Sprzedam prywatne Grand Espace z 3.5 litrowy silnikiem. Nigdy nie miał LPG. Kupiłem go w styczniu 2015 w Lukas Car w Płocku, czyli jestem jedynym właścicielem w Polsce. Przeleciałem nim około 130 000 km (zawsze w komplecie, 2 dorosłych i 4-5 dzieci).
Wnętrze zadbane, po profesjonalnym czyszczeniu wnętrza w maju 2023. W lipcu 2023 wymieniłem słupek silnika, a w tym nowym słupku zrobiłem w warsztacie planowanie głowic, regulację zaworów, nowy rozrząd (wszystkie 3 łańcuchy z napinaczami i ślizgami).
Silnik szczelny, pracuje równo i cicho. Żadnych kłopotów z temperaturą silnika (testowany w warszawskich korkach), układ chłodzenia bez wycieków (nowa chłodnica i wiatraki).
W ostatnich 12 miesiącach założyłem:
- nowe cewki Hella (6 sztuk, stare oddaję razem z autem),
- świece,
- nowe czujniki położenia wałków oraz wału korbowego,
- nową pompę paliwa,
- nowy czujnik zmiennych faz (głowica bliżej chłodnicy),
- nowy elektrozawór podciśnienia razem z nowymi przewodami gumowymi,
- nowe sprężyny tył, a sprężyny przód mają około 3 lat,
- nowe linki hamulca ręcznego,
- nowe tarcze z łożyskami i klocki z tyłu,
- nowy wentylator wnętrza (ORI).
Alternator + maglownica regenerowane przy około 210 000 km, czyli jakieś 70 000 km temu.
Sprawne czujniki parkowania (P+T) i rozsuwany dach. W cenie są także oryginalne felgi Renault (po regeneracji w roku 2016, bez opon zimowych). Po remoncie silnika w czerwcu 2023 przejechałem autem około 3 000 km (olej Valvoline 5W50). W październiku 2024 wlałem nowy olej (Mobil 5W50) i zmieniłem filt oleju. W trasie pali poniżej 9 litrów. Przegląd ważny do lipca 2025.
W komplecie:
- roleta bagażnika razem z kurtynami oraz deską.
- 7 zadbanych foteli,
- 4 oryginalne felgi Renault (18 cali - patrz zdjęcia). Czujniki na felgach wymagają wymiany baterii. Felgi z oponami całorocznymi (rocznik 2024, Imperial All Season Driver, felga Rial, 18 cali) mają sprawne czujniki ciśnienia.
- dolna rura od chłodnicy (patrz zdjęcia), ORI,
- środkowa rura chłodzenia, obok trumny (patrz zdjęcia), ORI,
- dwie sprawne karty Hands-free (jedna nowa, druga z delikatnie połamaną obudową),
- hak, wbity w dowód,
- zestaw śrub do kół na zimę razem z czterema śrubami patentowymi,
- oryginalne dywaniki Renault, gumowe + welurowe (patrz zdjęcia).
Samochód sprzedaję, bo się nie mieszczę do niego z rodziną (2 dorosłych, 5 dzieci i dwa psy). Dlatego nie robiłem w nim klimatyzacji (sprężarka do uszczelnienia). Załącza się, ale gubi środek. Wiadomo gdzie, bo przy uzupełnianiu wcisnąłem znacznik. Do zrobienia jest też zbiornik paliwa. Po zalaniu pod korek, tak oporowo, gubi (delikatnie podcieka) paliwo od góry. Czyli jak się zaleje 3/4 zbiornika to nie ma problemu. Zmieniarka płyt Cabasse nie zawsze czyta płyty CD. Używałem transmitera FM (Baseus, w zestawie z autem) do połączenia smartfona z radiem (Bluetooth, a potem Spotify), więc nie naprawiałem zmieniarki.
Grand gotowy do jazdy i przygotowany do natychmiastowej jazdy po mieście jak i w trasę. Stoi na nowiutkich Imperialach (rocznik 2024), 245/45/18, całorocznych (All Season Driver). Skrzynia biegów pracuje płynnie, nie szarpie, nie wskakuje w tryb awaryjny. Sucha i zadbana, olej w skrzyni wymieniany co 30 000 km.
Od listopada 2023 przejechałem nim mniej niż 1 000 km. Odpalam raz na 3 miesiące, hobbistycznie, żeby posłuchać V6.
Jeśli o czymś zapomniałem to odpowiem przez telefon. Samochód stoi w Warszawie, a ja już nim nie jeżdżę, także przebieg z ogłoszenia nie ulegnie zmianie.