Auto z polskiego salonu, odkupiłem je w styczniu 2021 od pierwszego właściciela poprzez salon Renault. Bezwypadkowy, jedynie jakaś szkoda parkingowa jeszcze w salonie. 96000 km przebiegu, jak go kupowałem miał 81000 km.
* szpera (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu - niezbędny w mocnym aucie) Torsen (skrzynia biegów Renault PK4018),
* zawieszenie gwintowane BC-Racing BR-RA - regulowane (wysokość, preload, rebound, camber z przodu),
* możliwość zakupu z fotelami Recaro CS skórzanymi (ostatnie zdjęcie, +7000zł)
* zaciski hamulcowe zregenerowane niedawno w FreshBrakes - lepsze niż fabryczne
* nowe tarcze hamulcowe + nowe klocki hamulcowe Ferodo,
* poliuretanowa dolna poduszka silnika RacingFlex,
* przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL,
* wskaźnik temperatury oleju AutoGauge (czujnik w podstawce filtra),
* nowe sprzęgło i koło dwumasowe założone kiedy wkładałem skrzynię PK4018 jesienią 2021, jakieś 5000km temu.
* niedawno wymienione drążki kierownicze (przy okazji rewizja przekładni kierowniczej), końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora, poziome łączniki zwrotnicy, wahacze, przednie piasty i łożyska, nawet śruby kół ma nowe
* wyłączony na stałe start-stop
* nałożony wosk hybrydowy
* opony Bridgestone Potenza Sport z 2022 roku - jak dla mnie to 95% jakości Michelin Pilot Sport 4S za 70% jego ceny
Silnik, dolot, wydech - seria. Celowo - zależało mi na jak największej niezawodności i trwałości, zresztą podnoszenie mocy zupełnie nie jest potrzebne w tym aucie.
Wszystko wymieniane przed czasem, szczególnie olej i filtry, także olej w skrzyni biegów.
Nie katowane na zimno, nie gaszone od razu po szybkiej jeździe. Nie jeździło jako daily po mieście ale jako weekendowa zabawka na dłuższe przejażdżki. Nie wymaga żadnych napraw ani inwestycji.
To jest auto po pierwszym faceliftingu, czyli Ph2. Ma wnętrze jak w Ph3, przednie reflektory jeszcze z pierwszej fazy - czyli, tak jak w tm egzemplarzu bi-ksenony skrętne (auta po drugim lifcie (Ph3) mają zawsze zwykłe żarówki, nie było ksenonów).
Dlaczego Cup-? Szpera + dużo lepsze niż w Cup zawieszenie, gorsze fotele (okazałem się za wysoki Recaro CS) ale o wiele lepsze mierzenie temperatury oleju.
Hothatch bardzo konkurencyjny w stosunku do Seat Cupra Leon, Honda Civic Type-R, Focus ST, Clio RS, Fiesta ST I podobnych, szczególnie w podobnym budżecie.