Porsche 911 limitowana wersja 996.2 - 40 Jahre, model jubileuszowy, 1 z 1963 szt.
(chociaż w ogólno światowym rejestrze nie znaleźliśmy egzemplarza z numerem wyższym niż #1524; zatem odliczając samochody, o których wiemy, że zostały bezpowrotnie zniszczone, to egzemplarzy tej wyjątkowej wersji zostało mniej niż 1500 szt. na całym świecie)
VIN: WP0AA29914S621451
Data pierwszej rejestracji: 17.05.2004
Numer rejestracyjny: ERA 40911 / nawet numer rejestracyjny jest jubileuszowy na 40stą rocznicę 911 ;)
przez 21 lat przejechała 162 000 km
silnik 345 KM z fabrycznym pakietem wzmacniającym X51 (M96/03)
skrzynia manualna
sprzedaż na podstawie umowy kupna-sprzedaży
Opcje dodatkowe, z którym pierwotnie zamówiono pojazd (czyli z WSZYSTKIM, co było możliwe do zamówienia do wersji jubileuszowej w tamtym czasie, po za telefonem przy konsoli środkowej):
425 Heckscheibenwischer / Rear Window Wiper
454 Tempostat / Cruise control
567 Windschutzscheibe mit Grünkeil
680 Bose High End Sound Package
692 CD-Wechsler CDC-4 / Remote CD Changer (6 Disc)
M6K Natural Grey Floor Mat
P15 Vollelektrische Sitze mit Memory-Funktion fahrerseitig / Comfort Seats w/Power Package
P16 PCM Porsche Communication Mgt. II
TB 40 Yr 911/Natural Grey Leather
U2 GT Silver Metallic
X99 Natural Leather Code - PAG
Co tu dużo pisać o wersji 40 Jahre ...
Specjalny lakier nadwozia GT silver; w pełni skórzane wnętrze, w zarezerwowanym tylko dla tego modelu, kolorze naturalnym szarym (antracytowym); podsufitka z alcantary; mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu; silnik z fabrycznie wzmocnionym pakietem X51; śrutowane i polerowane 18-calowe lekkie felgi Carrera II; przedni zderzak turbo z malowanymi wlotami powietrza; progi boczne GT3; usportowione zawieszenie.
Wnętrze samochodu ma charakterystyczny i ekskluzywny wygląd dzięki detalom, takimi jak aluminiowe pierścienie zegarów, tabliczka z przypisanym, unikalnym numerem limitowanej edycji, logo "911" na progach drzwi, wstawką z perforowanej skóry, ozdobnym elementom w kolorze nadwozia, i wielu innym...
Mój egzemplarz dostarczono także z opcjonalnymi, dostępnymi za dodatkową opłatą, fotelami komfortowymi z funkcją pamięci. [dużo wygodniejsze niż tzw. sportsitzy]
Wszystko zachowane jest w doskonałym i oryginalnym stanie.
Samochód użytkowałem hobbistycznie, weekendowo, na wspólne z żoną, wyjazdy turystyczne po całej Polsce.
Tankowałem tylko na Shell, V-power Racing 100.
Lakier jest w bardzo dobrym, jak na wiek auta, stanie. Posiada jedynie niewielkie, zaprawione i zabezpieczone obicia na lusterku oraz tylnym lewym błotniku, które nie rzucają się w oczy.
Dodatkowo przód auta został zabezpieczony folią PPF firmy Stek (full front), a całe auto zostało pokryte powłoką ceramiczną Modesta BC-X.
Podwozie jest w idealnym stanie.
Do samochodu posiadam:
- limitowane, bardzo kolekcjonerskie, dwie walizki wykonane z tej samej skóry co siedzenia w samochodzie (nawet pachną podobnie), w orygnialnych pokrowcach ochronnych (również rzadko spotykane),
- dwa kluczyki,
- instrukcję obsługi, broszury, faktury,
- oryginalny pokrowiec Porsche,
- oryginalne felgi - po pełnej odnowie, w stanie "jak nowe" (patrz ostatnie zdjęcie - i na nich będę chciał sprzedać),
- opony letnie Michelin Pilot Sport w stanie nowym.
Historia serwisowa (tylko wybrane, najważniejsze pozycje)
104.182 km / 08.2016 r. [Porsche Centrum]
- wymiana pasków osprzętu
- wymiana świec
143.231 km / 05.2020 r. [Porsche Centrum]
- wymiana paska osprzętu (pompa wody, alternator, klima, wspomaganie)
- wymiana płynu hamulcowego
156.989 km / 07.2021 r. [Porsche Centrum]
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- uzupełnienie czynnika chłodzącego w klimatyzacji
- filtr paliwa
157.469 km / 02.2022 r. [Auto Dusza Mikołów]
- cewka zapłonowa x6
- świeca iskrowa x6
- miska olejowa
- f. oleju, f. powietrza, f. kabinowy, olej Helix
- akumulator
- klakson
- olej do wspomagania + przewód
- chłodnica wody
- chłodnica klimatyzacji
- wąż + przewód ciśnieniowy + przewód powrotny
- płyn chłodniczy
- uzupełnienie czynnika chłodzącego w klimatyzacji
- elementy zawieszenia i geometria
12.2022
- naprawa słoneczników ;)
8.2023
- usunięcie mikro wgniotek metodą PDR (bez lakierowania, w sumie 5 szt.) na błotniku przednim lewym, klapie tył, drzwi lewe i prawe
6-8.2024
- regeneracja lamp przednich (wymiana wew. połączeń, regeneracja odbłyśników, wymiana uszczelek, wymiana wszystkich żarówek)
- wymiana zderzak przód (poprawa estetyki)
- usunięcie odprysków przód (poprawa estetyki)
11.2024
- folia PPF full front Stek
- ceramika na całość Modesta BCX
- odświeżenie plastików zewnętrznych
- mycie skór + nałożenie odżywki
03.2025
- wymiana amortyzatorów gazowych klapy przedniej
161.909 km / 04.2025 r. [Auto Technika]
- serwis olejowy + f. oleju
- f. powietrza + f. kabinowy
- wymiana płynu hamulcowego
W przeciwieństwie do innych 996, gdy zajrzymy pod klapę z tyłu, znajdziemy 3,6-litrowego boxera o mocy 345 KM z fabrycznym pakietem X51 (silnik M96/03S) . Wbrew pozorom ten charyzmatyczny silnik nie potrzebuje więcej “kopa”, by całkowicie oczarować kierowcę. W nietypowy rozkład masy auta i skrzynię manualną trzeba się trochę “wjeździć”, jednak gdy złapiemy wspólny rytm z autem, będziemy zdumieni, co potrafi. W końcu mało kto może oprzeć się magii 911…
Po wejściu po raz pierwszy do kokpitu 40 Jahre 911, natychmiast wyczuwa się wysokiej jakości materiały ręcznie wykonanego wnętrza, które sprawia, że czujesz się zarówno pewnie, jak i komfortowo. Wnętrze samochodu ma charakterystyczny i ekskluzywny wygląd dzięki detalom, takim jak aluminiowe pierścienie zegarów, tabliczka na konsoli z numerem limitowanej edycji samochodu oraz logo "911" na progach drzwi. Miękka, ciemnoszara skóra naturalna we w pełni skórzanym wnętrzu jest bogata i luksusowa. Podsufitka z Alcantary prezentuje nowoczesne elementy, które można znaleźć w 997 GT3.
Choć ikoniczna sylwetka 911 doskonale broni się sama, to połączenie niespotykanego koloru nadwozia GT silver i unikalnych dla tego modelu akcentów dodaje autu szczególnego uroku.