Na sprzedaż mam samochód marki Opel Insignia B 2.0 CDTI automat. Samochód kupiony od pierwszego właściciela w Niemczech za pośrednictwem firmy specjalizującej się w sprowadzaniu sprawdzonych samochodów z tamtego rynku. Na etapie zakupu samochód był dogłębnie prześwietlany pod względem stanu i jakości przez wyspecjalizowaną firmę (dysponuję tym raportem).
Egzemplarz bezwypadkowy w pięknym czerwonym kolorze (lava red). Zakupiony przeze mnie we wrześniu 2021 z przebiegiem 140k km. Zaraz po zakupie zrobione: rozrząd, przednie hamulce (tarcze i klocki), olej, filtry, olej w skrzyni biegów.
Na bieżąco wykonywane coroczne serwisy olejowe i wymiana filtrów kabinowych.
W sierpniu 2023 zrobiony pełny serwis klimatyzacji (zwyczajowo coroczne obejmowały tylko filtry i ozonowanie/odgrzybianie/czyszczenie) z napełnianiem układu w autoryzowanym serwisie.
Pod koniec 2023 roku w aucie pękł wąż dolotowy i został wymieniony na nowy (znana usterka tego modelu).
W 2024 roku wymagana była wymiana szeregu elementów eksploatacyjnych:
- czerwiec 2024: wymiana kompletu klocków i tarcz tylnych (faktura)
- sierpień 2024: pełny serwis układu wydechowego. Kompleksowe czyszczenie układu EGR plus wymiana zaworu na nowy (oryginalna część GM), wymiana obu czujników NOx (oryginalna część GM), wymiana czujnika spalin (oryginalna część GM), wymiana wkładu DPF na nowy (dedykowany blok w specjalizującej się w tego typu naprawach firmie w Poznaniu). Na wszystkie wymienione naprawy dysponuję potwierdzeniem w postaci faktur i rocznej gwarancji do 09.2025) - zainwestowałem w tą część serwisową 16.000 PLN.
Wszystko to efekt eksploatacyjny - 200.000 przebiegu na które liczone są powyższe komponenty.
W ciągu najbliższych 40.000 km przebiegu wymagane byłyby serwis olejowy, wymiana oleju w skrzyni i wymiana rozrządu. Takie zaopiekowanie samochodu zagwarantuje kolejne 120.000 bezproblemowej jazdy :)
Z mojej prywatnej perspektywy samochód mogę bardzo gorąco polecić. Przeze mnie wykorzystywany na dojazdy do pracy (trasy przelotowe po min. 60 km w jedną stronę) oraz dwa/trzy razy do roku trasy wakacyjne ok 1000km w jedną stronę.
Pomimo swojej masy auto w tej konfiguracji jest bardzo żwawe, a jednocześnie ekonomiczne --> dojazdy do pracy przy jeździe do 120km/h to zaledwie 4.3-4.6 l/100km; trasa wakacyjna to okolice 5.0 l/100km; w mieście okej, zje więcej ok 8.0 l/100km.
Ten konkretny egzemplarz to niezły mix:
- duża przestrzeń bagażowa. Rodzina 2+3 --> spisał się świetnie
- multimedia: ok, bez szału, ale na plus wsparcie dla Apple CarPlay i AndroidAuto
- mega wygodna pozycja kierowcy i przyjemne materiały
- genialna widoczność dzięki matrycowym lampom inteliLux
- przyjemny "niemiecki" design kabiny
- 2-strefowa klimatyzacja
- podgrzewane fotele i kierownica
- tempomat klasyczny
- system ostrzegania przed kolizją
- asystenci: odległości, hamowania awaryjnego, martwego pola, asystent zmiany pasa ruchu
- podgrzewana kierownica, fotele z przodu, przednia szybą
Auto przygotowywałem dla siebie, stąd niebagatelny poziom inwestycji i napraw :) niestety równolegle otrzymałem samochód służbowy dlatego ten trafia na rynek.
Zainteresowanych zapraszam do kontaktu i jazdy próbnej. Polecam. Warto :)
*jeden drobny mankament: samochód posiada jeden kluczyk (drugi został zgubiony). Konsultowane z ASO: wyprogramowanie starego i wydanie nowego to koszt 1.100 PLN, czas realizacji ok. 2 tygodnie, dowolne ASO.