Dzień dobry. Samochód zakupiony w Polskim salonie przez poprzedniego właściciela, odkupiony przeze mnie w tym roku z objawem uszczelki pod głowicą.
Powtarzalną usterką tych silników są defekty bloku w obrębie tulei cylindra; spowodowane przegrzaniem lub obciążaniem zimnego silnika, + losowe naprężenia strukturalne. Blok naprawiony dużo mocniejszy niż fabryczny (mokre tuleje w najgrubszym miejscu prawie 1cm, gdzie w oryginale żeliwna wkładka grubości puszki po piwie osadzone w aluminium).
W samochód zainwestowałem ponad 15 000zł w częściach i usługach zewnętrznych. Jak kwota sugeruje układ napędowy mocno odświeżony bez dziadowania. Na większość rzeczy mam dowód zakupu, wszystkie wymienione części do wglądu. Przy oględzinach wszystko pokarze. Wymienione dużo elementów nad wyraz które po prostu były na wierzchu i zdrowy rozsądek nakazywał wymianę na nowe ze względu na rocznik i przebieg.
- uszczelniacze skrzyni (wybieraka też), olej
- obite sprzęgło (słaba dostępność części)
- zabielone powierzchnie dwumasy i docisku, nowe śruby
- rolki paski pompa wody
- reg. turbiny
- termostat uszczelki uszczelniacze
- panewki pierścienie śruby
- obróbka głowicy, bloku
- koło zmiennych faz rozrządu dobrane po vin w Aso, (nie takie z allegro co pasuje na śruby)
- więcej nie napisze. Wszystkie wymienione części do wglądu
Egzemplarz nie wymęczony, standardowe zużycie. Cichy, wystarczająco dynamiczny w zakresie przepisowych prędkości. W trasie nie męczy (6 bieg 3500 obr. to 145km/h), temperatury prawidłowe. Silnik dotarty, ponad 800km od remontu, już 3 olej finalny 5w40 motul full syntetyk . Wymienione rozcięte filtry i próbki oleju do wglądu. Bezwypadkowy krajowy, możliwość oględzin od spodu na podnośniku u mnie na miejscu, mam czujnik lakieru. Bez ściemniania wszystko w aucie uczciwie pokażę palcem i omówię. Cena do grzecznej negocjacji na miejscu, samochód wyceniony zdrowo rozsądkowo; na tle ogłoszeń sprowadzonych podobnych aut z tego rocznika z tym silnikiem, w moim mniemaniu wadliwym pod względem tulei właśnie. Na ostatnim zdjęciu pęknięcie tulei, a link YT. z zakładu któremu powierzyłem obróbkę. Dane do sprawdzenia Cepik podane w ramach formularza OTOMOTO.