Na sprzedaż oferuję swój własny samochód, który użytkuję, a bardzie żona, niespełna 2 lata. Auto kupiłem od 1ego właściciela i to chyba z nim związana będzie najciekawsza część opisu, ale o tym niżej. Auto pochodzi z polskiego salonu (to raczej rzadkość wśród ofert w PL) więc 1szy właściciel użytkował to aut 14 lat i od 2 lat ja (a raczej zona). Auto z pełną historią, z polskiego salonu, w pełni sprawne, wszystko działa, elektryka, napędy i wszelkie wyposażenie, a trochę tego jest. Napisać, że wymieniany olej to jak nic nie napisać, w tym aucie działo się to nawet co kilka tysięcy kilometrów wraz z wszystkimi filtrami, nawet paliwa i pełnym przeglądem auta wraz z klimą.
Auto nie wymaga w mej ocenie wkładu finansowego, wymiana oleju była ok 4tyś km temu, kolejna wymiana rozrządu przypada przy 343tyś km więc jeszcze sporo zostało. Czynnik w FAP do co najmniej 335tyś km.
Wyposażenie:
Xenon, czujniki parkowania, skórzana kierownica ze sterowaniem, skórzana tapicerka w bardzo dobrym stanie (większość czasu użytkowała go 1 osoba), elektryczne sterowanie fotela kierowcy, podgrzewane fotele przód, komputer pokładowy, klimatyzacja, radio z MP3, oryginalny zestaw nagłośnieniowy rockford fosgate wraz z subwooferem w bagażniku, dzielona i przesuwana kanapa tył, chowane lusterka, sterowanie napędem – można jeździć na przednie koła napęd, 4x4 i z blokadą dyferencjałów (to bliźniak Mitsubishi Outlander) … i zapewne jeszcze coś, o czym zapomniałem, Ogólnie auto bardzo dobrze wyposażone.
Ta chyba ciekawa rzecz dotyczy historii serwisowania tego auta. Dla mnie ona miała szczególne znaczenie, powiem, że nawet niedowierzałem, ale skoro poprzedni właściciel miał na to wszystko faktury, to chyba wydaje się to realne. Powiem więcej, właściciela osobiście znałem więc nie miałem podstaw do obaw. Po prostu osoba ta miała ten samochód do celów reprezentatywnych i auto miało być sprawne, a koszty nie grały roli.
Poniżej zatem historia kilku lat serwisowania, proszę nie pytać, dlaczego, ale jak to, takie informacje mam wpisane na fakturach i zapewne miały miejsce.
Od niespełna 2 lat, ja już nie pozwalałem sobie na takie szaleństwo, po prostu naprawiałem to co dawało o sobie znać, a wiele tego nie było.
Przy 230tyś km (02.2020)
Nowa przepustnica, nowe świece żarowe, Olej Total Quartz 5W30, filtr kabinowy, oleju, paliwa, powietrza, wymiana świec, wymiana oleju w skrzyni biegów, serwis klimatyzacji, przegląd samochodu
Koszt z usługą: 3 600zł (sama przepustnica 1000zł)
Przy 235 tyś km (07.2020):
Tarcze + klocki hamulcowe przednie, szczeki ręcznego, Płyn do FAP (1100zł), końcówki drążka kierowniczego
Koszt z usługą: 3 390zł
Przy 242tyś km (11.2020):
Nowe opony zimowe NOKIAN (dodaje w zestawie do auta)
Czujnik temperatury powietrza, serwis klimatyzacji, filtr kabinowy, oleju, paliwa, powietrza, Olej Total Quartz 5W30, przegląd samochodu
Koszt z usługą: 3 400zł (same opony 2tyś zł)
Przy 243tyś km (06.2021)
Naprawa głowicy, wymiana podkładek wtryskiwaczy, pełny rozrząd + pompa wody, wymiana oleju z filtrem, wymiana płynu chłodniczego.
Koszt z usługą: 6 800zł
Przy 248,5 tyś km (10.2021)
Olej Total Quartz 5W30, filtr kabinowy, oleju, paliwa, powietrza, wymiana świec i przekaźnika świec żarowych, serwis klimatyzacji, przegląd samochodu
Koszt z usługą: 2 200zł
Przy 254tyś km (05.2022):
Olej Total Quartz 5W30, filtr kabinowy, oleju, paliwa, powietrza, serwis klimatyzacji, przegląd samochodu
Koszt z usługą: 1 540zł
Przy 261ty km (07.2022)
Wahacze przód komplet, serwis klimatyzacji, filtr kabinowy, klocki tył + zestawy montażowe
Koszt z usługą: 3 140zł
Przy 268,5tyś km (11.2022):
Wymiana oleju Total Quartz 5W30, filtr powietrza, oleju, paliwa, kabinowy, czajnik wody w filtrze, serwis klimatyzacji, przegląd samochodu
Koszt z usługą: 1 750zł
Przy 275,5tyś km (01.2023):
Tarcze + klocki hamulcowe tył, zestawy naprawcze zacisków, naprawa zacisków, serwis klimatyzacji, wymiana żarówek xenon
Koszt z usługą: 1 570zł
Przy 280tyś km (04.2023)
Wymiana oleju Total Quartz 5W30, filtr powietrza, oleju, paliwa, kabinowy, wycieraczki pełny komplet
Koszt usługi: 720zł
Przy 290tyś (11.2023)
Wymiana podstaw (talerzyków) amortyzatorów przód
Koszt z usługą: 850zł
Przy 292tyś km (02.2024)
Wymiana oleju i filtrów
Koszt: 600zł
Przy 295tyś km (11.2024)
Konserwacja podwozia
Koszt: 600zł
Auto nie kopci, nie dymi, silnik chodzi równiuteńko, większość swojego przebiegu zrobił w trasach, a silniki te cieszą się niezwykłą żywotnością, robią spokojnie ponad 500tyś km, to że montują je do busów tez coś mówi.
Do samochodu dodaje 2 pełne komplety felg z oponami:
- na lato 18 cali z bardzo dobrymi oponami
- na zimę (na nich teraz auto stoi) 16 cali felgi renomowanej firmy MOMO, Prościutkie ale przez jazdę w zimę lakier gdzieniegdzie się łuszczy z w bardzo dobrym stanie oponami zimowymi.
Sprzedajemy, bo kupiliśmy już nieco nowszy samochód.
Auto do zobaczenia w Katowicach, można oczywiście przed zakupem sprawdzić auto na dowolnej stacji diagnostycznej.