Sprzedam w 100% sprawnego PEUGEOTa iOn - świetny, w pełni elektryczny samochód do miasta (ale daje radę również w krótkich wypadach w teren), w doskonałym stanie, zwinny i mieszczący się bez problemów na zatłoczonych parkingach. Auto ma wyjątkowo niski przebieg, bardzo dobrze utrzymane, czyste i sympatyczne wnętrze (bez palenia, transportu zwierzaków itd.) i piękny, biało-czarny zewnętrzny design.
Samochód miał w styczniu br. wymienioną na gwarancji w autoryzowanym serwisie baterię trakcyjną (ze względu na wyraźnie słabsze 3 ogniwa udało mi się wyegzekwować tę wymianę, wraz z "akcyjną" wymianą - również na nową - pompy podciśnienia). W załączeniu odpowiednie info z serwisu oraz zrzut jednego z ekranów z aplikacji caniOn do monitorowania stanu baterii (jak widać - jej pojemność wynosi po wymianie ok. 46 Ah).
Realny zasięg - obecnie (zimą) ok. 110 km, latem zapewne 140÷150 km, zresztą - wszystko zależy od stylu jazdy, użycia ogrzewania/klimatyzacji itd. Średni pobór energii (wskazywany przez diagnostykę komputera pokładowego) to 7÷9 kWh/100 km.
Ładujemy go głównie z domowego gniazdka 230 V niskim prądem (ok. 4÷5 A, w pełnym zakresie przez ok. 7÷8 h; kabel z „ładowarką” w zestawie). Incydentalnie można posiłkować się szybkimi odpłatnymi ładowarkami „na mieście” (standard CHAdeMO; np. parkingi Lidl, Biedronka itd.) - wówczas ładowanie od pustego do ok. 80% trwa 20÷30 min.
Dodatkowo - dla zwiększenia zasięgów i komfortu w zimie - zainstalowałem tzw. mokre WEBASTO, tzn. odrębny system ogrzewania, wpięty w oryginalny obieg glikolowy, z niewielkim zbiornikiem na ON (2 ltr.) pod przednią maską . System sprawdza się wyśmienicie (9 biegów, sterowanie z pilota, stabilna praca, ciepły nadmuch bez wpływu na zasięgi).
iOn to świetny pomysł na 2. samochód w rodzinie, do stosunkowo bliskich dojazdów do pracy, na zakupy i innych, codziennych potrzeb (idealny np. do Trójmiasta), najlepiej - przy własnej fotowoltaice z nadwyżkami produkcji (wówczas można jeździć praktycznie za darmo). Ale nawet bez tego koszty „paliwa” są 2÷3-krotnie niższe niż dla aut spalinowych, a przyjemność z jazdy (cisza w samochodzie, zaskakująco dobre przyspieszenie itd.) - nie do przebicia! Do tego - bezpłatne miejskie parkingi, dostępne buspasy itd.
Dla zwiększenia komfortu doposażyłem iOn’a w czujniki cofania, centralny zamek (z pilota), eleganckie przydymione owiewki (4 szyby) i poręczny zegarek/termometr na kokpicie. Dorzucam też przejściówkę na gniazdko typ 2 (najbardziej popularne) wraz z kablem 5 m typ 2 (do tzw. "słupków" - coraz powszechniejszych darmowych ładowarek).
Samochód jest w ciągłym użyciu i nie wymaga żadnych nakładów - klimatyzacja, zestaw głośnomówiący oraz pozostałe instalacje działają bez zarzutu, nie ma żadnych aktywnych alarmów itp. Bagażnik po złożeniu tylnych oparć umożliwia przewóz naprawdę zaskakująco dużych przedmiotów.
Komplet nowych opon wielosezonowych, oryginalne alufelgi 15”, 2 kluczyki, 2 piloty centralnego zamka, nowa gaśnica, ISOFIX.
Przegląd ważny do X’25, OC - do XI’25. Wsiadać i jeździć - polecam! Nowy właściciel na pewno będzie zadowolony, zapewne jeszcze przez wiele lat. Cena do rozsądnej negocjacji.