Dzień dobry.
Oferuję do sprzedaży swój prywatny samochód Renault Megane III 1.2 Tce (132 KM) z 2015 r. z przebiegiem niespełna 108 000 km.
Pojazd zadbany i serwisowany na bieżąco. Służył mi przez ponad 5 lat jako jedyny samochód w rodzinie, wykorzystywany w głównej mierze do dojazdów do pracy i rozwożenia dzieci. Aktualnie, z uwagi na zakup nowszego samochodu, przyszła pora na sprzedaż Megane.
Pojazd został zakupiony w przeze mnie w sierpniu 2019 r. z przebiegiem niespełna 39000 km na podstawie faktury VAT (do wglądu) od przedsiębiorcy, który sprowadził auto ze Szwajcarii. Przed zakupem zleciłem dokładne sprawdzenie pojazdu ekspertom AUTOTESTO (pakiet premium) – do dziś posiadam raport z tej inspekcji i mogę go okazać do wglądu.
Z uwagi na kraj pochodzenia, samochód posiada bardzo bogatą i prawie niespotykaną w Polsce konfigurację (na grudzień 2024 r. nie znalazłem na polskich portalach ogłoszeniowych tak skonfigurowanego egzemplarza w wersji kombi). Co ważne, wyposażenie jest sprawne i nie wykazywało usterek w czasie użytkowania. Z opcji, których ten egzemplarz nie posiada to chyba jedynie hak, szyberdach i podgrzewane lusterka.
Samochód jest bezwypadkowy oraz nigdy nie były w nim wykonywane żadne naprawy blacharsko-lakiernicze. Z uwagi na okres użytkowania samochodu, posiada ono oczywiście drobne mankamenty powłoki lakierniczej: niewielkie ryski na prawym tylnim nadkolu (po obcierce parkingowej, której nawet nie odczułem), drobne odpryski w dolnej prawej części klapy bagażnika (oparcie się o murek podczas cofania), jeden mikro punkt korozji na nadprożu po stronie kierowcy. Generalnie stan lakieru jak na ten wiek jest na prawdę bardzo dobry, na co wpływ miało to, że samochód, od czasu jak go nabyłem, był garażowany i dopiero od kilku dni stoi "pod chmurką".
Pojazd jest pojemny pozwalając spokojnie zapakować się czteroosobowej rodzinie na dłuższy wyjazd. Prowadzi się przyjemnie z uwagi na dość mocny, jak na tę budę silnik, automatyczną skrzynię biegów pozwalającą też na manualną zmianę przełożeń, wygodny w obsłudze tempomat oraz czujniki i kamerę cofania ulatwiające parkowanie.
Fotele są wygodne i dobrze utrzymane (półskóra). Jedynie tylna kanapa jest nieco wygnieciona z uwagi na zamontowane tam przez wiele lat (od 2019 r. do grudnia 2024 r.) foteliki samochodowe – ale dzięki temu ich powierzchnia nie jest wytarta :)
Samochód za każdym razem przechodził przeglądy okresowe. Nigdy nie miał poważniejszej awarii – jedynie raz mnie zawiódł podczas jazdy – wówczas winne okazały się świece i po ich wymianie auto działa bez zarzutu.
W chwili obecnej samochód nie wymaga żadnych nakładów – można wsiadać i jechać. Jestem tego pewien, bo samochód osobiście użytkowałem codziennie aż do połowy grudnia 2024 r., kiedy przesiadłem się do nowego pojazdu. Co do większości serwisów czy napraw posiadam rachunki i faktury.
Jeżeli chodzi o wady, to o drobnych mankamentach lakieru juz napisałem. Poza tym, skrzynia biegów ma taką charakterystykę pracy, że zdarza jej się niechętnie redukować biegi z 2 do 1 (robi to zbyt późno w stosunku do oczekiwań) – wystarczy jednak kick down lub ręcze zrzucenie biegu i jest ok. Silnik 1.2 Tce ma tę speceyfikę, że pobiera olej. Wedle producenta może to być nawet 1 litr na 1000 km. W tym egzemplarzu pobór oleju występuje odkąd posiadam auto, jednak nie w takich ilościach jak deklaruje producent. W zakresie dolewek oleju prowadzę od lat zapiski i mogę je przedstawić do wglądu. Samochód jeździ na wysokiej klasy oleju, a przy ostatniej jego wymianie w lecie tego roku, układ dodatkowo potraktowano płukanką i uszlachtniaczem. Ponadto hamulce piszczą przy cofaniu – zostały wymioenione w 2023 r. (posiadam rachunek) i zdaniem serwisu, wynika to z charakterystyki mieszanki klocków hamulcowych.
Samochód posiada aktualny przegląd do 08.10.2025 r. oraz ubezpieczenie OC/AC/Assistance/NNW do 24.07.2025 r.
Pojazd aktualnie stoi na stalowych felgach 16 cali z oponami zimowymi Uniroyal Winterexpert DOT 2822. Z pojazdem sprzedaję (w cenie) z kompletem zakupionych w 2019 r. alufelg z założonymi oponami letnimi Continental EcoContact 6 DOT 4522. Dorzucam też pół dużej bańki oleju Liquid Molly 5W-30 Top Tec 4410, bo nie będzie mi już potrzebna.
W razie pytań, proszę o kontakt.