Mam do sprzedania Asterkę J GTC 1.6T. Samochód zakupiony przeze mnie we wrześniu 2023 od handlarza w Gnieźnie, przy przebiegu około 212 tys. km, de facto jestem pierwszym użytkującym właścicielem w Polsce. Samochód według moich informacji bezwypadkowy. Od zakupu cały czas w użytkowaniu. Jedyny mankament to wgniotka na drzwiach pasażera(widać na zdjęciu), która w momencie zakupu była już na samochodzie, nie zdecydowałem się do tej pory tego robić, ponieważ mi nie przeszkadzało.
Olej z filtrem wymieniany co 10-12 tys. km (czasami częściej przy naprawach), na oryginalny GM dexos2 5W30. Po regeneracji turbiny, silnik praktycznie w ogóle nie bierze oleju, może jakieś kilkaset ml na cykl, ale ostatnio nie zdarza mi się dolewać w ogóle między wymianami, co w Oplach turbobenzyna jest aż zadziwiające. Tak samo nie ubywa nic a nic płynu chłodniczego. Także silnik i zawieszenie jak dla mnie są w stanie bardzo dobrym.
Historia serwisowa i rzeczy które zrobiłem przy samochodzie:
- 221300 km - wymiana świec na NGK 1748 oraz zrobiona chłodniczka oleju (częsty mankament w tych silnikach);
- 235260 km - regeneracja turbiny, uszczelnienie układu chłodniczego oraz spawana część wydechu;
- 243720 km - wymiana oleju w skrzyni biegów(M32) na Fuchs Titanfluid 75W80(zalane prawie 3l), nowy kompletny rozrząd SKF oraz pompa wody, wymiana termostatu(ori), zalany nowy płyn chłodniczy;
- 244400 km - serwis hamulców z tyłu, założone nowe klocki oraz tarcze Brembo;
- 245762 km - wymiana cewki na nową Denckermann oraz nowe świece Denso IK20TT.
- grudzień 2024 - wgrana mapa silnika w Auto Complex Chip Tuning Czaplinek, ze 170KM i 252Nm(fabrycznie 180 i 230), które wyszło na hamowni, zrobione 201KM oraz 280Nm. Posiadam wykres z hamowni przed i po mapie.
- zaraz po zakupie również zdjąłem sprężyny Eibacha i wsadziłem ori, ponieważ dla mnie było dużo za sztywno na nasze drogi.
Auto stoi na rocznych letnich oponkach Dębica Presto UHP 2 225/55 R17, kupionych na oponeo w marcu 2024, alu Aluteka w dobrym stanie. W komplecie zimówki: 2 roczne Zeetex WH1000 225/55 R17 z października 2024, oraz dwie które dostałem z samochodem bliżej mi nieznanej firmy, aczkolwiek sezon, max 2 powinny przejeździć spokojnie. Zimowy komplet na czarnych felach Carmani, widoczny na ostatnich zdjęciach. Felgi na pewno są w stanie mocno średnim, ale ja ich nie odnawiałem, ze względu na to, że szkoda mi było wkładać pracę i kasę do zimowych felg.
OC do 29 listopada 2025, przegląd do 13 września 2025.
Z rzeczy do zrobienia to chyba tylko drzwi i jakaś konserwacja wydechu, ponieważ rdzewieje w kilku miejscach. Jedno zrobiłem, ale dla przyszłego właściciela zastanowiłbym się nad jakąś grubszą modyfikacją. Wydech z tego co pamiętam jest Irmschera, założony zaraz po zakupie.
Po krótce wyposażenie:
- światła automat, z przodu dzienne ledy oraz bixenony, z tyłu ledy;
- doświetlanie zakrętów;
- czujniki parkowania tył;
- navi na europę;
- audio, 7 głośników, gra całkiem nieźle jak na fabryke;
- automatyczne światła długie;
- cd/aux;
- zestaw bt głośnomówiący;
- klimatronic 2 strefowy;
- tempomat;
- czujnik deszczu;
- półskóry, fotele lekko kubełkowe;
- hak.
Podsumowując, auto jest zadbane, gotowe do użytkowania. Wszystko co trzeba było w nim porobić ze względu na awarie czy to profilaktycznie, właściwie porobiłem. Silnik w stanie bardzo dobrym. Nie trzeba się martwić jakimś nadchodzącym remontem silnika, turbiny, oponami itd. Włożyłem w ten samochód trochę pracy i pieniędzy, aby go doprowadzić do takiego stanu. Samo auto prowadzi się wyśmienicie, jest przyspieszenie i moment, oraz klei się drogi, tak jak wygląda :)
Do obejrzenia w Mirosławcu Górnym, a po uprzednim ustaleniu w weekendy w Warcinie( gm. Kępice, pow. słupski).