Porsche Cayman 987.2
silnik boxer 2.9 benzyna V6 wolnossący
6-biegowy manual
rok produkcji 2009
1. rejestracja 2010
Zamiast klasycznej sesji sprzedażowej zamieściłem różne zdjęcia mojego Porsche. Uwielbiam ten pojazd i często go fotografowałem w różnych ujęciach i sceneriach.
Numer VIN jest widoczny na zdjęciu. Poważnie zainteresowanych zapraszam do rozmowy telefonicznej i oględzin we Wrocławiu.
Sprzedaż prywatna na umowę kupna-sprzedaży.
Egzemplarz z perforowaną czarną skórzaną tapicerką, nagłośnieniem Bose czy tempomatem. Dokupione felgi aluminiowe pięcioramienne 19-calowe Porsche.
Dla rzeczowego zainteresowanego do samochodu dołożę drugi komplet felg aluminiowych 17'' OE Porsche (wzór na ostatnim zdjęciu).
Samochód kupiłem w lipcu 2020 roku od pasjonata marki, który miał już w garażu nowy egzemplarz Porsche z salonu. Zdecydowałem się na zakup ponieważ znałem poprzedniego właściciela i wiedziałem, że nie oszczędzał na pojeździe (samochód serwisowany przez poprzedniego właściciela m.in. w ASO Porsche we Wrocławiu oraz w Auto Dusza specjalizującym się w Porsche). Przed sprzedażą przez poprzedniego właściciela została nałożona powłoka zabezpieczająca na lakier oraz szybę czołową w znanym studiu detailingu Pietrzak na kwotę ponad 6 tyś zł. Poprzedni właściciel kupił z kolei samochód w 2011 roku od osoby, która sprowadziła samochód ze Stanów Zjednoczonych.
Od 2011 roku do 2020 roku samochodem jeździł prezes firmy (w cepiku widnieje zmiana właściciela, samochód był refinansowany leasingiem - standardowa procedura). W lipcu 2020 roku zakupiłem samochód prywatnie dla siebie, jako spełnienie moich motoryzacyjnych marzeń. W 2023 roku urodziła mi się córka, stąd samochód od ponad półtora roku użytkowany przeze mnie okazjonalnie, bo zwyczajnie brakuje mi czasu na jazdę (samochód jest dwuosobowy). Dlatego z ciężkim sercem zapadła decyzja o wystawieniu ogłoszenia, choć nie mam specjalnej presji na sprzedaż, bo uważam, że pojazd już nie będzie tracił na wartości. Śmiem twierdzić, że jest to model unikatowy i bardzo rzadki. Przez 4 lata jazdy nie spotkałem drugiego 987.2 w coupe. Spotkałem 2 razy 987.2 Boxstera, ze trzy razy 987.1 i wiele, wiele razy młodsze modele Caymana tj. 981 i 718.
Na samochodzie również nie oszczędzałem i robiłem to, co zalecił serwis, żeby samochód był przygotowany do bezproblemowej jazdy. Ostatnie dwa duże serwisy (na blisko 13.000 i 16.000 zł) przeprowadzone u znanego i specjalizującego się w Porsche pasjonata marki w Mikołowie, serwisie Auto-Dusza. Warsztat z bardzo dobrymi opiniami znany z fachowości i ogromnej wiedzy. Po moim zakupie wszystkie przeprowadzone wymiany oleju tylko na topowy olej Millers Oils, który kupowałem osobiście. Od momentu zakupu do ostatniego przeglądu serwisowego przejechałem Caymanem ok. 15.600 km, w tym czasie wymieniłem trzy razy olej, co daje wymianę średnio co 5.200 km. Od ostatniej wymiany przejechałem niecałe 3200 km. Podczas mojego użytkowania sporo zainwestowałem w pojazd, aby mechanicznie był przygotowany zawsze na 100%. Główne pozycje wymienię poniżej.
Tuż przed wystawieniem ogłoszenia wymieniłem dodatkowo zawory odpowiadające za zmienną fazę rozrządu (dla cylindrów parzystych i nieparzystych, blisko 3.000 zł).
Kwiecień 2024 wymieniłem świece zapłonowe oraz oring za chłodnicami z przodu (ok. 2.000 zł).
Sierpień 2023 – przegląd z wymianą filtrów oraz oleju, przegląd i rewizja skrzyni biegów, wymiana koła zamachowego (dwumasy) oraz sprzęgła, wymiana oleju w skrzyni biegów, łożyska, wyważenie kół, ustawienie geometrii + inne – blisko 16.000 zł.
Marzec 2022 – regeneracja alternatora, wymiana szczotek + wymiana regulatora ok 1.500 zł.
Listopad 2021 – wymiana klocków i tarcz, czujników klocków, łączników stabilizatora, nowy akumulator, nowy wahacz, geometria kół, przegląd i kontrola płaszcza wodnego, wymiana przewodów chłodzenia, wymiana przewodów hamulcowych, wymiana filtrów, oleju + inne pomniejsze – koszt prawie 13.000 zł,
Wrzesień 2020 – przegląd serwisowy, wymiana filtrów i oleju.
Od ostatniego dużego przeglądu serwisowego za blisko 16.000 zł przejechałem samochodem tylko ok. 3.200 km. W okresach zimowych jeździłem sporadycznie, gdy nie było śniegu.
Środek uważam za odpowiednio zadbany. W środku nie było palone. Podczas użytkowania zawsze czekałem z dynamiczniejszą jazdą do pełnego zagrzania silnika (dopiero, gdy możliwy był pomiar oleju, wtedy silnik jest optymalnie rozgrzany).
Tak jak pisałem wcześniej, samochód zakupiłem jako spełnienie motoryzacyjnych marzeń. Lubię motoryzację i nietuzinkowe samochody, Caymana starałem się traktować najlepiej, jak tylko potrafiłem. Lakier to czarny metalik i naturalne, że znajdą się mikroryski. Miałem w planach kompleksowy detailing, ale zawsze brakowało czasu. Lakier ma potencjał to tego, żeby zrobić z niego przysłowiowe „lustro”. Tym niemniej na żywo prezentuje się bardzo ładnie. Podczas mojego użytkowania były różne pomysły na modyfikacje, ale zazwyczaj albo brakowało czasu, albo kończył się sezon i przez cały okres mojego posiadania samochód pozostał w fabrycznej konfiguracji. Jest potencjał do „zdrowego” tuningu w postaci dystansów do kół, czy sportowego wydechu. Tym niemniej uważam, że nawet z fabrycznym wydechem silnik brzmi kapitalnie w różnych przedziałach obrotów.
Cena to 92.900 zł do rozsądnej negocjacji. Moim subiektywnym zdaniem jest to cena bardzo atrakcyjna za egzemplarz, który od wielu lat jest już na naszym rynku tym bardziej z udokumentowaną historią serwisowania i stosunkowo niskim przebiegiem. Nie mam specjalnego ciśnienia na sprzedaż, aczkolwiek chciałbym, żeby samochód trafił w dobre ręce do pasjonata.
Można dowolnie sprawdzić samochód (miernikiem, komputerem czy na serwisie).
Pozdrawiam i zapraszam zainteresowanych do kontaktu telefonicznego. Za zaniżone oferty z góry dziękuję i proszę nie tracić naszego wspólnego czasu.
Robert
Ktoś kiedyś powiedział, że "każda jazda Porsche jest przygodą". Potwierdzam w 100%.