Przedstawiamy w naszej ofercie auto w bardzo bogatej wersji wyposażenia i w bardzo dobrym stanie pod kątem technicznym jak również wizualnym. Auto jest od grudnia 2023 użytkowane na terenie Polski a wcześniej było sprowadzone z Niemiec.
Kilka słów o tym modelu....
///////////////////////
Peugeot 508 RXH - efektowna karoseria
O Peugeocie 508 RXH można powiedzieć wiele, ale nikt chyba nie pokusi się o stwierdzenie, że to auto wygląda kiepsko.
Piękne felgi, szerokie opony, do tego plastikowe listwy poszerzające nadkola i progi, ciągnące się aż po zderzak, elegancki metaliczny kolor nadwozia - tego auta nie sposób nie zauważyć.
Z przodu uwagę najmocniej przyciągają lampy LED umieszczone w zderzaku Peugeota 508 RXH.
Niewiele aut ma taką konfigurację diod, które tutaj świecą w trzech kolumnach po każdej stronie Peugeota, co czyni 508 RXH jeszcze bardziej rozpoznawalnym - to francuskie auto pokazuje prawdziwą, i dla wielu niespodziewaną, klasę.
/////////////////////
Przyjemne tworzywa, ciekawe formy, komfortowe fotele - ten kokpit z pewnością dorasta do ekskluzywnego charakteru całego samochodu.
Uwagę zwracają: lakierowana na kolor nadwozia powierzchnia na desce rozdzielczej oraz szeroki tunel centralny, kojarzący się raczej z autami, które mają silnik zamontowany wzdłużnie i napęd na tylne koła.
Duża odległość między przednimi fotelami pozwala swobodnie zająć miejsce i nie walczyć z pasażerem o przestrzeń na łokieć.
//////////////////
Peugeot 508 4x4 - francusko-niemiecki napęd
Peugeot we współpracy z Boschem opracował napęd hybrydowy. Osprzęt elektryczny dostarczyli Niemcy, Francuzi zaś musieli zapewnić silnik spalinowy i skrzynię biegów.
Jeżeli chodzi o naszego turbo diesla, to można o nim powiedzieć wiele dobrego.
Układ napędowy Peugeota 508 RXH działa w ten sposób, że silnik spalinowy napędza przednie koła, a elektryczny - tylne.
Napęd może pracować w jednym z czterech trybów. ZEV - działa tylko silnik elektryczny, czerpiąc energię z akumulatorów.
4WD - silnik spalinowy oprócz przednich kół napędza także prądnicę, a ta zasila silnik elektryczny i w ten sposób mamy napęd 4x4. W trybie sportowym auto chętniej reaguje na dodanie gazu, a w trybie automatycznym komputer sam decyduje ile mocy ma dostarczyć silnik spalinowy, a ile elektryczny.
Jeżeli ktoś bardzo chce, może obserwować pracę hybrydy na eleganckim zestawie wskaźników. Jak widać, obrotomierz zastąpiono wskaźnikiem mocy, wyskalowanym w procentach.
A jak działa napęd hybrydowy ?
Kiedy auto stoi, grafik silnika spalinowego, akumulatorów i 37-konnego silnika elektrycznego nie łączą żadne powiązania. Czyli - energia między nimi nie płynie.
Jeżeli zapas energii w baterii wyczerpie się lub silnik spalinowy ma na tyle dużą rezerwę mocy, by się nią podzielić z akumulatorami, diesel zaczyna doładowywać akumulatory i przekazywać część prądu na silnik elektryczny tylnej osi.
Jeżeli tylny napęd Peugeota 508 RXH nie jest potrzebny, wtedy diesel napędza koła przednie i przy okazji ładuje akumulatory.
Zgromadzoną w nich energię będzie można wykorzystać np. przy najbliższym przyspieszaniu.
Kiedy hamujemy, tylny silnik elektryczny działa jak prądnica, spowalniając Peugeota 508 RXH i przy okazji ładując akumulatory.
Akumulatory umieszczono pod podłogą bagażnika, co zredukowało jego pojemność w porównaniu ze zwykłym Peugeotem 508 kombi do około 400 litrów. Dobra nowina jest taka, że baterie nie przeszkadzają w składaniu tylnej kanapy.
////////////////////////
Skoro mamy zadawać szyku na osiedlu, to czasem warto skorzystać z elektrycznego podnoszenia i opuszczania klapy bagażnika. To urządzenie zawsze robiło i robi wrażenie na sąsiadach.
//////////////////////
Peugeot 508 RXH -a co z przyspieszeniem?
Jak na duże i bardzo ciężkie, bo ważące (z kierowcą) ponad 1800 kg, auto, Peugeot 508 RHX okazuje się żwawym zawodnikiem.
Pierwsza "setka" pojawia się na prędkościomierzu po 8,8 sekundy. Jak na tak ciężkiego zawodnika, hybrydowy Peugeot mile zaskakuje precyzją i pewnością prowadzenia na zakrętach
Hybrydowy Peugeot ma bardzo wiele zalet a hybryda na pewno przyda się w mieście.
Z całą pewnością samochód sprawdzi się też świetnie na trasach podmiejskich i do wjazdów w lżejszy teren.
Auto nie wymaga wkładu finansowego, a dodatkowym atutem naszej oferty jest roczna gwarancja w cenie pojazdu.
Zapraszamy do obejrzenia i jazdy próbnej.
Możliwość sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej.
Zapraszamy