Sprzedam Peugeot 407 SW rok 2006 silnik 2.0 141KM benzyna + gaz z wysokim oryginalnym przebiegiem, który w jego przypadku uważam za atut a nie wadę. Potwierdza solidność tego modelu gdzie przy odpowiedniej eksploatacji (regularne wymiany oleju i filtrów, spokojna jazda) i bezwypadkowości, które są kluczowe można jeździć bez awarii i w komfortowych warunkach przez lata. Użytkuję go od 9 lat i przejechałem nim osobiście 350 tysięcy KM. Wszystkie wymieniane komponenty były wysokiej jakości i robione jak dla siebie a nie pod jego sprzedaż. Auto zadaje kłam obiegowym opiniom o awaryjności aut francuskich wynikających głównie z kupowanych powypadkowych szrotów z zachodu. Jest przygotowany do przejechania bez większego wkładu finansowego około 50 tys. KM (rozrząd, hamulce, sprzęgło, opony, olej w skrzyni)
Ważniejsze elementy wyposażenia:
Dwustrefowa klima po wymianie wszystkich kluczowych elementów (sprawne obie strefy co nie jest standardem w tych modelach)
Tempomat
Dach panoramiczny z elektryczną roletą
Czujnik zmierzchu
Czujnik deszczu
Elektryczne wszystkie szyby
Tylne czujniki parkowania
Markowe światła do jazdy dziennej
Ostatnio wymienione części i w nawiasie przebieg od wymiany:
Nowe zaciski hamulcowe tył (<50 km)
Nowe linki hamulca ręcznego (<50 km)
Klocki hamulcowe tył (<50 km)
Czujnik światła stop (popularna sprawa w 407)
Olej w skrzyni, świece zapłonowe (przejechane 6 tys)
Przewody gumowe chłodnicy (10 tys)
Nowa listwa wtryskowa gazu Barracuda (30 tys)
Sprzęgło LUK, rozrząd INA, regeneracja skrzyni biegów, uszczelniacze półosi, klocki przód (37 tys)
Nowy kompresor klimy, skraplacz, osuszacz (50 tys)
Amortyzatory przód Kayaba, gumowe elementy zawieszenia przedniego (65 tys)
Tuleje wahacza przód (70 tys)
Końcówki drążka kierownicy Delphi, tarcze + klocki Bosch (70 tys)
Wysprzęglik nowy (75 tys)
Poduszki pod silnikiem komplet Hutchinson, wybierak i linki skrzyni biegów OEM Peugeot (80 tys)
Regeneracja reduktora LPG KME Silver (100 tys)
Akumulator Topla (130 tys)
Regeneracja lamp przednich (150 tys)
Regeneracja komputera BSM (160 tys) rok 2019
Nowy rozrusznik i alternator (170 tys) rok 2018
Nowa chłodnica silnika i klimatyzacji (200 tys)
Panewki główne i korbowodowe + rozrząd (200 tys)
Naprawa mieszalnika powietrza dwustrefowej klimy (popularny problem w 407) rok 2018
Mocne strony:
Naprawione wszystkie bolączki 407:
- regeneracja komputera BSM, mieszalnik powietrza nawiewu, podparcie lędźwiowe kierowcy, regeneracja lamp,
- dobrej klasy instalacja gazowa robiona w dobrym warsztacie i dostrojona do prawidłowej pracy pod obciążeniem + nowa listwa wtryskowa gazu (zaznaczę iż poprzednia pobiła liczne rekordy przejeżdżając 310 tys. km), w miarę nowy reduktor (przejechane 100 tys.). Legalizacja butli wygasa w połowie 2025 roku.
- garażowany przez minimum ostatnie 9 lat (tyle ile spędził u mnie) stąd dobry stan lakieru i brak korozji podwozia
- zregenerowana skrzynia biegów,
- nowe sprzęgło, rozrząd i świece,
- nowy komplet klimy;
- oryginalne linki i wybierak biegów drogie jak diabli bo z ASO
- zrobiona regeneracja lamp, rozrusznik i alternator
- jeden właściciel przez jego większość życia i przebiegu = mnóstwo przydatnej wiedzy na temat auta do przekazania dla nabywcy
- jest z polskiego salonu i da się prześledzić jego historię
- nigdy nie uczestniczył w wypadku ani powodzi i nie jest paździerzem jak 90% pozostałych na rynku modeli za 7 koła.
Słabe strony:
- uszkodzony próg (nie rdzewieje, nie będę pruł zdrowego progu)
- pęknięty plastik na podłokietniku (postaram się wymienić)
- drobne uszkodzenia lakieru (zdjęcia/film)
- ekran mało czytelny jak rozgrzany (380 zł używany)
- amortyzatory tył są w dobrym stanie ale osłony mocowań są już zużyte i słychać je na niektórych nierównościach (nie opłaca się wymieniać sprawnych amorów)
- fotel kierowcy czasami lekko skrzypi (po naprawie podparcia lędźwiowego i nie chce mi się drugi raz rozbierać fotela)
Nagrałem o nim film na YouTube wpisz w wyszukiwarkę hasło "Peugeot 407 z Ursusa na sprzedaż."
Umowa kupna-sprzedaży. Proszę nie pisać z propozycjami zamiany i że uwolnicie mnie od jego ciężaru za 7 do łapy.
Dlaczego tak drogo?
To jedyny na rynku model, który faktycznie był eksploatowany przez jednego właściciela przez tyle lat i zachowany w bardzo dobrej kondycji. Wszystkie pozostałe modele będące w sensownej kondycji są sprzedawane przez handlarzy więc nie mają o nich zielonego pojęcia. Zakup auta sprowadzonego lub kupionego od emeryta pod handel bez znajomości jego historii eksploatacji i historii wymian niesie za sobą ryzyka kosztownych inwestycji oraz zwiększonego ryzyka awarii w nadchodzących latach o ile chcemy faktycznie nim jeździć a nie postawić go w garażu i podziwiać. Znam specyfikę tych aut, ich mocne i słabe strony więc jestem pewien, że jest wart wystawionej ceny. Prowadzi się pewnie w każdej prędkości i warunkach i nadal zapewnia wysoki komfort podróży. Zapraszam zapoznać się osobiście z jego stanem technicznym, chętnie na kanale lub stacji diagnostycznej.
Jestem gotowy do negocjacji ceny z osobami rozsądnymi, które zdają sobie sprawę z tego w jakim stanie mechanicznym jest większość aut używanych w podobnej cenie.