Witam,
posiadam na sprzedaż auto Renault Laguna III Grandtour w jednej z najbogatszych wersji wyposażenia (dwustrefowy climatronic, system bezkluczykowy hands free, skrętne biksenony, wbudowany zestaw głośnomówiący, gps, automatyczny hamulec ręczny, czujniki parkowania tył, ogrzewana przednia szyba, tempomat, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, panoramiczny dach z szyberdachem, rolety z tyłu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne itp.).
Jest to nasze auto rodzinne do niedawna w ciągłej eksploatacji. Ostatnio stało się jednak trzecim autem dlatego postanowiłem je sprzedać.
Silnik to dwulitrowy, wolnossący motor o mocy 140 koni mechanicznych w którym zamontowano sekwencyjną instalację gazową z butlą w miejscu koła zapasowego.
Trochę historii:
Auto posiadam od 2015 roku i jestem pierwszym właścicielem w kraju. Auto kupione z importu z Holandii (nie znam jego przeszłości przed 2015 rokiem).
Niedługo po zakupie (przy przebiegu ok. 190 ty. km) zamontowałem instalację gazową, która spisuje się bez większych usterek do dziś.
Auto jako główne auto w rodzinie pozostawało w ciągłej eksploatacji. Niestety czas i przebieg sprawiły, że powłoka lakiernicza wymaga drobnych poprawek. Widoczne są gdzieniegdzie drobne odpryski czy zadrapania wynikające z codziennej eksploatacji.
Z większych uszkodzeń - widoczna na zdjęciach szkoda parkingowa sprzed kilku lat (wgnieciony tylny prawy błotnik przy progu), której jednak nie naprawiałem widząc że blacha ocynkowana nie wykazuje chęci do korodowania. Nie wpływa to bowiem w żaden sposób na eksploatację auta.
Jeśli chodzi o naprawy to oprócz oczywistych serwisów eksploatacyjnych (oleje, filtry, tarcze, klocki, świece etc.), jakiś czas temu robione było:
- sprzęgło (tarcza, docisk, wysprzęglik hydrauliczny)
- rozrząd (pomimo że to łańcuch to wymieniałem przy okazji innej naprawy)
- uszczelka pod głowicą
- regeneracja reflektorów
- wymiana akumulatora (ostatnio)
- katalizator
- alternator
- mikrofon do zestawu głośnomówiącego
Największą bolączką auta jest spora konsumpcja oleju. Przy dynamicznej jeździe potrafi "przepalić" ponad litr oleju na 1000 km, dlatego należy się liczyć z koniecznością wymiany pierścieni tłokowych. Skutkuje to również pojawiającym się co jakiś czas checki enginem związanym z katalizatorem, który po prostu kasuję. Ponieważ z auta nie korzystam już na co dzień - naprawę zostawiam nowemu właścicielowi.
Z drobniejszych rzeczy które wymagają zainteresowania:
- uszkodzony czujnik parkowania - tył (mam kupiony nowy i dorzucam do auta)
- brak ogrzewania tylnej szyby
- zacinająca się klamka drzwi pasażera
Poza tym auto pali od strzała, pracuje równo, jest komfortowe (dwustrefowy climatronic, ogrzewana przednia szyba etc.) i daje sporo frajdy z jazdy.
Auto posiada hak holowniczy.
Spalanie: średnio 10-11 l LPG / 100 km
Cena uwzględnia już opisane problemy z silnikiem (spalanie oleju) zakładając że nowy właściciel wymieni pierścienie. Cena do rozsądnej negocjacji.
OC ważne do 31.05.2025
Przegląd ważny do 27.05.2025
Butla ważna do końca czerwca 2025
Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu i na oględziny.