym stanie, praktycznie z zerowym przebiegiem. Według mojego rozeznania na polskich i europejskich portalach nie ma już dostępnych fabrycznie nowych Y61. W Emiratach też już praktycznie nie można dostać fabrycznie nowej Y61.
Moje auto to nietypowa wersja, której długo szukałem, ponieważ trzydrzwiowe Super Safari z manualną skrzynią biegów nie były przeznaczone na eksport poza półwysep arabski. W Y61 manual to duża zaleta, ponieważ automat w tym aucie ma kiepską charakterystykę pracy, kastruje osiągi silnika i istotnie zwiększa spalanie. Kolejną nietypową cechą mojego egzemplarza jest brak tzw. „skórzanej” tapicerki, co jest zaletą, ponieważ „skóra” w Y61 wygląda na żywo jak skaj (być może nią jest), a na pewno jest wątpliwej jakości.
Poza dojazdem do firmy Wyprawa4x4, auto nie jest użytkowane - stoi cały czas w ogrzewanym garażu. Stan salonowy, jak widać na zdjęciach, przebieg niecałe 600 km.
Samochód wyprodukowany w Japoni.
Być może jakiś pasjonat klasycznej motoryzacji byłby zainteresowany takim rodzynkiem.
Samochód jest mój prywatny, nie prowadzę działalności gospodarczej, więc sprzedaż na umowę sprzedaży.