Peugeot 508 SW Allure
2.0 HDi 103 kW (140 KM) - DW10BTED4
Data produkcji: 2013 r.
Data pierwszej rejestracji: 27.03.2014 r.
Aktualny przebieg: 204 200 km (przebieg rośnie, auto w ciągłej eksploatacji)
Auto zakupione przeze mnie 27.02.2020 r. przy przebiegu wynoszącym 106 641 km. Jestem trzecim właścicielem, natomiast użytkownikiem drugim. Samochód jest zadbany, mocno doinwestowany przez ponad 5 lat użytkowania. Na utrzymaniu auta w pełnej sprawności technicznej nigdy nie było oszczędzane. Wszelkie naprawy wykonywane są terminowo, przy użyciu wysokiej jakości komponentów. Ściśle przestrzegałem wymiany oleju silnikowego w interwałach wynoszących ok. 12 000 km.
Wymiany oleju każdorazowo wraz z płukaniem, wymianą filtra oleju, powietrza oraz paliwa:
- 04.03.2020 - 107 700 km;
- 15.10.2020 - 120 282 km;
- 27.05.2021 - 131 400 km;
- 27.12.2021 - 142 416 km;
- 03.08.2022 - 154 273 km;
- 06.05.2023 - 166 517 km;
- 10.11.2023 - 178 990 km;
- 06.08.2024 - 189 771 km;
- 30.01.2025 - 200 884 km.
Prowadzę również szczegółową ewidencję przeprowadzonych napraw (wraz z fakturami/paragonami) - przykłady:
- 23.05.2020 - 110 910 km: pierwsza wymiana rozrządu wraz z pompą wody i płynem chłodniczym;
- 15.10.2020 - 120 282 km: wymiana świec żarowych oraz uszczelki pokrywy zaworów i kolektora wraz z czyszczeniem kolektora;
- 17.12.2020 - 122 355 km: wymiana sprężyn zawieszenia przedniego;
- 08.09.2022 - 157 444 km: uzupełnienie dodatku Eloys do filtra FAP wraz z kodowaniem w komputerze;
- 06.05.2023 - 166 517 km: wymiana kompletu hamulców osi tylnej (zaciski ATE, tarcze + klocki TRW);
- 10.11.2023 - 178 990 km: druga wymiana rozrządu wraz z pompą wody i płynem chłodniczym;
- 07.12.2024 - 198 513 km: wymiana sprzęgła wraz z kołem dwumasowym, tuleją prowadzącą oraz uszczelniaczem wału korbowego;
- 07.02.2025 - 201 195 km: wymiana kompletu amortyzatorów przednich (amortyzator + osłona + poduszki kolumny), wymiana dwóch pierścieni uszczelniających półosie napędowe, wymiana tulei wahacza LP + PP, wymiana wahaczy osi tylnej, wymiana łączników drążka stabilizatora przedniego, ustawienie geometrii.
Dodatki:
- samochód jest wyposażony w dotykową jednostkę multimedialną obsługującą bezprzewodowo Android Auto oraz Apple CarPlay (działa sterowanie dotykowe, z kierownicy, z panelu przedniego oraz joystick);
- dwa komplety kół (zima + lato) na oryginalnych alufelgach wraz z oponami w bardzo dobrym stanie;
- oryginalne belki bagażnika dachowego.
Auto miało naprawiane błotniki przednie oraz tylne z uwagi na odpryski lakieru na styku błotnik-zderzak (standardowa przypadłość modelu). Za poprzedniego Właściciela naprawiany w ASO był zderzak przedni. Na zderzaku tylnym występuje pęknięcie (widoczne na zdjęciach).