Samochód zbudowany na zdrowym egzemplarzu, którego poszukiwania zajęły dobrych kilka lat.
Prace nad autem obejmują:
1. Podwozie.
1.1 mechaniczne usunięcie wszystkich miejsc korozji, wytrawienie środkiem AKEMI
1.2 pokrycie podkładem epoksydowym novol oraz farbą antykorozyjną Akemi Rostgrund,
oraz niektóre miejsca novol cobra
1.3 płyta podłogowa pokryta konserwacją noxudol 1600, profile zamknięte noxudol 700
2. Zespół zawieszenia.
2.1 każdy element zawieszenia, jak i wszystkie pomocnicze detale z podwozia zostały
wypiaskowane
2.2 lakierowanie: podkład reaktywny novol, podkład epoksydowy novol, lakier
poliuretanowy novol industrial czarny półmat
2.3 wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu zostały zastąpione poliuretanowymi
2.4 dodatkowo zamontowano poliuretanową dolną poduszkę skrzyni oraz górną wkładkę
poduszki silnika
2.5 amortyzatory Bilstein b14, na przedniej osi osłonięte szytymi na wymiar pokrowcami
3. Hamulce:
3.1 Zaciski i jarzma lakierowane proszkowo dwuwarstwowo: warstwa antykorozyjna i
nawierzchniowa, kolor antracyt
3.2 Kompletne zestawy regeneracyjne przód i tył
3.3 Elastyczne przewody hamulcowe w oplocie metalowym Goodridge
3.4 Tarcze i klocki ATE.
4. Silnik:
4.1 układ dolotowy: oparty na puszce V6 z filtrem K&N, kolektor dolotowy fabryczny R.S.
4.2 układ wydechowy: fabryczny rurowy kolektor wydechowy 4-2-1 R.S., katalizator
metalowy 100CPSI AWG euro3 dobrany do pojemności i mocy silnika, obecnie sekcja
tylna i końcowa to nierdzewny układ k-tec/janspeed, jest też dostępny kompletny
nierdzewny układ miltec z decatem.
4.3 Usunięta kompletna klimatyzacja, założony zestaw z Clio Ragnotti
4.4 Przed strojeniem silnik doprowadzony do idealnego stanu, rozrząd Maxireno, przewody
zapłonowe Magnecor KV85
4.5 Strojenie silnika na hamowni drogowej z pomiarem AFR: Autorace Rzeszów
4.6 Silnik i skrzynia biegów zalewane olejami millers z serii motorsport (wymiana 2024.03.22:
CFS NT+ 5W40)
4.7 Moc i moment obrotowy: 188,4Hp/6254Rpm i 230.1Nm/4965Rpm.
5. Zmiany w kabinie i na zewnątrz:
5.1 fotele recaro – Clio 182 trophy
5.2 naba momo
5.3 kierownica sportowa
5.4 lotka tylnej klapy – Clio 182 trophy
5.5 rozpórka przód – Górny, rozpórka tył - karbon
5.6 lakier raz w roku zabezpieczany woskiem fusso99
6. Przebieg od ukończenia prac: kilkaset, może nieco ponad tysiąc kilometrów cywilnej jazdy, samochód nieużywany w sporcie.
Samochód pochodzi z 2004 roku, został sprowadzony ze Szwajcarii, ja jest drugiem właścicielem w Polsce, odkupiłem auto w roku 2016. Przebieg auta tak naprawdę należy podać w widełkach przedziału, ponieważ przy 40 tys km miało na serwisie wymieniany licznik i szczerze - nie wiem, czy wymieniony licznik wskazywał wówczas stan zero, czy też uwzględniono dotychczasowy na tamtą chwilę przebieg samochodu. Obecnie na liczniku widnieje ok 85 tys km.