Dzień dobry
Sprzedam piękny samochód PEUGEOT 508 z silnikiem 2.0 HDI 163KM który posiadam od 2018 roku. Samochód jest bardzo dobrze wyposażony, jest to prawie najbogatsza wersja Allure z jasną skórzaną tapicerką, elektrycznymi podgrzewanymi fotelami kierowcy i pasażera, czterostrefową klimatyzacją oraz automatyczną 6 biegową skrzynią
Samochód jest z roku 2012 i aktualnie jego przebieg to 296400 km. Ma ważne ubezpieczenie OC/AC do 19.06.2025 oraz przegląd do 01.07.2025 . Samochód jest w całkiem dobrej kondycji jak na swój rocznik, szczególnie jeśli chodzi o wnętrze które oprócz kilku śladów na kierownicy nie nosi śladów zużycia. Również karoseria nie nosi śladów korozji w żadnym z miejsc. W 2023 zakupiłem nowe opony Michelin e-Primacy R17, klocki hamulcowe oraz łączniki stabilizatora a także nowy akumulator. Samochód odpala za pierwszym razem, nie kopci i jak na swoje 163KM jest całkiem żwawy. Co roku zmieniany miał olej zarówno silnikowy (Rodzaj Motul 8100 X-Clean 5W-40 pełny syntetyk) jak i w skrzyni biegów (Rodzaj Motul Multi-ATF), przebieg pomiędzy wymianami ok 10-12 tys. km.
Poniżej dla łatwiejszego rozeznania przedstawiam wszystkie zalety oraz wady z którymi chciałbym zapoznać nowego właściciela. Nie będę pisał że jego stan jest idealny gdyż jest kilka rzeczy do naprawy i nie chciałbym żeby ewentualny kupujący poczuł się w jakikolwiek sposób oszukany.
Zalety:
-Piękne jasne wnętrze które nie nosi zbyt wielu śladów użytkowania, siedzenia w bardzo dobrym stanie, brak przetarć skórzanej tapicerki
-Karoseria nie nosi śladów korozji, również podwozie jest w bardzo dobrym stanie, dotyczy to również układu wydechowego,
-Zawieszenie w bardzo dobrym stanie, brak jakichkolwiek stuków podczas pokonywania nierówności, samochodu nie ściąga podczas jazdy
-Silnik mechanicznie w dobrej kondycji, odpala za pierwszym razem zarówno w czasie mrozu i gdy jest gorąco na zewnątrz, nie kopci ani z bagnetu ani z korka olejowego no i oczywiście z rury wydechowej i jakkolwiek to zabrzmi czyste nie śmierdzące starym dieslem spaliny
-Sprawny układ oczyszczania spalin, sprawny system AdBlue, nie miał żadnych nielegalnych zabiegów typu wycinanie flitra cząstek stałych etc
-Dosyć niskie zużycie paliwa
-Nie przepala oleju, pomiędzy wymianami brak potrzeby dolewek
-Brak wilgoci we wnętrzu oraz bagażniku auta a także w miejscu koła zapasowego
Do naprawy:
-Rozrząd
- Wymiana filtrów powietrza, paliwa oraz kabinowego
- Wymiana oleju w silniku
- Uszczelnienie silnika, niestety jego bolączką jest to że są wycieki pod silnikiem. Nie powodują konieczności dolewek ale ilość kropel jest na tyle duża że pod samochodem robi się plama.
- Wymiana czujnika poziomu oleju, pomimo prawidłowego poziomu po uruchomieniu silnika samochód zgłasza jego niewłaściwą ilość.
- Serwis olejowy skrzyni biegów. W tej chwili skrzyni zdarza się szarpnąć podczas wrzucania biegu na D lub podczas redukcji z wyższego biegu na niższy (to drugie rzadko).
- Doładowanie czynnika do układu klimatyzacji - klimatyzacja jest sprawna i szczelna ale wyraźnie brakuje już nieco czynnika
- Przeczyszczenie lub wymiana czujnika tylnego prawego pasa bezpieczeństwa
- Polerowanie lakieru w miejscu lewego przedniego nadkola oraz kilka drobnych poprawek lakierniczych w innych miejscach
- W jakiejś perspektywie czasu potrzebne będzie czyszczenie filtra DPF, sam samochód niczego nie zgłasza ani nie wchodzi w tryb awaryjny ale diagnoza przy pomocy kabla diagnostycznego komunikuje taką potrzebę.
- Do wymiany jest opornica wentylatora chłodnicy, w tej chwili działa jedynie szybki bieg wentylatora
- Linka prawej tylnej szyby - na tą chwilę szyba się otwiera i zamyka ale po dźwięku prawdopodobnie zaraz zerwie się linka.
- Włącznik opuszczania tylnej prawej szyby, brak styku. Szyba z poziomu kierowcy otwiera się normalnie
- Czujnik parkowania tylni prawy (dorzucam do auta)
- Podgrzewanie fotela kierowcy - częściej nie działa niż działa, ale mata w siedzeniu jest na pewno sprawna być może wystarczy przeczyścić kostkę.
Z ważnych informacji:
Samochód kupiłem w 2018 po sprowadzeniu z Francji z przebiegiem około 219000 km.
W trakcie pandemii COVID19 w marcu 2021r. zarejestrowałem go jako taksówkę i jeździłem tak przez kilka miesięcy żeby podratować budżet domowy. Jako taksówka przejechałem nim około 4000 km i ze względu na znikomą opłacalność tego zajęcia wykorzystywałem go dalej jedynie do celów prywatnych. Pamiątką po tamtych czasach jest zainstalowany taksometr firmy Cesar (legalizacja już wygasła ale dokumenty oczywiście przekażę) oraz instalacja pod kogut a także naklejka ochronna na dachu. Samochód ma w dowodzie i karcie pojazdu pieczęć TAXI.
Samochód ma zainstalowany fabryczny hak wysuwany elektrycznie ale nie został wbity w dowód rejestracyjny gdyż o jego istnieniu dowiedziałem się już po rejestracji pojazdu. Mi osobiście nigdy nie był potrzebny.
Mam ogromny sentyment do tego auta i niechętnie go sprzedaję gdyż bardzo go lubię, pomimo swojego wieku wciąż jest bardzo ładny, wygodny i nigdy mnie nie zawiódł. Wszystkie mankamenty miałem zamiar naprawić niezależnie od kosztów i dalej go użytkować, niestety władze Warszawy najprawdopodobniej coraz bardziej będą zaostrzać restrykcje dotyczące strefy czystego transportu dlatego jego remont związany z uszczelnieniem silnika i wymianą rozrządu staje się dla mnie mało opłacalny i zdecydowałem się na leasing nowego auta. Jestem pewien że po włożeniu w niego odrobiny serca posłuży jeszcze długie lata.
Samochód można po wcześniejszym umówieniu zobaczyć w Warszawie w dzielnicy Mokotów, jeżeli przyszły nabywca chciałby sprawdzić go u diagnosty to oczywiście nie widzę problemu. Udostępnię też kabel diagnostyczny i komputer w celu odczytu błędów a także czujnik lakieru. Niczego nie ukrywam, wszystkie usterki wypisałem powyżej. Proszę pamiętać że samochody z tych roczników będą miały swoje problemy a wielu zawodowych sprzedawców nie znając historii sprzedawanych pojazdów będzie utrzymywać że ich stan jest idealny co jest niestety niemożliwe :)
Pozdrawiam
Robert