Porsche Cayman 987.2
silnik boxer 6 cylindrowy 2.9 benzyna
6-biegowy manual
rok produkcji 2009
1. rejestracja 2010
Samochód po dużym serwisie przeprowadzonym przy 123.256 km. Szczegóły dotyczące serwisów w dalszej części.
Zamiast klasycznej sesji sprzedażowej zamieściłem zdjęcia, które wykonywałem w różnych sceneriach w trakcie użytkowania mojego Porsche.
Numer VIN jest widoczny na zdjęciu. Dla przeglądających OLX - na końcu ogłoszenia odnośnik do Otomoto z większą ilością zdjęć.
Sprzedaż prywatna na umowę kupna-sprzedaży.
Proszę o kontakt tylko poważnie zainteresowane osoby świadome marki i modelu. Nie jestem zainteresowany zamianą na inne pojazdy. Poniżej bardzo szczegółowy opis, zainteresowanych proszę o zapoznanie się.
Egzemplarz z perforowaną czarną skórzaną tapicerką, nagłośnieniem Bose czy tempomatem. Felgi aluminiowe pięcioramienne 19-calowe Porsche.
Dla rzeczowego zainteresowanego do samochodu dołożę drugi komplet felg aluminiowych 17'' OE Porsche (wzór na ostatnim zdjęciu).
Samochód kupiłem w lipcu 2020 roku od pasjonata marki, który miał już w garażu nowy egzemplarz Porsche z salonu. Zdecydowałem się na zakup ponieważ znałem poprzedniego właściciela i wiedziałem, że nie oszczędzał na pojeździe (samochód serwisowany przez poprzedniego właściciela m.in. w ASO Porsche we Wrocławiu oraz w Auto Dusza specjalizującym się w Porsche). Przed sprzedażą przez poprzedniego właściciela została nałożona powłoka zabezpieczająca na lakier oraz szybę czołową w znanym studiu detailingu Pietrzak na kwotę ponad 6 tyś zł. Poprzedni właściciel kupił z kolei samochód w 2011 roku od osoby, która sprowadziła samochód ze Stanów Zjednoczonych.
Od 2011 roku do 2020 roku samochodem jeździł prezes firmy (w cepiku widnieje zmiana właściciela, samochód był refinansowany leasingiem - standardowa procedura). W lipcu 2020 roku zakupiłem samochód prywatnie dla siebie, jako spełnienie moich motoryzacyjnych marzeń. W 2023 roku urodziła mi się córka, stąd samochód od ponad półtora roku użytkowany przeze mnie okazjonalnie, bo zwyczajnie brakuje mi czasu na jazdę (samochód jest dwuosobowy). Dlatego z ciężkim sercem zapadła decyzja o wystawieniu ogłoszenia. Śmiem twierdzić, że jest to model unikatowy i bardzo rzadki. Przez 4 lata jazdy nie spotkałem drugiego 987.2 w coupe. Spotkałem 2 razy 987.2 Boxstera, ze trzy razy 987.1 i wiele, wiele razy młodsze modele Caymana tj. 981 i 718.
Na samochodzie również nie oszczędzałem i robiłem to, co zalecił serwis, żeby samochód był przygotowany do bezproblemowej jazdy. Ostatnie dwa duże serwisy (na blisko 13.000 i 16.000 zł) przeprowadzone u znanego i specjalizującego się w Porsche pasjonata marki w Mikołowie, serwisie Auto-Dusza. Warsztat z bardzo dobrymi opiniami znany z fachowości i ogromnej wiedzy. Po moim zakupie wszystkie przeprowadzone wymiany oleju tylko na topowy olej Millers Oils, który kupowałem osobiście. Od momentu zakupu do ostatniego przeglądu serwisowego przejechałem Caymanem ok. 15.600 km, w tym czasie wymieniłem trzy razy olej, co daje wymianę średnio co 5.200 km. Od ostatniej wymiany przejechałem niecałe 3200 km. Podczas mojego użytkowania sporo zainwestowałem w pojazd, aby mechanicznie był przygotowany zawsze na 100%. Główne pozycje wymienię poniżej.
Tuż przed wystawieniem ogłoszenia wymieniłem dodatkowo zawory odpowiadające za zmienną fazę rozrządu (dla cylindrów parzystych i nieparzystych, blisko 3.000 zł).
Kwiecień 2024 wymieniłem świece zapłonowe oraz oring za chłodnicami z przodu (ok. 2.000 zł).
Sierpień 2023 – przegląd z wymianą filtrów oraz oleju, przegląd i rewizja skrzyni biegów, wymiana koła zamachowego (dwumasy) oraz sprzęgła, wymiana oleju w skrzyni biegów, łożyska, wyważenie kół, ustawienie geometrii + inne – blisko 16.000 zł.
Marzec 2022 – regeneracja alternatora, wymiana szczotek + wymiana regulatora ok 1.500 zł.
Listopad 2021 – wymiana klocków i tarcz, czujników klocków, łączników stabilizatora, nowy akumulator, nowy wahacz, geometria kół, przegląd i kontrola płaszcza wodnego, wymiana przewodów chłodzenia, wymiana przewodów hamulcowych, wymiana filtrów, oleju + inne pomniejsze – koszt prawie 13.000 zł,
Wrzesień 2020 – przegląd serwisowy, wymiana filtrów i oleju.
Od ostatniego dużego przeglądu serwisowego za blisko 16.000 zł przejechałem samochodem tylko ok. 3.200 km. W okresach zimowych jeździłem sporadycznie, gdy nie było śniegu.
Środek uważam za odpowiednio zadbany. W środku nie było palone. Podczas użytkowania zawsze czekałem z dynamiczniejszą jazdą do pełnego zagrzania silnika (dopiero, gdy możliwy był pomiar oleju, wtedy silnik jest optymalnie rozgrzany).
Tak jak pisałem wcześniej, samochód zakupiłem jako spełnienie motoryzacyjnych marzeń. Lubię motoryzację i nietuzinkowe samochody, Caymana starałem się traktować najlepiej, jak tylko potrafiłem. Lakier to czarny metalik i naturalne, że znajdą się mikroryski. Miałem w planach kompleksowy detailing, ale zawsze brakowało czasu. Lakier ma potencjał to tego, żeby zrobić z niego przysłowiowe „lustro”. Tym niemniej na żywo prezentuje się bardzo ładnie. Podczas mojego użytkowania były różne pomysły na modyfikacje, ale zazwyczaj albo brakowało czasu, albo kończył się sezon i przez cały okres mojego posiadania samochód pozostał w fabrycznej konfiguracji. Jest potencjał do „zdrowego” tuningu w postaci dystansów do kół, czy sportowego wydechu. Tym niemniej uważam, że nawet z fabrycznym wydechem silnik brzmi kapitalnie w różnych przedziałach obrotów.
Cena to 89.900 zł. Moim subiektywnym zdaniem jest to cena bardzo atrakcyjna za egzemplarz, który od wielu lat jest już na naszym rynku tym bardziej z udokumentowaną historią serwisowania i stosunkowo niskim przebiegiem. Chciałbym, żeby samochód trafił w dobre ręce do pasjonata.
Można dowolnie sprawdzić samochód w serwisie lub na stacji diagnostycznej.
Ktoś kiedyś powiedział, że "każda jazda Porsche jest przygodą". Potwierdzam w 100%.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/porsche-cayman-cayman-987-2-2-9-265km-manual-alu-19-bose-skora-po-duzym-serwisie-ID6H2HiS.html?isPreview=1