Witam!
Nadszedł czas aby pożegnać się z samochodem, którego właścicielem jestem od 8 lat.
Autko dzielnie mi służyło i nigdy nie zawiodło, jednak na chwilę obecną nie jest mi już potrzebne i tylko się marnuje.
Opel jest z roku 2003, zakupiłem go w 2016 roku i jestem jedynym właścicielem do tej pory od momentu sprowadzenia (przyjechał z niemiec).
Od momentu zakupu serwisowałem go na bieżąco używając tylko najlepszych podzespołów, a od 2018 roku następowały stopniowo drobne modyfikacje, które pozostały. Od 2 lat prawie go nie używam (na chwilę obecną posiadam 5 samochodów), przez zmianę moich potrzeb co do samochodu. Przez ostatnie 2 lata przejechałem nim niespełna 5-6 tyś km, co będzie można łątwo sprawdzić w cepiku. W 2021 roku miała miejsce kolizja, która nie była z mojej winy (załączone zdjęcie) i jest to jedyna "wypadkowa" przeszłość, o której mi wiadomo.
Na chwilę obecną autko technicznie jest całkowicie sprawne (2.09.2024 przeszedł pozytywnie przegląd techniczny z małym zastrzeżeniem, jednak o tym w minusach).
W całym okresie kiedy posiadałem samochód, oprócz naturalnej obsługi serwisowej wynikającej ze zużycia napiszę kilka rzeczy "bonusowych".
W 2018 roku została podniesiona moc do 247KM i 398nm w TurboLpg w Tczewie. Została zainstalowana wtedy turbosprężarka T14 z saaba oraz zielone wtryski - też z saaba. Dodatkowo wleciał intercooler DO88. W 2019 roku Wpadł komplet sprężyn eibach pro kit (-30mm). Jest niżej i bardziej twardo niż standardowo ale za to wciąż komfortowo. W tym samym roku przy przebiegu bliskiemu 200 000 wpadł nowy rozrząd na ori częściach zakładany w Łodzi przez specjalistę od tych silników (wystarczy wejść na forum lub grupę i będzie wiadomo o kogo chodzi). Za jednym zamachem przy zmianie rozrządu wpadł komplet sprzęgła (dwumas wzmocniony z saab aero, sprzęgło oraz docisk z vectry C OPC 2.8 BT) I tak już zostało do tej pory. Sprzęgło nie jest zużyte gdyż Autem jeździłem praktycznie tylko na autostradach. Później w kolejnych latach wpadł długi DP 3 cale od Bizon Garage, nowe cewki (czarne ori saab), Zawór DV properfect, hamulce przód 314mm, tył fabrycznie 292mm, Xenony osram night breaker laser. W 2021 roku po kolizji zostały wymienione wszystkie amortyzatory (sachs sport) elementy zawieszenia, piasty oraz hamulce. W 2022 roku byłem nim jeszcze w Tczewie na serwisie i uszczelnieniu silnika (pokrywa zaworów, uszczelnienie vacumm pompy, zmiana przewodów podciśnienia, zmiana zaworków przy turbo oraz przepustnicy - ori pierburg). Od modyfikacji w 2018 roku olej zmieniany co 8 tyś lub raz do roku zalecany przez tunera (Penrite enviro 5w40) - w tym roku zmieniony w kwietniu i przejechane na nim 3k km (objechałem nim jeszcze wakacje).
W 2021 roku robiłem mały remont blacharski w postaci kielichów przód (wada fabryczna tych samochodów) - zostały naprawione przed wygniciem, a po naprawie założona rozpórka "Górny sport" - okrągła, oraz zrobione tylnie nadkola - niestety ruda ponownie wylazła. Wszystkie kluczowe elementy, które były wymieniane zamawiałem ze sklepów Pro choice lub Best oils.
W maju wymieniłem moduł CIM na "najlepszy" poliftowy - był problem z czujnikiem kąta skrętu co dawało błąd w postaci kierownicy z wykrzyknikiem oraz kontrolki kontroli trakcji.
Do auta posiadam wszystkie kody oraz piny.
Teraz kilka minusów. Autko z racji dłuższych postojów trzeba by trochę "odszczurzyć". Jak już wspominałem wyszło kilka miejsc z rdzą, jednak nie ma dziur na wylot. Najbardziej widoczne miejsca to nadkola tył, klapa bagażnika oraz liczne odpryski. Mankamentem jest też przedni zderzak, który nieco odstaje oraz ma ślady po stłuczce. Lampy przód mogą już lekko wymagać polerki, jest kilka większych rys czy zadrapań na lakierze, a z lewego słupka zszedł trochę klar. Ostatnio jakiś wandal pokusił się o wyrwanie anteny .Prawy kierunkowskaz boczny nabrał wody do środka :o. Wnętrze nie jest zniszczone ale również wymaga odświeżenia. Opadła podsufitka (standard w tym modelu). Autko ma tez kilka bolączek związanych z elektryką (kolejna przypadłość vectry C). Nie działają czujniki parkowania, dziś przestało działać światło cofania. Nie zawsze działają wszystkie przyciski od sterowania nawiewem oraz główne pokrętło ciężko się ustawia (podobno łatwo naprawialna przypadłość). Przyciski sterowania szybami od pasażerów "zastały się" i nie reagują (jeśli intensywnie naciskać to czasem załapią), wycieraczki mają problem z czujnikiem położenia i czasami nie chcą wrócić do pozycji. Trzeba by tez pomyśleć o nowym układzie wydechowym od DP do końca - zalecenie ze stacji diagnostycznej.
Ogólnie autko jest sprawne i nigdy mnie nie zawiodło. Na chwilę obecną przebieg wynosi około 242 230. Samochód ma 21 lat i trzeba o tym pamiętać. Na aucie założone są koła (16 cali struktury) z oponami zimowymi continental. Na lato posiadam 18 cali z oponami dunlop na felgach 3SDM 0.06, jednak do kół letnich wymagam dopłaty.
Przegląd do 2.09.2025
OC do 3.10.2025
Chętnie odpowiem telefonicznie na wszelkie pytania. Jeśli nie odbiorę, prosze wysłać prośbę o kontakt przez SMS.
Negocjacje są możliwie, ale tylko na miejscu.
Proszę pamiętać, że samochód ma 21 lat, i już swoje przeżył.
Zapraszam do kontaktu :)