Krótko:
Pojazd 2 osobowy, sprawny: rusza, hamuje, skręca, trąbi, świeci...
Zasięg - ok. 60km przy 40km/h (zasięg można o 30km zwiększyć lub zmniejszyć, co zmieni również cenę o 2 tyś. zł), bateria litowa, przewidziana na wiele lat!
A tutaj "długo", dla cierpliwych i dociekliwych.
Bardzo wdzięczny, dynamiczny 2 osobowy samochodzik dla każdego, nie tylko dla starszych osób, jak się powszechnie uważa.
Również świetna reklama, jeżel ktoś prowadzi firmę!
Nazwa ANAIG 3000.
Obecnie w ciągłym użyciu.
Jest idealny na dojazdy do pracy, na zakupy, do szkoły, do lekarza... Sprawdza się w mieście i poza nim.
Wrażenia z jazdy – niesamowite!
„Spala” do 6 kWh/100km (przy 25km/h – tylko 3kWh/100km), co przy taryfie nocnej i tańszym prądzie (w limicie) = 3-4 zł /100km !
Prowadzi się jak automat; nie trzeba zmieniać biegów, a zatrzymując się na wzniesieniu nie ma konieczności zaciągać ręcznego, auto się nie stoczy.
Wyjmowana bateria umożliwiaa ładowanie również w mieszkaniu, bez dostępu do ładowarki przy ulicy czy garażu.
Można jeździć przez cały rok, również w ulewny deszcz, silny wiatr czy w zimie (w zimie może działać ogrzewanie, ale nawet bez włączania dmuchawy i tak jest znacznie cieplej niż na dworze).
Czterokołowiec lekki, homologacja L6E (od 14 lat przynajmniej prawo jazdy AM – jak na motorower, łatwo je wyrobić, jedynie teoria i 5-10 godzin jazd, a egzamin na motorower każdy zdaje za pierwszym podejściem).
UWAGA! Nie ma 4 kołowców dopuszczonych do ruchu publicznego, na które nie trzeba prawa jazdy, choćby właśnie AM!
Auto jest technicznie sprawne. Niedawno rzywrócono go do świetności po używaniu przez poprzedniego właściciela, niezbyt troskliwego:
- Gruntownie naprawiono hamulce (rozebrany każdy zacisk, przesmarowany, wymienione zużyte elementy, w tym klocki.
- Wymieniono pompę hamulcową.
- Naprawiono elementy zawieszenia.
- Naprawiono układ kierowniczy.
- „Pospawano” tylny zderzak (z przodu są małe pęknięcia).
- Wymieniono olej w przekładni.
Obecnie niemal wszystko działa jak należy, poza kamerą cofania i radiem, w których prawdopodobnie wystarczy tylko popodłączać przewody.
Można by się też przyjżeć jednej tarczy z tyłu (hamulce tarczowe są na wszystkich kołach). Prawdopodobnie jedna tarcza jest lekko krzywa, co nie przeszkadza w jeździe czy w hamowaniu, ale przy mniejszych prędkościach słychać lekkie ocieranie o klocki.
W 2022 roku założono nowe opony zimowe, na których ze „skuterowymi” prędkościami można bezpiecznie jeździć cały rok.
Autko, z powodu twardego zawieszenia doskonale trzyma się drogi, ale niezbyt „przyjaźnie” pokonuje dziury w jezdni, gdy się szybko jedzie.
Realny zasięg to 60 km z prędkością 40km/h, przy szybszej jeździe - ok. 50km. Przy wolniejszej jeździe - znacznie dalej.
Obecna bateria jest zbudowana z markowych ogniw – LG - montowanych w najbardziej znanych autach, powinna pracować kilkanaście lat. Jest 4-5 razy lżejsza od fabrycznych, żelowych, które trzeba wymieniać co 2-3 lata (za ok. 7000zł)! Taka wymiana czeka każdego właściciela pojazdu z bateriami żelowymi, wie to również każdy niepełnosprawny właściciel nawet małego wózka elektrycznego, w którym standardowo montuje się akumulatory żelowe czy AGM.
Proszę pisać lub dzwonić, chętnie odpowiem.