Od ok. 5 lat jestem właścicielem tego pojazdu.
Kupiony przy przebiegu 140tys km. Przebieg oryginalny, autostradowy (jeżdżę nim do pracy w UE kilka razy w roku) - porównywalny eksploatacyjnie do auta z przebiegiem 150tys, które jeździło po samej Polsce (efekt licznych zimnych startów, krótkich dystansów).
Nie czepiając się detali, w subiektywnej opinii moje auto jest bardzo zadbane na tle tańszych odpowiedników. Wszystko sprawne. Ma najlepszy silnik 1.5dci dający wystarczającą dynamikę i super niskie spalanie (ok. 4.2l przy 80kmh, 5.2l przy mojej jeździe autostradowej do 130kmh i ok. 6.2l w mieście). Skrzynia manualna (niezniszczalna) pracuje z rewelacyjną precyzją i lekkością.
Najważniejsze funkcje z mojego punktu widzenia: system uruchamiania start/stop (odpalanie i gaszenie przez przycisk, wystarczy mieć kartę auta przy sobie), czujniki parkowania, rewelacyjne (opcjonalne, lepsze niż seryjne) nagłośnienie z dobrym basem umili każdą podróż.
Możliwość dokonfigurowania i korzystania z tempomatu (obecnie jest wyłączony) - za ok 400zl.
Za mojego posiadania auto jeździ na najlepszym oleju Valvoline 5w30 C4 (spec. Renault, nie zatyka DPF w przeciwieństwie do C3 którego często leją mechanicy), wymieniany co 10tys km (+płukanki +ceramizacje) i przeszło naprawy profilaktyczne i eksploatacyjne, a mi.in.:
- panewki korbowodowe (2020 rok, przy 140tys)
- rozrząd, klocki i tarcze przód (2021, 150tys km)
- końcówki drążków, łączniki stabilizatora (2022)
- nowy pasek klinowy + napinacz (2022)
- olej w skrzyni biegów i świece żarowe (2023)
- akumulator (jesień 2023)
- nowe sprzęgło alternatora, regeneracja kompresora klimatyzacji z origami złączek + nabijanie klimy (2023)
- panewki korbowodowe i panewki główne (2024, przy 250 tys km)
- tarcze, klocki i prowadniczki oraz tłoczek TYŁ (2024)
- profilaktyczna inspekcja i czyszczenie baku (2024)
- wymiana przegubów (całej półosi) - strona lewa (2024, przy 262 tys)
Ostatnia wymiana filtrów i płynów - wrzesień 2024, w tym: filtr paliwa, filtr powietrza, filtr oleju, filtr kabinowy, płukanka LiquiMoly, olej 5w30 C4, Ceramizer LiquiMoly, dedykowany olej w skrzyni biegów.
Stan amortyzatorów: prawie jak nowe 73-75% (tak stacja diagnostyczna na przeglądzie miesiąc temu, w grudniu)
Z wydechu nie dymi, DPF w pełni sprawny, turbo chodzi.
KONTAKT TYLKO DLA PRAWDZIWIE ZAINTERESOWANYCH! SZANUJMY SWÓJ CZAS!